waneer en hoe toppen ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • joost124
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Apr 2010
    • 7

    #1

    waneer en hoe toppen ?

    Korting op 420shop
    Hi all,
    Ik ben sind een week bezig in een kweektentje van 120x120 met een 600 wat lamp
    ze staan nu 7 dgn (18/6) en ik vraag me af wanneer ik ze moet toppen (en hoe ik dat t beste kan doen)
    ik geef Atami voeding (BLoombastic) hier een foto van de stuatie

    Grtzz
    Joost

  • citroax
    Banned
    • Apr 2010
    • 47

    #2
    Re: waneer en hoe toppen ?

    ik top ze vanaf een internode of 5.
    Dat is voor iedereen verschillend.

    Comment

    • ama
      Retired
      • Mar 2010
      • 182

      #3
      Re: waneer en hoe toppen ?

      Ik zou als ik jou was bij de kweekverslagen kijken...

      Comment

      • Amneeshigh
        Retired
        • Apr 2010
        • 1145

        #4
        Re: waneer en hoe toppen ?

        je kan beter fimmen minder stress voor je kleintjes , en ja vanaf de 5e internode doe ik ook .

        Greetz GG

        Comment

        • monty
          Banned
          • May 2009
          • 11215

          #5
          Re: waneer en hoe toppen ?

          Lees deze link eens door.

          Grtz

          Comment

          • joost124
            Stekje
            Nieuw Lid
            • Apr 2010
            • 7

            #6
            Re: waneer en hoe toppen ?

            ok dat maakt t duidelijk bedankt !

            Comment

            • joost124
              Stekje
              Nieuw Lid
              • Apr 2010
              • 7

              #7
              Re: waneer en hoe toppen ?

              ik heb ze net gedaan bedankt voor je reactie !

              Comment

              • joost124
                Stekje
                Nieuw Lid
                • Apr 2010
                • 7

                #8
                Re: waneer en hoe toppen ?

                Fimmen ?
                is dat net zoiets als toppen ?

                Comment

                • pedro
                  Son of the Bong
                  MemberLucky Member
                  • Aug 2009
                  • 432

                  #9
                  Re: waneer en hoe toppen ?

                  Fimmen lijkt op toppen. In plaats van heel de top weg te knippen scheur of knip je het grootste deel van de groeischeut weg (het blad). Als je dit goed doet dan krijg je meerdere hoofdtoppen die vanuit de stam vertrekken (3, 4 of meer), wat zeer leuk is. Als je te weinig blad wegneemt groeit je hoofdtop gewoon (een beetje misvormt) verder, als je te veel wegneemt is je plant getopt. Mijn planten hebben evenveel stress van het toppen als van het fimmen (zie je aan de steel die even paars verkleurd en wanneer de stress-periode gedaan is weer groen kleurt). Bij de ene soort lukt fimmen beter dan bij de andere.

                  Grtjs,
                  The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                  Comment

                  • heaven
                    Retired
                    • Nov 2009
                    • 446

                    #10
                    Re: waneer en hoe toppen ?

                    yep, je haalt toch altijd de bovenste scheut weg, of je nou fimt of topt, altijd stress in tegenstelling tot een beetje dieven onderaan, minder stress.
                    Als je veel terugtopt, kan het waarschijnlijk nog meer stress geven. Voor de rest geen probleem, de plant gewoon weer met rust laten.

                    Comment

                    • joost124
                      Stekje
                      Nieuw Lid
                      • Apr 2010
                      • 7

                      #11
                      Re: waneer en hoe toppen ?

                      OK Dank je wel Pedro thanx voor je info
                      Joost

                      Comment

                      Bezig...