Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CO2 hulp gevraagd bij keuze van meter...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    CO2 hulp gevraagd bij keuze van meter...

    Korting op 420shop
    Hey iedereen...

    Heb dus mijn oog laten vallen op een CO2 instalatie.
    Qau prijs vindt ik het wel meevallen met bvb deze meter: https://growshoponline.nu/index.php?...mart&Itemid=14 426 euro
    Met dit ventiel: https://www.growshoponline.nu/index....hk=1&Itemid=14 275 euro

    Voor 700 euro een CO2 instalatie die ik wil gebruiken voor 1* 600W met spread-a-wing.
    -------
    Nu zit ik met enkele ideeen, vragen en opmerkingen...

    Het idee is om een kleine ruimte te gebruiken, zo 1*1*1.2m

    Dit met en/of zonder screen...(hangt af van soort tot soort) srog...of sog....

    Met behulp van een timer wil ik tot op de minuut aanzuig en afzuig regelen... alsook de CO2 toevoer...

    Nu zie ik dit alles wel zitten en het geld heb ik over voor mijn liefde... maar had gehoord dat je speciale voeding nodig hebt bij CO2 kweken? Weet iemand hier iets meer over?

    Oja, de reden dat ik CO2 wil is niet voor de extra grammen, maar voor de kwaliteit ( ben ook al aan het dromen over plasma lichten.... mocht iemand trouwens weten waar je die kan kopen... let me know)

    Ik ben zelfs bereid om een verslag bij te houden als ik hier de steun en hulp kan krijgen die ik zoek ...

    De gasflessen ben ik van zin bij een brouwer te halen...

    Dus als iemand mij kan helpen, advies kan geven enzo verder... van harte welkom!

    #2
    Re: CO2 hulp gevraagd bij keuze van meter...

    Ik verwacht dat je, gelet op de grootte van je kweekruimte, problemen gaat krijgen met de temperatuur, zeker in combinatie met een hitte verspreidende 600 watter. Als je je dure co2 wil benutten dan moet de afzuiger helemaal uit, waarbij de temperatuur enorm oploopt. Tenminste ik neem aan de je het "klokkenspel" wil toepassen (co2 toevoegen, afzuiger uit/ afzuiger aan, co2 toevoer stoppen). Niettemin, veel succes.

    Comment


      #3
      Re: CO2 hulp gevraagd bij keuze van meter...

      Heb nu in dit hok een 600 W hangen...

      Geen problemen met warmte... maar wel met zo een kap https://growshoponline.nu/index.php?...mart&Itemid=14

      Het hok zal wss nog verandert worden, maar het idee is het laag te houden... in de breedte kan ik wel verder...

      Heb zo een 400-600 W switch dus hier kan ik ook mee spelen...

      Ben je niet op de hoogte ivm voeding enzo? Want daar kan ik nu echt weinig tot niets van terug vinden?

      En dacht te werken met een semi gesloten systeem... met of zonder actieve/passieve koelbaterij...

      Comment


        #4
        Re: CO2 hulp gevraagd bij keuze van meter...

        gaat mooi hokkie worden daar.wat de voeding betreft je gaat kweken met een hogere ec omdat je plant door de co2 boost veel sneller gaat groeien.ook bloeien gaat veel heftiger.je kweekruimte moet echt perfect luchtdicht zijn .cootubes zorgen ervoor dat het niet te warm wordt in je kweekruimte.advies gaa naar een goede co2 deskundige, btt in den haag weet er veel van.

        Comment


          #5
          Re: CO2 hulp gevraagd bij keuze van meter...

          ok thanks, ga ik even doen...

          grtz

          Comment


            #6
            Re: CO2 hulp gevraagd bij keuze van meter...

            Heb even opgezocht... maar dat is wel een groothandel...
            ---
            Wat zouden eigenlijk de ideale maten zijn om met een dergelijke CO 2 instalatie werken.... qau bloeiruimte...?

            grts

            Comment


              #7
              Re: CO2 hulp gevraagd bij keuze van meter...

              ze hebben ook een winkel voor particulieren .ik vraag het adres morgen wel aan een maat van me.mooie maat is natuurlijk zo groot mogenlijk.maar als je met maar een lamp wil weken zou ik gaan voor 150cm bij 200meter en zo hoog mogenlijk en een 1000watt lamp als je dan de gram per watt pakt heb je een heel jaar te roken.

              Comment


                #8
                Re: CO2 hulp gevraagd bij keuze van meter...

                Ik snap je vraagstelling niet helemaal of eerlijk gezegd helemaal niet Combi. Je begint aan een thread met de mededeling dat je een spread-a-wing als reflector hebt. Kort daarna schijn je problemen te hebben met een ouput reflector. Wat is het nou, een adjust a wing of een Bal XO output reflector? Deze outputreflector is een diepstraler, plaats je daar dan op een of andere manier een "wingkap" boven? Voor zover ik weet zit de vsa van een lamp met Ball output reflector vast aan de lampbehuizing i.p.v. remote control: dus weer extra warmte.Heb je overigens ooit een poging gedaan om in een hokje van 1,2 m hoog met een 600 watter te werken met de vsa binnen je hokje? Welke soorten heb je ooit succesvol met deze set-up gekweekt? Het formaat van je hokje leent zich meer voor wat lowryders met spaarlampen of tl. Voorts begin je in de nok van het circus met co2 kweek en actieve/passieve koelbatterijen. Heb je enig idee waarover je praat? Ik snap er in ieder geval geen hout van.
                Last edited by Xtreme; 1 April 2010, 07:32.

                Comment


                  #9
                  Last edited by Combi; 1 April 2010, 15:55.

                  Comment


                    #10
                    Re: CO2 hulp gevraagd bij keuze van meter...

                    Hier is een leuke link.... wat veel apperatuur hebben zij....

                    http://www.discountgrowshop.com/osc/...hp?cPath=34_69

                    Echt heel groot assortiment... wel in USA... maar een controller weegt nog geen kg, dus verzenden zal wel meevallen denk ik.... dacht dit even te delen voor de geintresseerden

                    Comment


                      #11
                      Re: CO2 hulp gevraagd bij keuze van meter...

                      Re: CO2 hulp gevraagd bij keuze van meter... zeg xtreme.... vindt jouw toon vrij aanvallend! Wie ben jij eigenlijk.... een waarheid detector????

                      Ben van plan een spread-a-wing te kopen... gebruik nu de XO reflector met 600 W


                      Ben nu bezig in bloei , 3 weken, the one*chronic/ nycd....


                      En die gaan prima....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                      Heb je moeitewaarheid?. Ik ben gewoon benieuwd hoe je het voor elkaar krijgt om in een hokje van 1.20 meter hoog met een 600 watter nycd te kweken. Immers, de lamp is zo'n 10 cm hoog, de afstand tot je plantentoppen zal zo'n 60 cm moeten zijn, de potten zullen zo'n 15 tot 20 cm hoog zijn: je planten kunnen dan hooguit 40 cm worden. NYCD is een plant die wel 1 meter hoog wordt of nog hoger! Ik ben dus benieuwd op welke manier je dit technisch hebt verwezenlijkt. Je overweegt zelfs om over te stappen op een 1000 watter, dus nog meer afstand tussen de lamp en de planten. Ga je een soort "bodembedekkers kweken? Kort gezegd, deze unieke manier van kweken is dermate interessant dat mijn nieuwsgierigheid wordt geprikkeld.
                      Last edited by Xtreme; 3 April 2010, 08:22.

                      Comment


                        #12
                        Re: CO2 hulp gevraagd bij keuze van meter...

                        Op de manier dat je het nu verwoordt komt het niet aanvallend over.

                        maar ik werk niet met potten, ik heb een lage plantenbak in het midden van de tent, ongeveer 15 cm aan elke kant over... de tent is een homebox, waar ik van de bovenste tentstokken 15 cm heb afgezaagd en die bovenop de onderste heb gestoken..... de bal 400-600 hangt aan de bovenste ijzergedeelte van de tent met de filter er naast... ik heb ze geen groeitijd gegeven.... en begin nu met buigen (een srog zonder net) .... ze gaan echt prima, want ik had eerst niet gedacht dat ik de 600 zou kunnen blijven gebruiken.... nu zijn ze goed de bloei ingeschoten en de groei dat nu nog komt zijn toppen .....
                        en dat mogen al serieuze toppen gaan worden als ik in de problemen wil komen.....

                        maar deze tent zal ik dus niet met CO2 gaan verrijken.... omdat ze niet lucht dicht is.... daarom heb ik nu besloten een nieuw hok te maken.

                        1.2*1.2*1.6(L*B*H) deze zal luchtdicht worden en gekoeld met een systeem van a&t of tewel een ander(hangt wat af van de prijs).....

                        nu als je me echt kan helpen met advies over het bouwen van zo een hok en/of het kweken met CO2 is dat van harte welkom.....

                        Comment


                          #13
                          Re: CO2 hulp gevraagd bij keuze van meter...

                          omdat ik hier niet op al te veel hulp kan rekenen , ga ik ook geen verslag bijhouden....

                          @xtreme: ondertussen heb ik de 400W moeten opzetten.... ze blijven inderdaad nog goed groeien in de bloei, met wat buigen zal het wel lukken met de 400 , maar de 600 zal met een screen moeten gebeuren...

                          grtz

                          Comment


                            #14
                            Re: CO2 hulp gevraagd bij keuze van meter...

                            Ik vermoedde reeds van af het begin dat de 600 watter te zwaar was voor je kweekopzet. Ik hoop voor je dat het lukt met alleen buigen zonder screen. Ervaringsregels wijzen uit dat een gebogen of geknakte twijg zich weer opricht. Het enige wat je dan nog kan zien is een verdikking waar de twijg geknakt is. Het gebrek aan hulp bij je co2 kweek is overigens geen opzettelijk de boel traineren. Ik vermoed gewoon dat er geen kennis voorhanden is om je op het juiste pad te helpen. Iemand moet nu eenmaal het voortouw nemen en dat ben jij in dit geval. Wees blij dat je geen onzin verhalen van mensen die nog nooit met co2 toevoeging hebben gekweekt op de mouw krijgt gepeld. Ik ken iemand die met co2 kweekt, echter in een geheel andere opzet: die werkt met een co2 generator met allerlei geperforeerde aanvoerslangen in 2 mahmothkweektenten van 6 bij 3 meter.Het enige wat mij opviel dat hij de temperatuur liet oplopen tot 32 graden Celsius bij een co2 concentratie van 1200 ppm. Echter, hij voerde zijn co2 geleidelijk op en paste tevens de ec-waarde van zijn voeding aan.
                            Last edited by Xtreme; 9 April 2010, 09:40.

                            Comment


                              #15
                              Re: CO2 hulp gevraagd bij keuze van meter...

                              maar ik heb kweekervaring hoor.... alleen probeer ik de limiet te zoeken.....

                              maar heb inmiddels alles al ontdekt wat ik nodig had..... dus het zal wel lukken met vallen en opstaan...

                              grts

                              Comment

                              Bezig...
                              X