Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plantjes willen niet bloeien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    plantjes willen niet bloeien

    Korting op 420shop

    #2
    Re: plantjes willen niet bloeien

    Hey Beo,

    dus : incl ontkieming 3wkn groei incl toppen, nu 2wkn later (wk 5) geen bloeiverschijnselen bij sommigen ?

    Er is altijd onderlinge variatie bij zaadplanten en die 2wkjes 12/12 is niet schokkend lang ofzo. Zowiezo moet een plant ook altijd ff bijkomen van toppen, wat ook afwijkingen van de idealduur genereert. Als er volgende wk nog niks gebeurd begint het wel interessant te worden ja, maar nu > geduld

    voeding is trouwens geen signaalstof in de zin van dat je plant gaat bloeien als je hem bloeivoeding zou gaan geven ofzo, idem PK. Ook stoppen met groeivoeding is geen bloeisignaal... Als je nu al extra PK hebt gegeven zou ik dat de komende week even laten, plantje verbruikt het nog niet zoveel nu, in groeivoeding zit ook P, kans op te groot overschot
    Last edited by moreweed; 14 February 2010, 22:41.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: plantjes willen niet bloeien

      Nee, 3 weken 18/6 en nu 4 volledige weken 12/12. Morgen start week 5 12/12. Ze zijn dus 7 weken oud, 25 december stonden ze allemaal boven. Kerstkindjes 18 januri ben ek overgeschakeld op 12/12. Kheb pk 13/14 van bio nova, die mag je bij elke waterbeurt meegeven. De dosis kan je elke week opbouwen. Ben begonnen met 0,2 ml per anderhalve liter water.
      van lichtvervuiling is er ook geen sprake, tis pikkedonker tijdens de rust.

      Om te vergelijken: vorige kweken heb ek ze getopt na 4 weken en direct in bloei gezet. 3 dagen later had ek de eerste bloeiverschijnselen en na 4 weken hadden ze toch al mini topjes.

      Comment


        #4
        Re: plantjes willen niet bloeien

        zo, da's wel een ander verhaal man, zijn ze veel aan het strekken (grote internodes ?)
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: plantjes willen niet bloeien

          Die 3 planten die echt niet bloeien zijn zich aan het strekken ja. Staan nochthans maar 40 cm onder de 600 watter. Op die manier kon ek vorige keren de groei vrij snel stoppen nadat ze op 12/12 waren gegaan. Laatste week nog 5-6 cm gegroeid. Ze zijn al bijna even groot als het eindresultaat van ongetopte planten na 4 weken groei en 8 weken bloei...

          Comment


            #6
            Re: plantjes willen niet bloeien

            Wel apart dat het twee verschillende soorten zijn die dit gedrag vertonen. Ze zullen vast gaan bloeien, nou is het hopen dat dat nog gebeurd voordat je ze 'n keertje rond de lamp heb moeten wikkelen...

            Mn buitenplanten wil ik nog weleens in de bloei forceren door 24 of 48u totale blackout, maar dat heb ik binnen nog nooit gedaan. Durf niet te zeggen of dat in dit geval resultaat zou hebben;..
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: plantjes willen niet bloeien

              Als ze zo doorgaan zal ik nog naar alien moeten voor een cooltube. Was ek uiteindelijk toch al van plan voor de volgende ronde. Kan ek ze langer laten voorgroeien. Maar ze moeten leren luisteren.

              Comment


                #8
                Re: plantjes willen niet bloeien

                Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                Maar ze moeten leren luisteren.
                dat zijn er wel meer hier

                ik heb dit trouwens eens met pp-tjes gehad, uit stek. de groene ontploffing leek het, 70 op hol geslagen planten bij een gast die de hele tijd met lamphoogtes in de weer was geweest..
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Last edited by monty; 15 February 2010, 16:34.

                    Comment


                      #11
                      Re: plantjes willen niet bloeien

                      Er brandt idd een klein rood lampje van men verwarming. Dat gaf vorige rondes echter geen probleem. Staat ook weg van men planten. Kzal het afplakken voor de zekerheid. Maar ik denk dan als dat de oorzaak is, hoe komen planten buiten dan tot bloei? Daar is het dmv straatverlichting ed toch ook nooit echt donker?

                      Comment


                        #12
                        Re: plantjes willen niet bloeien

                        We zijn inmiddels 5 weken verder. Wat er allemaal intern gebeurd is weet ik niet juist, maar het is een kweek om snel te vergeten. De wild rose en de sad hebben toppen gevormd, maar bovenaan de toppen lijkt het alsof ze 2 weken in bloei staan. Ze groeien dus ook nog gewoon rustig door. De trichomes op de onderste zijtakken daarentegen beginnen al milky te zien.
                        2 moham rams vertonen enkel voorbloei. Eentje heb ek daarvan gestekt, en die groeit dus gewoon door alsof het een moederplant was die onder 18/6 staat. De andere heb ek omgelegd. Kvind het heel bizar. Men timers werken, ze krijgen nu zelfs maar 11 uur licht meer maar ze herstellen zich precies niet meer van die koude periode.
                        De andere plantjes staan in bloei, maar het gaat allemaal veel te traag vooruit.

                        Comment


                          #13
                          Re: plantjes willen niet bloeien

                          ik denk dat je lampje van je verwarming toch de oorzaak is of iets anders. Planten zullen altijd bloeien, enkel tenzij ze verstoort worden gaan ze niet bloeien. Het kan zijn dat vorige kweken je verwarming niet veel aansprong omdat de temperatuur okee was en nu kouder is?

                          In ieder geval je kan 8 weken bloeien maar iedere dag die verstoort is is een daq minder bloei. Maar ja je mag nooit materiaal met lichtjes of zoeits in je hok zetten zonder het af te plakken.

                          In ieder geval als je een kweek de bloei begint en je hebt na twee weken geen haartjes dan is er ergens een verstoring.

                          Ik heb maar een keer planten gehad die niet bloeiden en dat waren greenhouse doctors hehe en die worden sindsdien niet meer verkocht.

                          Je kunt beter herbeginnen eenmaal je de bloei begint telt iedere dag, je hebt volgens mij vele weken verstoring gehad tijdens de bloei waardoor je nu bijna geen opbrengst hebt maar je planten zullen toch afrijpen hetgene ze konden produceren

                          Comment


                            #14
                            Re: plantjes willen niet bloeien

                            Jups, tzal zoiets zijn. Ik had erges gehoopt dat ze zich zouden herstellen van die 4 weken koude, maar dat zit er dus niet meer in. Live and learn: altijd timers dubbelchecken. Kzal een buitenkweek moeten opstarten.

                            Comment

                            Bezig...
                            X