Lampen voor binnenkweek

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • lamnesial
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Apr 2010
    • 173

    #1

    Lampen voor binnenkweek

    Korting op 420shop
    Goeiemiddag beste kwekers,

    na wat rondsnuffelen op zolder heb ik nog 3 lampen gevonden die vroeger ook werden gebruikt voor tuin e.d. Helaas, geen verpakking bij dus ik weet niet of ze geschikt zijn voor wiet te kweken. (Lowryders, dus niet té hoge vereiste )

    Op de eerste staat:
    PAR 38 ECSPOT 80W met hoek 12° van PHILIPS
    Volgens het internet bezit deze lamp 5400 cd lumen, alleen is dit van het merk Radium.
    Seite nicht gefunden Sehr geehrte Damen und Herren, die von Ihnen gewählte Seite ist leider nicht verfügbar oder existiert nicht. Möglicherweise haben sich durch die Neugestaltung unseres Internetauftritts Veränderungen in der Adressierung bzw. der Verlinkung der einzelnen Seiten ergeben. Bitte wählen Sie die gewünschte Rubrik aus der Hauptnavigation aus oder verwenden Sie die Suchfunktion oder ggf. auch die Sitemap. Um den Fehler zu korrigieren,


    Op de 2e:

    Massive 80W Flood
    Hierover vind ik niks, buiten ook op die site van Radium staar er iets van +1000 cd lumen etc.

    3e:
    Lamp die er uitziet als vorige twee, maar bekleed met rode plastic (die er half afhangt )
    Dit is de derde lamp op die site. Let op! Het is niet hetzelfde merk waarschijnlijk...

    Zijn er bij die geschikt zijn? Zoja hebben jullie wat meer info? Ik weet hoe te kweken met een normale spaar-of TL lamp, en de eerste staat toch duidelijk op EC SPOT (dus spaarlamp, of niet?)

    Alvast bedankt hé!
  • lamnesial
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Apr 2010
    • 173

    #2
    Re: Lampen voor binnenkweek

    De lamp is 1000 Kelvin, dus het rode lichtspectrum én heeft 5400 lumen dat is toch niet niks. Lamp word wel vrij warm dus ben niet zeker of het spaarlamp is...
    Kan iemand mij helpen die wat verstand heeft van lampen? Maakt het eigenlijk uit wat voor lamp het is als ik weet dat het 1000k is en 5400 lumen produceert?

    Comment

    • Weedy
      Ultra Grower
      420 MemberLucky Member
      • Jul 2008
      • 2248

      #3
      Re: Lampen voor binnenkweek

      Als ik de plaatjes zo zie, zijn het 'Halogene' lampen. Die kun je helaas niet gebruiken.

      Wel geschikt zijn inderdaad TL, Spaarlamp, HPS, Inductie, LED, enz..
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment

      • lamnesial
        Chronic Stoner
        MemberLucky Member
        • Apr 2010
        • 173

        #4
        Re: Lampen voor binnenkweek

        Ik weet wel iets over kweken, alleen niet over lampen
        Maar in principe moet je toch niet kijken naar het soort lamp, wel naar lichtspectrum en lumen. (en inderdaad voldoen halogeen etc dan niet buiten hpi)
        Dus op basis van de feiten lijkt ze wel geschikt of niet ? Kan altyd proberen en kijken wat er gebeurt na een uurtje...
        En die Ec Spot die vermeld word... Maakt het alleen maar ingewikkelder. Zeker na paar jointjes.
        Bedankt alvast, kga het toch heel voorzichtig proberen als jij denkt dat het halopar is.

        Edit: Ben al iemand tegengekomen die hier ook mee gaat proberen kweken, heb hem PM gestuurd mss heeft hij de verpakking nog.
        Last edited by lamnesial; 5 April 2010, 22:27.

        Comment

        • lamnesial
          Chronic Stoner
          MemberLucky Member
          • Apr 2010
          • 173

          #5
          Re: Lampen voor binnenkweek

          Oorspronkelijk geplaatst door Weedy
          Als ik de plaatjes zo zie, zijn het 'Halogene' lampen. Die kun je helaas niet gebruiken.

          Wel geschikt zijn inderdaad TL, Spaarlamp, HPS, Inductie, LED, enz..
          Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt. Ik zet het hier maar even zodat toekomstige leden het antwoord ook meteen weten.
          Er zijn wel soortgelijke lampen met dezelfde vorm en ook de benaming PAR (=betekent spot) die wel geschikt zijn. Grtz Amnesia

          Comment

          • ama
            Retired
            • Mar 2010
            • 182

            #6
            Re: Lampen voor binnenkweek

            succes met je kweek lamnesial laat evben weten of het werk

            Comment

            • lamnesial
              Chronic Stoner
              MemberLucky Member
              • Apr 2010
              • 173

              #7
              Re: Lampen voor binnenkweek

              Oorspronkelijk geplaatst door ama
              succes met je kweek lamnesial laat evben weten of het werk
              Ik ga deze lampen niet gebruiken hoor. Ik ben 70% zeker dat het halogeen lampen zijn. Maar toch bedankt ama

              Comment

              Bezig...