Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stagnatie kiemplantjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stagnatie kiemplantjes

    Korting op 420shop
    DSCF0338..jpg3 kiemplantjes zoals ze waren


    DSCF0339..jpg1 kiemplantje even uit grond gehaald voor lengte te laten zien ( zijn enkele haartjes aan de wortel maar dat zie je niet denk ik)

    DSCF0340..jpg1 pot afgedekt met folie en paar gaatjes in geprikt( heb grond wat opzij gedaan in pot en kiemplantje dieper in pot gestoken met de wortel een cm onder de grond)
    Last edited by Trimpo; 24 March 2010, 21:29. Reden: foto's

    #2
    Re: Stagnatie kiemplantjes

    eventueel foto er bij? geen idee verder eigelijk snap het ook niet zo.....toch niet helemaal in de grond geduwd he.
    Die klaverachtige blaadjes heten LOBBLAADJES en als men dez everpot tot aan die blaadjes dus...........
    wellicht even geduld nog kan soms even stil staan zeg maar...............komt wel goed denk ik, hoop ik, ja waarom niet....tuurlijk wel man.en zo niet .....dan toch gewoon zeggen..............lol.........komt wel goed............
    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

    Comment


      #3
      Re: Stagnatie kiemplantjes

      Eyyy mate,

      Zoals kweker al zegt, geen zorgen maken. Dit verschijnsel van vermeende stagnatie berust niet op echt stilstaan. Als je geen groei ziet aan de bovenkant wil dat nog niet zeggen dat ze onder de aarde niet bezig zijn met een wortelstelsel te ontwikkelen. Dit is dus volkomen normaal. Wanneer de dame een mooi wortelstelsel heeft gevormd zal ze pas weer haar groei bovengronds voortzetten. In dit stadium is vooral een hoge luchtvochtigheid een absolute vereist (80-90%). Dit omdat je dame nog geen goed wortelstelsel heeft om vocht uit de grond op te nemen en dit dus uit de lucht zal moeten halen. Lijkt me dus vrij duidelijk: zorgen voor hoge LV (kapje erover, vernevelen van binnenkant folie erover, gaatje erin en klaar ben je). Pas nu op moet voeding, heeft de aarde voeding in zich niet bijvoeden, alleen afgezuurd water ph 6,2-6,5.

      Greetzzzzz

      Comment


        #4
        Re: Stagnatie kiemplantjes

        Heb er paar foto's bij gedaan.

        Bij laatste foto heb ik afgedekte pot, is het bedoeling dat ik ze alledrie zo doe?
        En moet ik grond laten komen tot iets onder de lobblaadjes?
        of nog steeds de wortel een cm onder de grond zoals ik nu gedaan heb?


        thanx

        grtz...

        Comment


          #5
          Re: Stagnatie kiemplantjes

          Ik ben geen ervaren kweker , maar volgens mij staan je lampen gewoon veel te hoog.
          Ze zijn enorm gestretched!
          Plantje wat dieper ingraven en de lamp echt lager.
          Wat voor lampen heb je?

          Comment


            #6
            Re: Stagnatie kiemplantjes

            Oorspronkelijk geplaatst door kweker View Post
            eventueel foto er bij? geen idee verder eigelijk snap het ook niet zo.....toch niet helemaal in de grond geduwd he.
            Die klaverachtige blaadjes heten LOBBLAADJES en als men dez everpot tot aan die blaadjes dus...........
            wellicht even geduld nog kan soms even stil staan zeg maar...............komt wel goed denk ik, hoop ik, ja waarom niet....tuurlijk wel man.en zo niet .....dan toch gewoon zeggen..............lol.........komt wel goed............


            -Bedoel je dat ik nu de grond tot net onder de lobblaadjes moet laten komen?

            grtzz

            Comment


              #7
              Re: Stagnatie kiemplantjes

              Oorspronkelijk geplaatst door R()b View Post
              Ik ben geen ervaren kweker , maar volgens mij staan je lampen gewoon veel te hoog.
              Ze zijn enorm gestretched!
              Plantje wat dieper ingraven en de lamp echt lager.
              Wat voor lampen heb je?

              Ik heb een tl-lamp(18W 33) hangen een 10-tal cm boven plantjes.
              Wat bedoel je met dieper ingraven?

              grtzzz

              Comment


                #8
                Re: Stagnatie kiemplantjes

                Ah en ik gebruik geen afgezuurd water, is dat een probleem?

                Ik laat mijn water wel minstens 24u staan voor al de chloor ( doe dit zoizo voor mijn water dat ik drink)


                grtz

                Comment


                  #9
                  Re: Stagnatie kiemplantjes

                  Het water in Nederland is beter dan het meeste flessen water

                  No nooit chloor schade gezien in Nederland. Meer licht is de oplossing. Bij de bouwmarkt een paar TL-33 (hel wit) halen of beter een duo-fluor lamp.
                  https://www.growshoponline.nu/index....mart&Itemid=14

                  En eh..............niet meer oprooien.

                  Grtz, HJM
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    #10
                    Re: Stagnatie kiemplantjes

                    Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
                    Het water in Nederland is beter dan het meeste flessen water

                    No nooit chloor schade gezien in Nederland. Meer licht is de oplossing. Bij de bouwmarkt een paar TL-33 (hel wit) halen of beter een duo-fluor lamp.
                    https://www.growshoponline.nu/index....mart&Itemid=14

                    En eh..............niet meer oprooien.


                    Grtz, HJM
                    Ik ben een rasechte belg dus zou niet weten hoe het hier zit met het water.
                    Maar ik laat mijn water altijd een 24tal uur staan. Is goed te merken wat er gebeurt, want je ziet de belletjesz duidelijk hangen in de fles.
                    Dus er zal toch nog wat chloor in het water zitten.
                    Maar het is dus niet erg dat ik mijn water niet afzuur ofzo?

                    En misschien domme vraag, maar wat is oprooien?


                    Kwa verlichting hangt er nu een TL-33 lamp boven en heb een hps(bloei) lamp besteld( vermits dit niet in de normale belgische bouwmarkten te vinden is.
                    Dus dat komt wel in orde.

                    Ik wil gewoon zeker zijn dat mijn plantjes diep genoeg in de grond steken.

                    Alvast bedankt iedereen voor de hulp

                    grtzzz

                    Comment


                      #11
                      Re: Stagnatie kiemplantjes

                      Niemand die mij meer kan vertellen? (kijkt verbaasd)

                      grttzzz

                      Comment

                      Bezig...
                      X