Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag over bloei verschijnselen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vraag over bloei verschijnselen

    Korting op 420shop
    hallo allemaal. ik heb een vraag over iets waar ik niet uit kom. en waar ik gek genoeg geen goed antwoord op kan vinden. ik heb een aantal verschillende soorten zaden. van verschillende merken royal queen. sensi. vision. enz ook heb ik enkele stekken. ik ben hier al enige tijd.mee bezig en wat ik steeds ontdek de laatste 2 rondes is dat in de groei periode bloeihaartjes zichtbaar zijn. (de kleine bolletjes met witte haartjes in de plant oksels) bij alle planten zowel de stekken als de zaden. duidelijk teken van bloei dus. ik heb dit al 2 rondes de eerste ronde afgekapt omdat ik dus dacht dat ze zo vroeg al zouden bloeien..alles is femseeds ik gerbuik GEEN AUTOFLOWERS! licht uren staan op 18/6 alles in mijn ruimte klopt. (gechekt) ! .alles loopt automatich. daar kan het niet aan liggen. verschillende planten verschillende merken vertonen dus allemaal bloei verschijnselen terwijl ze 18/6 licht uren krijgen. ook worden de planten niet gestoord tijdens hun rust.. hoe kunnen deze planten bloeihaartjes maken?? wat gaat er miss of hoort dit??? graag advies mede kwekers!!! alvast thnxx!!

    #2
    ​​​​​​

    Met foto's kunnen we beter beoordelen Giddy.

    Welke soorten had/heb je? Hoe lang laat je ze groeien m. a. w. hoe oud waren de planten dat deze (voor) bloei begon? Wat voor lamp etc.?

    Weet je zeker dat het pistels waren? Soms worden stipules voor pistels aangezien.
    cannabis_sexing.jpg


    ​​​​
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Ik heb een bijkomende semi gerelateerde soort van bloei verschijnsel vraag waar ik al effe mee zit. Als ik mij prik of snij aan een scherp voorwerp, eender op mijn lichaam, dan komt er zo'n kleverig snel opdrogend rood goedje uit. Heb al overal gezocht, maar kan nergens uitsluitsel vinden. En dan lek ik dat wat af en meestal is het effe later dan weer gedaan. Klinkt dat bekend in de oren?

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
        ​​​​​​

        Met foto's kunnen we beter beoordelen Giddy.

        Welke soorten had/heb je? Hoe lang laat je ze groeien m. a. w. hoe oud waren de planten dat deze (voor) bloei begon? Wat voor lamp etc.?

        Weet je zeker dat het pistels waren? Soms worden stipules voor pistels aangezien. cannabis_sexing.jpg





        ​​​​
        bedankt voor de reactie. super!! foto's doe ik liever niet! het probleem of het gene dat zich nu voordoet is duidelijk in de tekst te lezen. ik ben geen beginner dus ik snap wel wat er gebeurt er zijn duidelijk calyx zichtbaar met bloeihaartjes! maar toen ik dit zag liet het me toch even achter de oren krabben..want heb er nooit eerder opgelet nu valt het me op? nooit eerder gezien? het gaat mij er om wat kunnen redenen zijn dat dit gebeurt dat een plant dit aanmaakt beginnen ze echt met bloeien nu?? dat is wat ik niet duidelijk vind het gebeurt niet zomaar lijkt mij bij zoveel verschillende planten. maar uiteraard zal ik dan even een kleine uitleg geven over hoe en wat met mijn planten ontkieming van zaden begint in een aparte licht lucht dichte ruimte waar een termostaat door middel van dieverse aparatuur de ruimte tot het perfecte omgevings klimaat verzorgd daar staan ze in een grotere tent. er zitten rekjes in deze tent zo heb ik 3 lagen proagator bakken neer gezet elke laag heeft ze eigen verwarmingsmat tegen de kou op de wortels. elke propgator bak heeft ze eigen termostaat die de lucht kan verschonen inblaas) bevochtigen en of afzuigen zodoende maakt dit het perfecte broeikas effect al deze aparatuur werk op zeer lage sterkte op een zacht niveau voor de kleintjes.. 23/24graden met een LV van 60/70% deze propagator bakken bevatten 2x 36watt tl verlichting. hier staan ze gemiddeld 1 week in. dan worden ze te groot he want totaal 4 weken voorgroei! ik wil ze een pepaalde hoogte geven. dan gaan ze naar de 2e ruimte waar ze in het zelfde ingestelde klimaat komen alleen dan los in een propagator tent. met een 2x 55watt lamp secret jardin dp.. deze beschikt over dezelfde aperatuur. ze kunnen nu meer hebben en groeien sneller en beter onder een iets hoger wattt lamp.. daar staan ze nog 3 weken in. dan gaan ze naar de laatste ruimte gorilla tent. met een wingkap 600watt bulb. empire light filter. buisfan inblaas climate controller die netzoals bij de propagartor alles regelt dit keer op de perfecte temp van 24/25 graden. LV 60/65% en de ph en ec waardes volgens het terra kweekschema en ga zo maar door!!!!..... nogsteeds alles op 18/6 en begin ik aan me 2 weken groei. onder de 600watt na die 2 weken pas zet ik mijn timer op 12/12 echter begint hier in die 2 weken groei het punt waar de witte haartjes zichtbaar worden!!!.. hoop dat dit duidelijk was thnx!! visionseeds-silverhaze ---- royalqueenseeds- fruitspirit- sensiseeds-kush. hyseeds-bubble amnees stek
        Last edited by Giddy; 2 February 2017, 00:09.

        Comment


          #5
          Rond 4 weken is dat hoogstwaarschijnlijk voorbloei.
          Is normaal, je kunt je planten gewoon laten staan hoor!

          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ij-zaadplanten
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
            Rond 4 weken is dat hoogstwaarschijnlijk voorbloei.
            Is normaal, je kunt je planten gewoon laten staan hoor!

            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ij-zaadplanten
            bedankt voor de reactie !!! de een zegt zodra je dat ziet gaan ze niet veel groter meer worden. ze schijnen dan toch langzaam naar bloei te gaan. hoedan als ze niet op 12/12 gestaan hebben.? soms hoor ik is normaal.. soms lees of hoor ik over voorbloei.. waar ik als een van de weinige dingen helaas nog weinig van snap... er is veel over te vertellen geeft een hoop onduidelijkheid.....

            Comment


              #7
              Minder stressen en meer genieten van het kweken!

              Als je accepteert dat er dingen mis kunnen gaan wordt het kweken veel relaxter.

              Het ontkiemen, groeien en bloeien is een natuurlijk proces waar we al heel veel over weten maar waar wetenschappers ook nog onderzoeken naar verrichten dus wat dat betreft ben je in goed gezelschap.
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8
                laat een plant maar lang genoeg in de groei staan,en hij gaat voorbloei vertonen de plant is natuurlijk niet gek
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                Comment


                  #9
                  hoe dat dan met moederplanten werkt hou ik even voor me
                  verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                  Comment


                    #10
                    Hoe werkt dat dan met moederplanten Jorem?
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #11
                      hahahahahaha
                      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank View Post
                        laat een plant maar lang genoeg in de groei staan,en hij gaat voorbloei vertonen de plant is natuurlijk niet gek
                        dit klopt niet wat je zegt. zolang de plant 18/6 licht krijgt zal die blijven groeien.... kan zelfs enkele maanden.. bij moederplanten is dat percies zo.

                        Comment


                          #13
                          Tuurlijk, maar de plant vertoont na verloop van tijd voorbloei, ook tijdens de groei. Het klopt dus wel.

                          Als ik regulier zaad heb wacht ik op de voorbloei, haal de mannen eruit en dan pas gaat de lamp op 12/12.
                          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip View Post
                            Tuurlijk, maar de plant vertoont na verloop van tijd voorbloei, ook tijdens de groei. Het klopt dus wel.

                            Als ik regulier zaad heb wacht ik op de voorbloei, haal de mannen eruit en dan pas gaat de lamp op 12/12.
                            bloei verschijnselen kan ja na een langere tijd dat klopt! je praat hier nu alleen over een heel ander stadium als ik nu zit. ik begin nu net aan me 2 weken groei. ze zijn eigenlijk nog te jong voor dit alles. dat is wat ik wil weten is dit normaal dat dit zo snel gebeurt.. k heb voorlopig nog niks temaken met 12/12

                            Comment


                              #15
                              Dat snap ik niet, hoe lang geleden zijn je plantjes ontkiemd en hou oud waren je stekjes?
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment

                              Bezig...
                              X