Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geel blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geel blad

    Korting op 420shop
    Beste Jointjedraaiers,

    Ik ben gestart met mijn eerste kweek.
    Momenteel heb ik een 90x90 tent met 2x243W Spectrabox LED (S360W).
    De temperatuur is 29,5 graden, ik heb een krachtigere afzuiger besteld.

    Mijn grond bestaat uit Batmix en Cocos 50/50.
    Ik geef water naar behoefte aan de hand van de tensiometer en de waarde is stabiel rond 80Mbar.

    Nu ben ik dom geweest en geen bloeivoeding gegeven, ik was in de veronderstelling dat de Batmix voldoende had voor de hele cylus.
    Toen er een geel blad ontstond, heb ik een stikstof tekort geconstateerd en ben ik begonnen met Plagron Alga Bloom.
    Nadat dit niet veel verschil gaf ben ik deze de laatste paar dagen als bladvoeding en als mineraalvoeding aan het toedienen in 2x de gebruikelijke concentratie.
    Ik zie alleen nog geen enkel verschil, de planten zien er droog en slap en geel uit, sommige steeltjes zijn vuurrood.
    Attached Files
    Last edited by shareman; 24 January 2017, 11:24.

    #2
    Nja, waarom meng je batmix 50/50 met cocos? Een handje cocos erdoor kan best, maar in die verhouding maak je het jezelf lastig. Twee compleet andere manieren van bemesting. Alga bloom op coco's gaat ni echt goed werken. Als je dan twee keer de hoeveelheid gaat geven dan blijft al die voeding zich opstapelen zonder te worden opgenomen.

    Comment


      #3
      Hallo Beowulf,

      Ik las op diverse forums dat cocos een uitstekende luchtige mix vormde.
      Maar inderdaad wordt er voor cocos en aarde compleet andere voeding geadviseerd.
      Wat zal ik doen? Alles verpotten in 100℅ batmix? Ik heb super silver haze in bloei week 2 en een setup in week 1 groei.

      Comment


        #4
        Verpot die nieuwe reeks mss binnen een week of twee. De rest zal niet meer uitmaken. Die wortels groeien niet echt meer in die fase. Geen idee wat je daar best mee kan doen. Minerale voeding geven en afzuren gok ik, die minerale wordt direct opgenomen. Maar het is gokken wat er nu in de grond zit en of dat nog wordt opgenomen. Dus het veiligst is effe gewoon water geven en wat bodemleven toevoegen als dat kan. Wat bacto of mychorriza ofzoiets.

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Nope, integendeel

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door shareman View Post
              Toen er een geel blad ontstond, heb ik een stikstof tekort geconstateerd en ben ik begonnen met Plagron Alga Bloom.
              Want daar zit zoveel stikstof in ?

              Alga Bloom: 1.5% N
              Alga Grow: 4.2% N
              Ik had er dan een scheut alga Grow bij gedaan.

              Nu zal het weinig uitmaken, maar bij de eerste lichte verkleuring van het blad kan je het soms nog wel opvangen.
              Een tekort voorkomen is makkelijker.

              Maar je zit met batmix. Het grootste misverstand is dat die voor 5-6-7-8 weken genoeg voeding heeft.
              Heb je de batmix wel flink ingewaterd, een paar weken voor je de plantjes erin gezet hebt, zoals Plagron aanraadt ?

              Gewoon voeding geven dus, waarom geef je geen voeding ?
              Je kunt binnen ook geen dikke tomaten kweken zonder voeding.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Inmiddels ben ik al flink aan het voeden. Volgens dit artikel is het uitstekend om kokos 50/50 te mengen met aarde. Wat is nu waarheid?

                ​​
                http://www.rollingstoned.nl/kweker-kokos

                Comment


                  #9
                  leer hoe je een aarde monster moet nemen,gebruik een plastic lepel,dan kan je de ph en ec van je cocco,s aarde vaststellen,kom je er niet uit of heb je geen ph of ec meters,neem dan wat monsters mee naar de growshop dat testen ze het daar voor je/.te korten door lage ec zijn niet aan te vullen en nu heel veel voeding geven werkt niet.,gewoon ec 1.5 en ph 6 blijven geven vanaf nu.
                  verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                  Comment


                    #10
                    Meten is voor Jeanetten,

                    Niks mis met cocos inmixen wat mij betreft alleen de voedingswaarde van je batmix wordt daar wel door gehalveerd. Ff inwateren is ook wel een vereiste voor gezonde start natuurlijk.. Stikstofshotje uit bloom halen vraagt voorafgaand destilatieproces..

                    Lees ook dat je de krachtigste afzuiger hebt. Kan het niet zijn dat je je bladgroen gewoon uit je plant zuigt??

                    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door shareman View Post
                      Inmiddels ben ik al flink aan het voeden. Volgens dit artikel is het uitstekend om kokos 50/50 te mengen met aarde. Wat is nu waarheid?

                      ​​
                      http://www.rollingstoned.nl/kweker-kokos
                      Staat wel bij dat je meters nodig hebt... Dus ook minerale voeding die direct wordt opgenomen, en die heeft daarom de juiste ph nodig. Jij hebt bio voeding die eerst door de aarde moet verwerkt worden. Dat kan die cocos niet en dus blijft de voeding zich opstapelen in het medium. En hij herbruikt grond, dus je kapt twee lege mediums bij elkaar. Jij pakt batmix (op zich al overbemest) en cocos.

                      Comment


                        #12
                        Bedankt voor jullie adviezen. Ik heb de nieuwe kweek gewisseld voor 100℅ batmix. De andere kweek met geel blad heb ik uit de potten gehaald en tot de wortelkluit al het losse kokos en aarde voorzichtig afgekrabt. Daarna opnieuw ingepot met onder en boven biologische moestuingrond met ph 6. Ik heb minerale voeding gekocht welke ik toedien. Uit mijn kraan komt PH 7.0, de potten zijn ook allemaal PH 7.0. Onder de PH 5.5 is stikstofopmame een probleem, de oorzaak zit dus niet in de PH waarde. Ik heb nog wel afgezuurd naar PH 6.0 maar weet niet of dat wel nodig is. De toppen groeien nu gestaag door en de bovenste bladen zijn donkergroen. Het grote blad is echter wel geel/lichtgroen en knapt niet zichtbaar op.
                        Attached Files
                        Last edited by shareman; 29 January 2017, 23:58.

                        Comment


                          #13
                          Niet allemaal tegelijk reageren dan klapt de server eruit en komt er niks te staan zoals nu.

                          Comment


                            #14
                            Welke reactie had je graag gehad ?

                            Dat gele blad wordt niet meer groen, zo lang het niet erger wordt en meer gele bladeren verschijnen ben je goed op weg.
                            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                            Comment


                              #15
                              Inderdaad. Welke reactie verwacht je? Ik zou minder rollingstoned lezen en meer echte kweekverslagen.

                              Als je vraag was, is afzuren nodig. Dan zeg ik ja
                              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                              Comment

                              Bezig...
                              X