wie weet wat dit is???

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Ranne1977
    Retired
    • Jan 2010
    • 93

    #1

    wie weet wat dit is???

    Korting op 420shop
    hoi iedereen,
    wie weet wat dit is? heb reeds al een plant omgelegd! je ziet duidelijk op de foto de versmalling, bruine kleur ( geen groene stam), en voelt aan als beginnend rot. Aan de zijtakjes zie je niks abnormaals, en dan op een dag hangen naar beneden, gebroken.

    iemand raad??? als het snel gaat, is het niet erg

    Grtz
    Attached Files
  • pedro
    Son of the Bong
    MemberLucky Member
    • Aug 2009
    • 432

    #2
    Re: wie weet wat dit is???

    Zou je wortels eens bekijken. Heb gelezen dat wortelrot vaak het eerst te zien is onder aan de stam. Als je bruine wortels hebt (ipv wit) heb je rot. Dit is besmettelijk voor je andere planten. Misschien te veel water gegeven?

    Hoop voor je dat ik geen gelijk heb.

    Grtjs
    The more I see, the less I know, the more I like to let it go

    Comment

    • Ranne1977
      Retired
      • Jan 2010
      • 93

      #3
      Re: wie weet wat dit is???

      alleszins bedankt! gewoon uit de pot trekken en controleren? of hoe zou jij het doen?
      en indien het wortelrot is: direct de plant omleggen aangezien het besmettelijk is????

      Greetz

      Comment

      • pedro
        Son of the Bong
        MemberLucky Member
        • Aug 2009
        • 432

        #4
        Re: wie weet wat dit is???

        Ja, zou met propere handen (of latexhandschoenen) zo voorzichtig mogelijk de hele wortel er eens uithalen (buiten je ruimte) en indien wortelrot direct omleggen. Daarna goed je handen wassen voor je de andere planten nog aanraakt, maar hoop dat het nog niet te laat is want rot wordt ook door luchtvochtigheid overgebracht. Denk dat er bij de rubriek waar ziektes besproken worden ook wel ergens uitleg over wortelrot staat. Of gewoon eens in Google of Wikipedia 'wortelrot' intikken dan kan je vergelijken, maar als dat onderste gedeelte van de stam week is denk ik dat het oogsttijd is.

        Grtjes
        The more I see, the less I know, the more I like to let it go

        Comment

        • Ranne1977
          Retired
          • Jan 2010
          • 93

          #5
          Re: wie weet wat dit is???

          ja, je kan er zachtjes in duwen en normaal gezien moet dit toch hard zijn!
          zal straks eens checken op wortelrot, wanneer mijn lamp aanspringt.
          ne welgemeende bedankt en zal straks verder verslag uitbrengen!!

          Greetz

          Comment

          • belladonna
            Guru of all Growers
            Lucky Member
            • Aug 2008
            • 10674

            #6
            Re: wie weet wat dit is???

            Die plant meteen weg halen dat is stam rot die plant over leeft het toch niet.
            Anders risico dat het je andere planten besmet
            Ik zou ook is kijken of jou aarde niet veel te nat en hoe hoog de vocht is in je hokje.

            Groetjes Belladonna
            God was never on your side..

            Comment

            • Ranne1977
              Retired
              • Jan 2010
              • 93

              #7
              Re: wie weet wat dit is???

              thanks a lot!!! Aan de wortels scheelt er alleszins niets, ze zijn mooi wit.
              Dit is mijn tweede plant die dit heeft...
              Komt dit doordat ze te nat staan?? Geef ze nochtans niet overdreven veel
              en de luchtvochtigheid is ok.

              Greetz

              Comment

              • Ranne1977
                Retired
                • Jan 2010
                • 93

                #8
                Re: wie weet wat dit is???

                voila Belladonna, heb ze met pijn in m'n hart neergelegd
                maar had er waarschijnlijk toch niet veel van af gehaald.

                Greetz

                Comment

                • Ready Set Grow
                  Retired
                  • Jan 2010
                  • 796

                  #9
                  Re: wie weet wat dit is???

                  volgens mij rot...

                  Comment

                  • pedro
                    Son of the Bong
                    MemberLucky Member
                    • Aug 2009
                    • 432

                    #10
                    Re: wie weet wat dit is???

                    Goed dat je ze er uit gehaald hebt. Hou je LV nu zo laag mogelijk en indien je grond vochtig is enkele dagen geen water geven. Hoop dat je andere plantjes overleven (goed checken is nu de boodschap).

                    Grtjs en succes ermee
                    The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                    Comment

                    • Ranne1977
                      Retired
                      • Jan 2010
                      • 93

                      #11
                      Re: wie weet wat dit is???

                      Hartelijk dank iedereen!!!
                      Dit mag dan op SLOT.

                      Comment

                      Bezig...