Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dimmer op mijn afzuiger

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dimmer op mijn afzuiger

    Korting op 420shop
    Vandaag ging ik naar de plaatselijke growshop om een dimmer voor mijn afzuiger te halen. ik heb er zo een http://www.desjop.nl/N_frame.html?ht...p_16_44-1.html
    er staat op ruck rs 125 l.
    Nu zij de man bij growshop dat je daar geen dimmer op kunt zetten omdat hij dan binnen een half jaar kapot is.
    klopt dit ?

    #2
    Re: Dimmer op mijn afzuiger

    buisfans zijn ook dimbaar hoor, waar het verschil zit is dat je met een slakventilator tot 30% van zen capaciteit kan dimmen en mee een buisfan maar tot een 60% van zen capaciteit anders krijg je een akelig gezoem

    met duurdere fancontrolers kan je dacht ik wel verder dimmen zonder gevolgen.

    grtz
    a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

    Comment


      #3
      Re: Dimmer op mijn afzuiger

      Ok, Bedankt. Morgen eens op pad gaan voor een dimmer.
      Ik heb de ventilator gekregen van iemand. Dus als ie kapot gaat koop ik wel een goede nieuwe.

      Comment


        #4
        Re: Dimmer op mijn afzuiger

        update:
        Ik heb een stekker dimmer gekocht maar hij is maar 300 watt. Volstaat deze ?

        Comment


          #5
          Re: Dimmer op mijn afzuiger

          Type RS 125 L

          Comment


            #6
            Re: Dimmer op mijn afzuiger

            thanx man, ik ga het meteen proberen.

            Comment


              #7
              Re: Dimmer op mijn afzuiger

              probeer gewoon boven de 50% te blijven, je zult het zelf wel horen ook normaal. als je hem teveel dimt gaat ie beginnen brommen

              grtz
              a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

              Comment


                #8
                Re: Dimmer op mijn afzuiger

                Gaat als een trein, ben nu aan het proefdraaien.

                Comment


                  #9
                  Re: Dimmer op mijn afzuiger

                  Een dimmer is een bijkomend electrisch risico. Ik heb dat opgelost met een vlinderklep aan de blaaskant van de zuiger ( ) . In elke doe-het-zelf zaak vind je die dingen bij de kachelpijpen.
                  Ik heb dat systeem zelfs succesvol gebruikt om temperatuur te regelen.

                  Kan er geen foto van meesturen want m'n kast ligt in onderdelen te wachten tot wanneer ze weer kan rechtopstaan.

                  Comment


                    #10
                    a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                    Comment


                      #11
                      Re: Dimmer op mijn afzuiger

                      Oorspronkelijk geplaatst door glorixjim
                      Vandaag ging ik naar de plaatselijke growshop om een dimmer voor mijn afzuiger te halen. ik heb er zo een http://www.desjop.nl/N_frame.html?ht...p_16_44-1.html
                      er staat op ruck rs 125 l.
                      Nu zij de man bij growshop dat je daar geen dimmer op kunt zetten omdat hij dan binnen een half jaar kapot is.
                      klopt dit ?
                      Effe een heel idiote vraag: Wat is een dimmer precies? Is het nodig voor binnenkweek of gewoon een optie?

                      Comment


                        #12
                        Re: Dimmer op mijn afzuiger

                        Kan je je afzuiging (voor binnen) bijvoorbeeld traploos mee versnellen of vertragen.

                        Een dimmer is gewoon een regelbare weerstand. Je kan dus zelf kiezen hoeveel stroom er doorheen gaat.

                        Comment


                          #13
                          Re: Dimmer op mijn afzuiger

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sammy
                          Kan je je afzuiging (voor binnen) bijvoorbeeld traploos mee versnellen of vertragen.

                          Een dimmer is gewoon een regelbare weerstand. Je kan dus zelf kiezen hoeveel stroom er doorheen gaat.
                          Dat weten we dan ook weer ^_^
                          Bedankt!

                          Comment

                          Bezig...
                          X