Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kromme bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kromme bladeren

    Korting op 420shop
    Mijn kweekje van drie chocolopes en twee Big Buddha automatics is aardig onderweg. Tot een van de chocolopes plotseling rare kromme blaadjes krijgt. Alleen in de top, de onderste bladeren zien er nog erg gezond uit. Geen verkleuringen en geen rare vlekjes op de bladeren en ze voelen ook niet droog aan.

    Eerst dacht ik aan te lage luchtvochtigheid, maar dan zouden meer planten er last van moeten hebben. Al zoekend op internet kwam ik nog 'the claw' tegen, een mooie naam die de blaadjes goed omschrijven. Naar dat is een vrij zeldzame aandoening, dus ik denk het eigenlijk niet.

    Wat is het dan wel? Plantje links achteraan op de matige foto's...

    PICT0006.jpgPICT0003.jpg

    Bartjeboy
    Bartjeboy
    Lonsdale, Fairtex en BenLee shop
    Yoga en Japanse taal in Zutphen

    #2
    Re: Kromme bladeren

    Je ph checken dit wilt zeggen dat je ph totaal verkeerd is..

    Greetz,
    SF
    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

    A. The cop!

    Comment


      #3
      Re: Kromme bladeren

      Dat verklaart niet waarom het maar bij een plant is.
      De andere krijgen water en voeding uit dezelfde emmer, met een ph van plm. 6.2.
      De planten staan op aarde en ik geef ze handmatig water.

      bartjeboy
      Bartjeboy
      Lonsdale, Fairtex en BenLee shop
      Yoga en Japanse taal in Zutphen

      Comment


        #4
        Re: Kromme bladeren

        dan is er de mogelijkheid dat ze krullen door in een directe luchtstroom te staan of te warm...
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

        A. The cop!

        Comment


          #5
          Re: Kromme bladeren

          als n plant klauwt is t meestal n ph probleem,klauwen wil ook wel eens een te hoog ec in combi met n te nat medium zijn !
          maar de oplossing ligt denk ik zoals fiefie al aangeeft!
          grtz

          Comment


            #6
            Re: Kromme bladeren

            Luchtstroom lijkt me uitgesloten. Ph was gelijk als bij de andere planten. EC is op een moment dicht bij de 2.5 geweest maar, nogmaals, dan zouden de andere planten dezelfde symptomen moeten hebben.

            Wel heeft de plant vrij dicht onder de 400 watter gestaan. Dat moet dan de oorzaak geweest zijn. Krijgen ze dan niet eerst gele puntjes?
            Afijn, in het vervolg voorzichtiger zijn met de lamphoogte. En hopen dat de plant toch nog redelijke toppen zal ontwikkelen.

            Bartjeboy
            Bartjeboy
            Lonsdale, Fairtex en BenLee shop
            Yoga en Japanse taal in Zutphen

            Comment


              #7
              Re: Kromme bladeren

              Hey!
              Waarom blijft u koppig volhouden dat de andere planten dan dezelfde symptomen zouden moeten laten zien?
              Niet elke plant is EXACT hetzelfde eh...
              De ene kan meer aan dan de andere
              Mijn mening, te warm en misschien te hoge ec.
              Vriendelijke groeten!

              Comment


                #8
                Re: Kromme bladeren

                Ze noemen dit the claw zoals Markster reeds aangaf. Dit verschijnsel van naar binnen krullen en omlaagkrullen als de klauwen van een roofvogel kan meerdere oorzaken hebben waar onder ph vestoringen en schommelingen, een te hoge ec als ook het staan in een luchtstroom of juist het verstikken van je plant door te weinig ventilatie of overbewatering. Een voor een de oorzaken uitsluiten en bijstellen is de enigste remedie. In een kleine pot doen zich door de geringe buffercapaciteit zulke problemen natuurlijk veel sneller voor dan in een grotere pot.

                Comment


                  #9
                  Re: Kromme bladeren

                  Probeer eens te luisteren topic starter , zet je planten in een andere positie .

                  Zorg dat je goed ventileer dus circuleer de lucht goed in je tent .

                  werkt dat niet de ec en ph uit je aarde meten . weet je dat is dat niet goed , spoelen .

                  Zo hier dat is alles wat iedereen voor mij al gezegt heeft de claw is vrij makkelijk op te lossen .

                  1 2 3 en dan weet je alles .

                  Greetzz GG

                  Comment


                    #10
                    Re: Kromme bladeren

                    je hebt teveel voeding gegeven

                    Comment

                    Bezig...
                    X