Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn lamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    mijn lamp

    Korting op 420shop

    #2
    Re: mijn lamp

    je moet je lamp elke dag rustig laten zaken tot 40 cm.
    Heb je een cooltube of een ventilator onder je lamp dan kun je dichter gaan.

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: mijn lamp

        ja kan als je hem op 80 cm hang en dan elke dag 5 cm dichter hangen kan het volgens mij geen kwaad

        Comment


          #5
          Re: mijn lamp

          Misschien dat dit je verder kan helpen!! (dit stukje heb ik gevonden op iemand anders zijn topics)

          Re: Hoogte lamp

          bron: hydrologisch kweken (canabis literatuur)

          DE JUISTE LAMPHOOGTE
          Ook de lamphoogte is een schromelijk onderschatte faktor in de belichting van je planten. De hoogte van je lichtbron is, in het licht van eerder genoemde stelling, ontzettend belangrijk. Een te laag hangende lamp zprgt voor verbrande planten en bij een te hoog hangende lamp verliest de lichtbundel veel van zijn kracht.
          Dat resulteert in lange, iele planten en dus uiteindelijk in gewichtsverlies bij de oogst.

          De afstand tussen de lamp en de planten toppen is mede bepalend voor de hoeveelheid licht die de planten krijgen. Het effeckt van een lamp die 50 cm boven een palnt hangt, is 4 maal sterker dan een lamp die 100 cm boven de planten hangt. De hoeveelehid licht wordt dus 4 keer kleiner als de afstand verdubbeld. Dit betekend echter niet dat je de lamp zo dicht mogelijk boven de planten kunt hangen, want de lamp is ook een warmte bron. Zoals bekent komt er een behoorlijke hoeveelheid stralingswarmte van de lamp af. Dat kan tot gevolg hebben dat de tempratuur rond de toppen van de plant oploopt tot boven de 30 graden. Daarboven stopt de stofwisseling van een plantof erger nog, de bladeren verdrogen en sterven af.om te voorkomen dat de tempratuur te hoog oploopt, moet je ventileren en de lucht afzuigen, vaak helpt dit niet voldoende en zul je de lamp hoger moeten hangen.


          maar over het algemeen
          250 watt ------> 25cm
          400 watt ------> 40cm
          600 watt ------> 60cm
          tl --------------> 2-3 cm
          sl --------------> 5-10 cm
          Last edited by carlito; 4 April 2010, 23:37.

          Comment

          Bezig...
          X