graag wat feedback

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • daanoontje
    Retired
    • Mar 2010
    • 11

    #1

    graag wat feedback

    Korting op 420shop
    Ik heb na lang inlezen een plan in elkaar gedraaid graag zou ik van jullie wat feedback krijgen want het is mijn eerste kweekje

    Ben van plan om in een secret jardin tentje van 60x60x140 drie northern light planten te zetten.

    Ik zat te denken aan een 250w lamp omdat mn temperatuur in het tentje anders lastig te controleren is dacht ik. Bij de growshop raadden ze me echter 400w of 600w aan. wat zeggen jullie daarvan?
    http://www.eugrowshop.eu/nl/verlicht...a-kap-ge-bulp/ misschien deze dan?

    en qua afzuiging dacht ik computerventilatoren maar dit is denk ik te zwak als ik ook een koolstoffilter wil gebruiken.

    alvast bedankt voor de hulp
  • Amili
    Son of the Bong
    420 MemberMemberLucky Member
    • Apr 2010
    • 418

    #2
    Re: graag wat feedback

    ik heb hier neit veel verstand van maaruh.... een tent is erg ontvlambaar.
    van ventilators geen verstand helaas.

    Maar ik denk dat als je plantjes groot worden dat je buren het wel merken

    Comment

    • monty
      Banned
      • May 2009
      • 11215

      #3
      Re: graag wat feedback

      400 wat is voor 0,7 m2
      600 wat is voor 1 tot 1.2 m2

      Gaat dus zeker overkil zijn. beter neem je die 250 watter. ook gezien je geringe hoogte. In de bloei gaan die deftig ruiken die dames dus een gedegen afzuiging met koolfilter is zeker aan te raden. gebruik de pc fans maar voor onder je lamp te blazen en je lucht in je tent te circuleren.

      Grtz

      Comment

      • Buizerd
        Advanced Grower
        MemberLucky Member
        • May 2008
        • 1161

        #4
        Re: graag wat feedback

        60*60*140 = 250W
        Afzuigen met computerfans = NEE.

        Je zit dus goed met je eigen gevoel/gedachten.

        gr
        Buizerd

        PS: 400W KAN wel, als je de temp onder controle kan houden.

        Comment

        • Amneeshigh
          Retired
          • Apr 2010
          • 1145

          #5
          Re: graag wat feedback

          Hoi neem een ruck van 250 of 350 cub met een koolstoffilter , ze gaan zeker lekker ruiken dus het is een vereisde dat je een koolstoffilter met een goede afzuiging gebruik , tja voor je tentje heb je kwa verlichting aan een 250 genoeg .

          Veel suc en kweek plezier .

          Greetz GG

          Comment

          • HJM
            Wicked Grower
            MemberLucky Member
            • Mar 2010
            • 3714

            #6
            Re: graag wat feedback

            Licht is gewicht. Ga uit van min. 400watt /m2

            Voor 60 x 60 is 400 watt. zat dus, lekker ruim.
            Maar omdet je zo'n klein tentje hebt, zou ik voor een cool tube gaan. Dan blaas je me een klein vinnetje de hitte van de lamp direct naar buiten.
            Als je het geld hebt zou ik ook een electronische ballast nemen. Maar dat is geen must.

            Op een koolstof filter doet een computter vinnetje niets hoor. Neem iets als dit: http://www.nomercysupply.nl/nomercy/nl/node/314
            Daar zit de controller al op, lekker makkelijk.

            Succes, HJM
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

            Comment

            • daanoontje
              Retired
              • Mar 2010
              • 11

              #7
              Re: graag wat feedback

              Thnx voor de snelle reacties! 250W gaat het worden dan en voor de afzuiging ga ik nu eens zoeken.

              Is een tentje wel aan te raden? of is dat gevaarlijk zoals emile zegt?

              Comment

              • Buizerd
                Advanced Grower
                MemberLucky Member
                • May 2008
                • 1161

                #8
                Re: graag wat feedback

                een houten hok brand ook goed hoor

                Comment

                • HJM
                  Wicked Grower
                  MemberLucky Member
                  • Mar 2010
                  • 3714

                  #9
                  Re: graag wat feedback

                  Ik heb m'm hokken van 5 cm Ytong, brand waardeloos En isoleerd ook nog wat.

                  Grtz, HJM
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment

                  Bezig...