Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HPS lamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS lamp

    Korting op 420shop
    Hallo, ik zit ff te kijken bij binnen wiet kweken en ik kom de hele tijd HPS tegen, wat is HPS en waar staat het voor?
    Albast bedankt.

    #2
    Re: HPS lamp

    Hogedruk Natrium lamp:

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: HPS lamp

        bulb betekent gewoon lamp.
        HPS staat voor High Presure Sodium = Hogedruk Natrium.

        peace

        Comment


          #5
          Re: HPS lamp

          hallo,

          ik ben nieuw hier op het forum en zou graag eens een zelf proberen een boompje planten

          ik zou kiezen voor een binnenplant en heb heel veel licht en zon achter een grote venster.

          ik wil het zo eenvouidig mogelijk houden -->
          bij aanschaf van een lamp HPS lamp kan je die overal verkrijgen ? gamma, brico ?
          is er nog iets waar ik moet op letten ?

          na 20 jaar
          bedankt allen en laat ze smaken

          Comment


            #6
            Re: HPS lamp

            Hey welkom gooner2007 eindelijk na 20 jaar een kweekje proberen als ik begrijp wat je bedoelt ?, om op je vraag te antwoorden. Je bent dus van plan om binnen te kweken, komt heel wat bij kijken idd. Mischien kun je even de search functie van het forum gebruiken of het forum eens door nemen de algemene informatie bij de binnenkweek is interesant. Kijk even bij Member Introduction hangen ook voordelen aan member-introduction.html. Heb je vragen, laat ze maar komen.

            De hps lamp is te bestellen in de betere zaadhandel of tuinhandel maar het best ben je in de growshop af .

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: HPS lamp

              bobo,

              heb je enig idee wat een lamp van 400 watt kost per uur ?
              hoeveel zou je nodig hebben om 1 plant te belichten ? 100 watt ?

              graag wat info wie er kan verschaffen ...

              Comment


                #8
                Re: HPS lamp

                heb je enig idee wat een lamp van 400 watt kost per uur ?
                Je lamp verbruikt dus 0.4 killo wat per uur bij omrekening van wat naar killowat (op je factuur staat alles in killo wat). Vermenigvuldig uw totaal aantal lichturen met 0,4 killo wat om tot het totaal verbruik te komen. Dit totaal verbruik in killo wat, vermenigdvuldigd je met de eenheidsprijs per killo wat ( eenheidsprijs terug te vinden op je factuur). En je hebt het totaal verbruik.

                hoeveel zou je nodig hebben om 1 plant te belichten ? 100 watt
                Hoe meer licht hoe hoger het gewicht .

                Grtz

                Comment


                  #9
                  http://www.avevetuincentrum.be/default.asp?id=91&et=5

                  kan ik ook extra voeding toevoegen als hij flink wat is opgeschoten ?

                  in de grow shop hadden ze me aangeraden om voeding toe te voegen wat je aan groenten toevoegd .

                  ik heb mijn zaadjes liggen al vochtig
                  ik heb orange bud gekocht ( mijn plantjes gaan niet zo heel groot worden omdat ik iets te laat ben begonnen maar dat zal voor de eerste keer niet zo erg zijn )

                  reacties zijn welkom eventueel het merk dat je gebruikt .

                  vriendelijke groet

                  Comment


                    #10
                    Re: HPS lamp

                    Deze grond is zeker en vast goed voor je planten, natuurlijk is er maar voor een beperkt aantal weken voeding beschikbaar in die grond en zal je dan moeten beginnen bijvoeden.

                    Grtz

                    Comment


                      #11
                      Re: HPS lamp

                      bobo,

                      bedankt voor de info,

                      kan je me soms nog vertellen als je even de tijd wilt vrij maken welke voeding ik het beste geef ( groente voeding? )

                      Mvg Gooner

                      Comment


                        #12
                        Re: HPS lamp

                        Ik zou zeggen koop er in de growshop of indien je naar de reguliere tuinhandel gaat, kijk je uit naar voeding voor bloeiende planten/bloemen.
                        Verder staat er hier op het forum al aardig wat topics over voeding.

                        Grtz

                        Comment


                          #13
                          Re: HPS lamp

                          ik zou beter de zoekoptie eens gebruiken en daar ga ik nu gebruik van maken


                          grtzzz

                          Comment


                            #14
                            Re: HPS lamp

                            Hallo,

                            ik heb een plantje waarvan de eerste blaadjes beginnen te hangen, terwijl ze aardig opschieten en vochtig genoeg staan in het kweekbakje, ze staan de ganse dag onder 4 tl lampen

                            kan iemand mij iets meer vertellen wat ik fout doe ?

                            Comment


                              #15
                              Re: HPS lamp

                              Hoe hoog is je plantje en wat bedoel je met kweek bakje ?

                              Grtz

                              Comment

                              Bezig...
                              X