Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginen met wiet kweken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    beginen met wiet kweken

    Korting op 420shop
    Hallo ik zit er all zo lang over na te denken om is zlef te gaan kweken, want steeds wiet kopen kost gwn veels te veel geld.
    ik wil gwn 5 planten hebben maar dan wel een lkkr goed wietje van aff komt.
    ik heb vaak eigen teelt gerookt van mensen en vind het dan bijna nooit lkkr te roken, ik wil gwn een lkkr wietje wat in de coffee shop ongeveer 7 8 euro per gram kost. maar dan zelf kweken. en kan je nou echt nergens stekies kopen?? dit is nederland tog? mja ik hoop dat iemadn mij kan helpen.

    #2
    Re: beginen met wiet kweken

    Dus je wilt aan je eerste kweek beginnen .

    Ik raad je aan om het forum eens goed door te lezen, hier staat enorm veel info die je zeker kan helpen!

    Je kan kweken onder verschilende lampen.
    Onderandere spaarlampen,HPS,TL,LED?...

    Het hangt er allemaal vanaf hoeveel je in je kweek wilt investeren en hoeveel je ervoor terug wilt.

    Je kan btw ook online zaden bestellen .
    Hierzo:
    http://www.growshopalien.com/onlineshop/

    TL lampen worden meestal gebruikt door mensen met een kleine kweek ruimte.
    TL lampen worden niet zo warm, dus een paar fannetjes in je kastje is genoeg.

    HPS lampen kunnen wel enorm warm worden, maar dit hangt van de wattage af.
    Je hebt HPS lampen van 70,100,150,250,400,600 watt.

    Hangt er vanaf hoeveel je ongeveer per kweek eraf wilt halen.

    Peace

    Comment


      #3
      Re: beginen met wiet kweken

      Stekjes kan je zelf maken klonen-stekken-maken-t248.html en voor de rest kan je het forum eens doornemen. Kom je al veel te weten, vorraal bij de algemene informatie boards .

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: beginen met wiet kweken

        ja, ik weet wel hoe ik en waar ik zaden kan bestellen, maar kan je nou echt nergens stekkies reggelen? ik bedoel dit is nederland tog, ik wil niet dat ik saadjes koop en dat ze dan niet uitkomen of dat het mannetjes zijn, en laten we zeggen ik heb een mooie kleren kast waar ik planten kwijt zou kunnen. is het mogelijk met een bedrag van zo'n 250 euro wiet te kunnen wkeekn dan heb ik het over 5 goede planten en gwn goeden kwalietijd wietje waar ook lkkr genoeg van aff komt

        Comment


          #5
          Re: beginen met wiet kweken

          250 euro is te weinig

          Nodig:
          Licht (fitting, bulb, vsa)
          Afzuiger
          Slangen
          Filter
          Materiaal om je kast lichtdicht en van binnen reflecterend te maken
          Zaden
          Potten
          Aarde
          Voeding
          Vijverfolie op de grond tegen natte kast

          Eigenlijk ook:
          Temp/hygro meter
          Schakelklok
          PH/EC meters

          Je moet er waarschijnlijk ook in zagen om afzuig in te monteren, hij moet zijn warme lucht weg kunnen blazen.
          Van welk materiaal is die kast? Er is nogal wat materiaal (verlijmd hout bijv.) wat schadelijke gassen afgeeft als het warm wordt (van de HPS lamp).

          Check de site van growshop alien maar eens. Met 250 euro ben je er echt NIET. Bij geen enkele growshop.

          Gr
          Buizerd

          Comment


            #6
            Re: beginen met wiet kweken

            dus jullie willen zeggen dat je all die spullen nodih hebt voor 5 plantjes.... en dan meer dan 250 euro kwijt
            hoeveel ben je minimaal kwijt dan? ik hoef geen laboratorium te hebben mja als het echt niet anders kan...

            Comment


              #7
              Keep it Green

              Comment


                #8
                Re: beginen met wiet kweken

                Oorspronkelijk geplaatst door avi
                dus jullie willen zeggen dat je all die spullen nodih hebt voor 5 plantjes.... en dan meer dan 250 euro kwijt
                hoeveel ben je minimaal kwijt dan? ik hoef geen laboratorium te hebben mja als het echt niet anders kan...
                * Licht heb je nodig ja, zal je niet verbazen!
                Onder TL of spaarlampen kun je kweken, maar opbrengst zal minder zijn.
                - voordelen: lagere stroomkosten, minder warmte ontwikkeling (zeker in de zomer prettig)

                * Lucht, planten kunnen niet hele tijd in dezelfde lucht staan, dan stikken ze, dus er moet verse lucht inkomen.
                Dit doe je met een buisventilator.

                * Geur, in deze hypocriete gristenwereld wil je niet dat de hele buurt weet dat jij wiet kweekt, heb ej dus een koolstoffilter nodig, zodat je niks ruikt buiten je kweekhok.

                * Aarde en potten, je kunt zelf je mix maken, kan iets goedkoper zijn, maar beter is om voorbemeste grond voor de wietplant te kopen. Is speciaal voor Cannabis gemaakt.

                * Zaad of stekken, ja echt nodig..

                * Behuizing, die lichtdicht is, reflecterend van binnen, geen schadelijke stoffen voor jezelf of voor je planten. Met gaten op maat voor afvoerslangen, kabels en om lucht naar binnen te zuigen.
                Dit heb je allemaal echt nodig.

                * Vijverfolie of iets anders (wat geen schadelijke stoffen afgeeft als het nat/warm wordt) op de boedem van de kast

                * Luchtslangen, voor aan en afvoer van lucht (door je ventilator en filter)

                Niks geen labaratorium, het zijn de minimale zaken om binnen te kunnen kweken.

                * Schakelklok, je kan elke dag zelf je lampje aan en uit zetten, zodra dit verkeerd gaat kun je problemen krijgen met je kweek. Niet heel erg nodig maar wel beter.

                * Temp meter, als temp in je hok te hoog of te laag is zorgt dit voor problemen. Meten is weten.
                * Hygrometer, als luchtvochtigheid in kweekhok sterk afwijkt van de normen, kun je kweekproblemen krijgen.
                * PH meter.
                Ga je in 10 liter potten kweken? Hoe minder aarde hoe eerder je PH problemen krijgt
                * Ga je bijmesten?
                Voeding kopen, dan is een PH meter helemaal handig, PH zakt giga bij toevoegen van voeding aan je water.
                EC meter om gehalte aan voeding in je water te bepalen (je wil niet overvoeden!) geen overbodige luxe.

                Comment

                Bezig...
                X