Santa , blad verwijderen.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Gijs23
    Advanced Stoner
    Member
    • Oct 2008
    • 61

    #1

    Santa , blad verwijderen.

    Korting op 420shop
    Jongens en meisjes ( je weet het niet) , vraagje.

    Zijn er hier mensen bekend met het weghalen van blad bij een plant , om op die manier meer licht onder in de pot te krijgen en dus minder last te hebben van dat kleine grut onderin.
    Er is mij verteld dat je elk blad onder een stengel , kunt verwijderen om zo meer licht onderin te krijgen.
    Dus de oudste bladeren het eerst verwijderen

    Zijn er mensen met ervaring , kan de plant er tegen en komt het de opbrengst niet ten nadele ?
  • Amneeshigh
    Retired
    • Apr 2010
    • 1145

    #2
    Re: Santa , blad verwijderen.

    Hee gijs tot week 3 van de bloei mag je dieven dus onder wat geen licht krijgt weg halen .

    Verder zo ik niet aan het blad gaan zitten .

    greetzz GG

    Comment

    • snowball
      Ultra Stoner
      MemberLucky Member
      • Mar 2010
      • 101

      #3
      Re: Santa , blad verwijderen.

      Wat je daar beschrijft noemt men "dieven" van een plant.

      Dat komt de opbrengst helemaal niet ten nadele, in tegendeel zelfs. Zo moet de plant geen energie steken in de onderste toppen die minder licht krijgen en gaat haar energie meer in de andere, grotere toppen die meer licht krijgen.

      Ook bevorderd dieven de luchtstroom voor de plant aangezien de eerste aantal cm's geen bladeren/vertakingen aan zijn.

      Meer informatie hierover kan je in het volgende topic lezen:
      Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.
      Last edited by snowball; 20 April 2010, 18:21. Reden: Typfout

      Comment

      • Gijs23
        Advanced Stoner
        Member
        • Oct 2008
        • 61

        #4
        Re: Santa , blad verwijderen.

        Hmmm , Ik zit het net te lezen inderdaad
        Maar dat is wat anders dan wat mij verteld is , daar liet men de toppen zitten maar zorgde men ervoor dat er blad weggehaald werd waardoor die topjes wel groter konden worden.

        Ga me er even in verdiepen , want dat dieven klink logischer

        Comment

        • Gijs23
          Advanced Stoner
          Member
          • Oct 2008
          • 61

          #5
          Re: Santa , blad verwijderen.

          Zie dat er geen foto's bijstaan , iemand die wel foto's heeft?
          Vind het toch een beetje tricky om dit te gaan doen zonder exact te weten hoe of wat

          Comment

          • Amneeshigh
            Retired
            • Apr 2010
            • 1145

            #6
            Re: Santa , blad verwijderen.

            Ja volgens mijn schrijf ik ook dieven maar kan aan mij liggen en begrijp ik jouw niet gijs .

            Verder zou ik geen ander blad weghalen .

            Greetzz GG

            Comment

            • Gijs23
              Advanced Stoner
              Member
              • Oct 2008
              • 61

              #7
              Re: Santa , blad verwijderen.

              Ja ik heb het ook over dieven nu..

              Comment

              • Gijs23
                Advanced Stoner
                Member
                • Oct 2008
                • 61

                #8
                Re: Santa , blad verwijderen.

                Heren,

                Als ik het goed begrijp , is het dieven van de plant dus het verwijderen van de scheut die ik rood omcirkeld heb in de bijlage?

                Kan ik ze er allemaal tegelijk af halen , of een paar per dag.
                En klopt het dat dit tot week 3 bloei kan ?

                Gr

                Comment

                • Amneeshigh
                  Retired
                  • Apr 2010
                  • 1145

                  #9
                  Re: Santa , blad verwijderen.

                  Hoi gijs dieven moet je pas doen in de 3e week van je bloei.

                  Anders blijf je knippen omdat alles weer aangroeit dus nog even wachten en dan rustig in week 3 bloei wat weghalen wat geen licht krijgt.

                  Ik laat altijd een 1.5 cm van me steeltje staan.

                  Greetzz GG

                  Comment

                  • Gijs23
                    Advanced Stoner
                    Member
                    • Oct 2008
                    • 61

                    #10
                    Re: Santa , blad verwijderen.

                    Ok , top.
                    Bedankt deze kan dicht ik weet voldoende

                    Comment

                    Bezig...