Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Leven in de grond

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Leven in de grond

    Korting op 420shop
    Hallo, dit is mijn tweede post (vorige was Stagnatie kiemplantjes)
    Nu groeien mijn plantjes dag na dag dat het zichtbaar is.(2de week boven grond)
    Maar toen ik daarnat mijn folie met gaatjes in er even afdee om de grond te betasten op natheid zag ik ineen een hoop kleine beestjes die lichtjes wegsprongen en dan terug in de aarde verdwenen.
    Er zijn er twee.
    De eerste zijn kleiner dan 1mm en zijn wit, springen ook een klein beetje.
    En de tweede zijn iets groter en zijn zwart.

    Ik wil nu morgen iets gaan halen vor het bestrijden, maar ik weet niet waar ik mee te maken heb zodat ik juiste product kan kopen.
    Ik heb al op forum gezocht in de info over beetsjes of vliegen maar de meeste waar over gesproken wordt zitten aan de wortels of op het blad, de mijne zitten in de grond te huppelen en woelen.

    Ik heb nog niks gemerkt aan het blad van verkleuring of iets anders dus kan er niks meer over vertellen.

    Dus kan iemand mij helpen zodat ik juiste product halen kan.

    Grtzzzz

    #2
    Re: Leven in de grond

    proficiat met de geboorte die komen uit je grond was je grondmengsel, kan vanalls zijn aardvooien springstaarten
    ben zelf niet geheel thuis in blindvliegen post een close -up. Ben zeker dat de beestjeskenners je verder kunnen helpen.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Leven in de grond

      Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
      proficiat met de geboorte die komen uit je grond was je grondmengsel, kan vanalls zijn aardvooien springstaarten
      ben zelf niet geheel thuis in blindvliegen post een close -up. Ben zeker dat de beestjeskenners je verder kunnen helpen.

      Grtz

      heb geprobeert foto te nemen, maar is onbegonne werk, krijg ze niet te pakken en zijn te snel weer weg als je met de grond woelt

      grtzzz

      Comment


        #4
        Re: Leven in de grond

        buggers he
        niet paniekeren
        zaak om nu te observeren en kijken wat het voor beest is, het komt in elk gaval uit je grond. van buitenaf is haast onmogelijk. Beestjes sectie al afgesnord zoals je zegt rustig ff afwachten zitten hier een paar goede beestenkenners dus wacht ff op andere antwoorden voordat je naar de spuitbus grijpt.

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: Leven in de grond

          Van buitenaf is inderdaad onmogelijk.

          Biologische verdelgers ook niet goed? kan je toch niks mis mee doen eh?

          grtzzz

          Comment


            #6
            Re: Leven in de grond

            ja zekers maar eerst identificeren waar je mee te maken hebt das lezen en google he en kijken .

            grtz

            Comment


              #7
              Re: Leven in de grond

              Geef ff een beschrijving van het fokkertje ( vleugels/antennes e.d.), want van ei naar imago heb je verschillende vormen en kleuren....
              Vangen met een plakstrip of hoe heten die dingen ook alweer...
              Google anders ff op afbeeldingen van thrips/cicades e.d. of je spit de sectie met beestjes door.
              Zo maar gaan spuiten met een of ander spultje vind ik niet verstandig, maar ja dat is mijn mening!
              Ben benieuwd!
              Last edited by ceBep; 30 March 2010, 22:54.

              Comment


                #8
                Re: Leven in de grond

                Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
                Geef ff een beschrijving van het fokkertje ( vleugels/antennes e.d.), want van ei naar imago heb je verschillende vormen en kleuren....
                Vangen met een plakstrip of hoe heten die dingen ook alweer...
                Google anders ff op afbeeldingen van thrips/cicades e.d. of je spit de sectie met beestjes door.
                Zo maar gaan spuiten met een of ander spultje vind ik niet verstandig, maar ja dat is mijn mening!
                Ben benieuwd!

                Voor zover ik ze heb kunnen zien denk ik dat jij mij al veel verder hebt geholpen.
                Maar zal ze morgen eens proberen vangen, anders verstoor ik hun 18/6 cyclus als ik ze nu ga bekijken.
                Maar hou jullie dus op de hoogte

                grtzzz

                Comment


                  #9
                  Re: Leven in de grond

                  Aangieten met pyrethrinen. (Spruzit) 0,5-1,0 cc/ltr.

                  Vermoorden die zooi.

                  Succes, HJM
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    #10
                    Re: Leven in de grond

                    Heb een goei 2uur bezig geweest met zoeken naar die verdomde beestjes, grrrr
                    maar heb er een paar te pakken gekregen.
                    En ik vermoed dus dat ik te maken heb met thriopsen.
                    Het zijn kleine witte beestjes die een beetje rondspringen als je met aarde woelt. Ze hebben twee voelsprietjes vanvoor(geen ogen gezien) en een 6stal pootjes in het midden van het lijfje.

                    Heb hier een paar foto's waar je (als je goed kijkt ) een van de 4 blaadjes aan de punt rond is en precies beetje afgeknaagd
                    DSCF0346..jpgDSCF0347..JPGDSCF0349..jpg


                    Dus ga ik morgen toch biologische bestrijder halen en het aan de grond toevoegen.
                    Of denkt iemand dat dit niet juist is en zo ja, om welke reden? Of is er een huishoudmiddeltje ( goude raad van tanta kaat) dat ook kan helpen?

                    Grtzzz
                    Attached Files

                    Comment

                    Bezig...
                    X