Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

probleem! zie foto's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    probleem! zie foto's

    Korting op 420shop
    hey
    plantje heeft haar derde dag hps (18 uur) er bijna opzitten, en ziet er plots niet goed meer uit!



    Een blaadje (derde foto) is niet gwn naar beneden gekruld maar het is eerder een "broebel" als je begrijpt wat ik bedoel. Blaadje op tweede foto heeft lichtbruine vlekjes (niet wit zoals op de slechte kwalitieit foto). Het lijkt me nog te vroeg om al spint te hebben niet? Voor de rest is ze ook gewoon omgevallen. Het dunne stengeltje onder het lobblaadje kon het eigen gewicht niet meer aan. Nu licht het plantje op de grond maar wel naar het licht gebogen.

    Wat is het probleem?
    Dank bij voorbaat!

    edit: ik denk aan: te lage luchtvochtigheid (44%) of lamp te laag (eerste dag 1meter, tweede dag 80 centimeter, derde 70 centimeter) of teveel water (heb sinds hij ontkiemd is niet meer bijgewaterd dus betwijfel het)

    edit 2: monty zijn blad probleem topic is bekeken. Ik denk dat de bodem te drassig is en de grond niet luchtig genoeg. Wat kan ik hier aan doen? Heb al met een dun stokje wat gaten tot op de bodem geprikt door de grond om hem wat luchtiger te maken, is dat goed? Wil namelijk de wortels niet verder beschadigen ze hebben het reeds zo moeilijk!
    Attached Files
    Last edited by Deerriz; 12 February 2010, 13:04.

    #2
    Re: probleem! zie foto's

    ik vermoed dat inderdaad je LV te laag is,normaal voor vega minstens 60%LV,besproei je plantjes NIET dit kan je blaadjes verbranden.
    Nog veel succ6

    Comment


      #3
      Re: probleem! zie foto's

      Hey sjille
      Ik denk datik het probleem heb opgelost.
      Planten stonden allemaal veel te drassig, en omdat de bodem zo nat was, was hij ook niet luchtig niet meer. Dus twee factoren die de cannabis plant niet kan verdragen, te natte voeten, en geen luchtig medium.

      Ik heb met een lang stokje de grond nog wat meer doorprikt en doorstoken, en met een vork de bovenste 3cm helemaal omgewoeild. Nu staan ze nog altijd iets te nat denk ik, dus ik hoop dat de nu iets luchtigere aarde snel zijn overtollig water gaat verdampen.

      Deze avond als de lampen terug aangaan (20u) ga ik er ook nog 2 natte handdoeken bijleggen. Zo stijgt mijn RLV terug naar 60%. Dan kunnen mijn schatjes terug wat gelukkiger zijn. Als dan de grond nog snel wat droger wil worden zijn alle omstandigheden terug optimaal.

      Groetjes

      Comment

      Bezig...
      X