Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe te beginnen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hoe te beginnen

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Sinds maanden loop ik al te denken om mijn eigen wiet te gaan kweken.
    Tijd geleden hier ingeschreven, enorm veel op google gezocht maar ik word gewoon niet veel wijzer.

Dus sorry voor mijn noob vraag. Waarschijnlijk zullen velen in lachen uitbarsten
    Mijn bedoeling is om binnen te gaan kweken.

Op dit moment heb ik een kast staan van 2 meter breed, 1 meter diep en 1 meter hoog.
    Ventilatie in de kast is geen probleem. Zitten luchtroosters in en een ventilator kan er in.
    1) Is dit geschikt.
    2) Ik lees van alles en las dat TL buizen geschikt zijn. Klopt dit?
    3) Wat is een goede wiet die niet te groot hoog word aangezien mijn kast niet zo hoog is.
    4) Hoe zit het binnen met de voeding en de ph waardes. Zijn deze ook zo streng?

Mmm ik had meer vragen maar kan er zo even niet opkomen
    Mijn begin budget is niet enorm.

Sorry voor de noobvragen

Re: Hoe te beginnen

tl kun je zeker gebruiken ! wel voor de groei ! Dus voor de bloei ga je iets anders moetten nemen bv een hps lamp
    vele soortjes kun je houden kijk eens bij de zaadbank bv bij growshop alien zie je direct hoe groot ze worden,
    en als je ze topt hou je ze ook klein
    voor de rest kan ik zeggen lees dit forum effe door zijn veel topic's die perfect uitleggen wat je nodig hebt bv met zoekfunctie budgetkweek peace dude

Comment

Hey Oppervaagheid

Zeker een goed idee om zelf een paar plantjes te groeien! Een goed topic om te beginnen http://jointjedraaien.nl/wietforum/t...s-in-een-lijst. Daar vind je alle antwoorden die je zoekt :p

In een kast met jouw afmetingen zou ik een hps lamp aanraden van 250 of 400watt. Dan heb je wel goede afzuig nodig (bv ongeveer 400m³/u voor de 400watt lamp). Wil je genoeg van je planten kunnen afhalen om toe te komen tot de volgende oogst lijkt mij een 400watt hps in jouw geval ideaal. Anders kun je inderdaad voor een laag verbruikende tl lamp gaan, of zelfs met spaarlampen werken. Indien je dit doet moet je wel eerst goed weten welke kleurcodes optimaal zijn voor de groei en welke voor de bloei van je plantjes (ik denk coolwhite code 33 ofzo ken er niet veel van).

Verder zijn google en vooral dit forum natuurlijk je vrienden. Hier is genoeg info te vinden om zelf beginnen te kweken. Ga anders eens naar een growshop? Wel uitkijken dat je naar een goede growshop gaat want velen geven desinformatie om hun zakken met geld te kunnen vullen

Dus zoek wat op over de lampen die gebruikt worden voor cannabis onder te kweken, en maak je keuze. Zoek dan hoeveel afzuig capaciteit je nodig hebt en hoe groot je koolstoffilter moet zijn en koop dit. Lees verder in het forum binnenkweek, kweekverslagen wat kweekverslagen om te zien hoe anderen het aanpakken. Je zal zien dat er nog wel mensen zijn met een hok met ongeveer dezelfde afmetingen als het uwe. Dus kijk af hoe anderen het doen en maak je keuze wat voor jouw persoonlijk het beste uitkomt.

En voor je derde vraag, wel, je plant wordt zo groot als jij hem laat worden. Er zijn mensen die sativa's kweken in een ruimte van 1,6m hoog en die planten worden buiten tot 3meter. Voor een beginner is een stevige indica soort meestal aan te raden. Indica plantjes blijven doorgaans kleiner en kunnen doorgaans beter tegen 'foute' omstandigheden (zoals te hoge/lage relatieve luchtvochtigheid, zoals te lage temperatuur, enz.) En voor je vierde vraag over de voeding, hoe strikter je alles neemt, hoe beter je opbrengst zal zijn, dat is waarschijnlijk. Maar dan moet je veel lezen welke waardes je zoal nodig hebt bij groei, welke blij bloei, etc. Ph is denk ik ideaal 5,6 en EC weet ik niet eens, moet je opzoeken .

En nu ga ik eentje opsteken :p
      Last edited by Deerriz; 26 February 2010, 15:43.

Comment

uitgaande van je kasthoogte weet ik niet of HPS wel zo slim is... 1 meter las ik dat goed ?

ruimte tussen een 400watter en de plant is al 40 cm, de lamp hangt nooit helemaal strak tegen het plafonnetje dus dan moet het wel een verdomd klein plantje zijn wat je eronder gaat zetten. (bv een lowrydertje ofzo). Als de kast niet hoger gemaakt kan worden zal het misschien slimmer zijn met TL aan de gnag te gaan voor deze eerste keer, zo kan je heel chill wat ervaring opdoen en de volgende keer -in een hogere kast- er een HPS inhangen.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
          uitgaande van je kasthoogte weet ik niet of HPS wel zo slim is... 1 meter las ik dat goed ?
          Oeps ik dacht dat hij 2meter hoogte had.
          1 meter is inderdaad iets te laag.

Groetjes

Comment

Bezig...
          X