Moederplant?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • ama
    Retired
    • Mar 2010
    • 182

    #1

    Moederplant?

    Korting op 420shop
    Hallo Kwekers,

    Ik heb een vraag voor ik ga beginnen met mijn eerste kweekje...
    Als ik nu eerst een moederplant maak dan kan ik daarna er stekken van maken.
    Maar nu is de vraag hoe groot moet zo een moederplant zijn om er ongv. 10 -15 stekken vanaf te halen en hoelang duurt dat voor dat de plant zo groot is?

    Alvast bedankt
  • Amneeshigh
    Retired
    • Apr 2010
    • 1145

    #2
    Re: Moederplant?

    Waar wil je die moeder van maken zaad of stek.

    greetz GG

    Comment

    • ama
      Retired
      • Mar 2010
      • 182

      #3
      Re: Moederplant?

      Van zaad

      Comment

      • HJM
        Wicked Grower
        MemberLucky Member
        • Mar 2010
        • 3714

        #4
        Re: Moederplant?

        Je zaait planten en voor die in de bloei gaan geef je die allemaal eem nummer.
        Dan ga je stekken. Elk stek krijgt het nr van moeder. (of vader)
        Dan zet je de moeders in bloei.
        De nazaten van de mooiste moeder mogen moederplant worden. De rest mik je weg, of bloei je af, maar daar maak je geen stek van.
        Je merkt het, als je het goed wil doen, moet je de tijd nemen.

        Succes, HJM
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

        Comment

        • ama
          Retired
          • Mar 2010
          • 182

          #5
          Re: Moederplant?

          dus je bedoeld in de groei stekken maken van de beste plant ?

          Comment

          • HJM
            Wicked Grower
            MemberLucky Member
            • Mar 2010
            • 3714

            #6
            Re: Moederplant?

            Nee,
            In de groei maak je van alle planten stekken, omdat je nog niet weet wat de beste (bloeier) is.

            Grtz, HJM
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

            Comment

            • ama
              Retired
              • Mar 2010
              • 182

              #7
              Re: Moederplant?

              mar hoeveel stekken kan je dan van een plant halen en hoe groot is je plant dan?

              Comment

              • HJM
                Wicked Grower
                MemberLucky Member
                • Mar 2010
                • 3714

                #8
                Re: Moederplant?

                Dat maak je zelf uit. Het is zelfs zo dat je een moeder moet snoeien ls je de stek niet nodig hebt.
                Ik grijp dan de heggeschaar.
                Een moederplant raakt meestal plat van boven.

                Grtz. HJM
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                Comment

                • ama
                  Retired
                  • Mar 2010
                  • 182

                  #9
                  Re: Moederplant?

                  bedankt als het zo ver is dan laat ik het wel weten hoe het loopt

                  Comment

                  • HJM
                    Wicked Grower
                    MemberLucky Member
                    • Mar 2010
                    • 3714

                    #10
                    Re: Moederplant?

                    Graag gedaan, Uwe Regale Maxima.

                    Grtz, HJM
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment

                    Bezig...