Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek met Amnesia-Autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek met Amnesia-Autoflower

    Korting op 420shop
    Hallo Medegrower's,

    Dit is mijn eerste kweek met autoflowers,ze staan in 30l potten met Lightmix.

    De 4 dames zijn 33 dagen geleden boven gekomen.

    De eerste 2 1/2 week had ik er een 250watt lamp boven hangen maar die was aan zijn einde omdat de dames niet goed groeide. Ik heb er gelijk een 600 watt boven gehangen en nu gaan ze weer prima. Verder ben ik ook aan het experimenteren met de bekende pony tailing techniek en Lst.

    Voeding heb ik de eerst 3 weken niet gegeven omdat er nog voldoende in de grond zat. heb de eerste 3 weken alleen afgezuurd water gegeven met co2 en een ph van 6.0. luchtvochtigheid is 60 %

    Na de 3 weken ben ik gaan starten met groeivoeding. Ec 0.7

    Vandaag zie ik toch weer dat ze een klein beetje lichtgroen worden dus ik ga de dosis ophogen naar 1.0 - 1-4.

    Hieronder wat foto's met uitleg.

    15 dagen oud. Je ziet dat het niet snel gaat.
    20170216_170608.jpg


    23 dagen oud! op dit punt heb ik overgeschakeld naar een 600watt lamp.
    20170223_181929.jpg

    28 dagen oud je ziet een behoorlijk verschil in 5 dagen en je ziet ze per dag groeien.
    20170301_183946.jpg


    29 dagen oud! eerste nacht pony tailen.
    20170302_231707.jpg


    33 dagen oud! ben inmiddels al 4 dagen bezig met pony tailing. Je ziet ze wel een stukje breder worden.
    20170306_080243.jpg

    Ben benieuwd of jullie ervaring hebben met deze techniek en of jullie wat op en aanmerkingen hebben van mijn kweek.

    Peace Rico.

    #2
    Wat is ponytailing?

    Zo lichtgroen vind ik ze niet, blijf voorzichtig met voeding.

    Ziet er keurig uit hoor, hoeveel uren licht geef je per dag en waarom de keuze voor autoflowers?
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
      Wat is ponytailing?

      Zo lichtgroen vind ik ze niet, blijf voorzichtig met voeding.

      Ziet er keurig uit hoor, hoeveel uren licht geef je per dag en waarom de keuze voor autoflowers?
      ponytailen begin je mee als de dames 3 of 4 internodes ontwikkelen zodat de ondergelegen vertakkingen meer lichtinval krijgen zodat je uiteindelijk meer hoofdbuds hebt.

      heel de kweek geef ik 15/9 lichtregiem.

      zo zagen ze er vanmorgen uit.

      20170307_080237.jpg

      peace indo.

      Comment


        #4
        Waarom eigenlijk autoflowers in een tent waarvan je de uren kan regelen. je gaat sowieso minder opbrengst hebben en wss als je gaat toppen of dergelijke. Zelf vind ik precies 15 u licht te weinig om uw planten een goede hoogte kan bereiken om dan toppen te vormen...wss gaan ze sowieso in 2 weken in bloei schieten. de buis op de grond is dat je verse lucht invoer?? of enkel afzuigen..
        Plagron lightmix???
        Probeer volgende x echt gold label of de atami light mix..
        of zelfs in een tentje van 1 op 1 2 hoog daar zet ik maximum 1 plant 600w en gegarandeerd dat ge dikke toppen en ne plant met veel opbrengst gaat hebben .
        Minder straf als ze u pakken, nu pakken ze u met 5 planten ipv 1.
        Vergeet niet, een growshop moet ook verkopen he
        Last edited by Grills; 7 March 2017, 12:12.

        Comment


          #5
          Leg nog eens uit wat nu dat pony......gebeuren is ???
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Grills View Post
            Waarom eigenlijk autoflowers in een tent waarvan je de uren kan regelen. je gaat sowieso minder opbrengst hebben en wss als je gaat toppen of dergelijke. Zelf vind ik precies 15 u licht te weinig om uw planten een goede hoogte kan bereiken om dan toppen te vormen...wss gaan ze sowieso in 2 weken in bloei schieten. de buis op de grond is dat je verse lucht invoer?? of enkel afzuigen..
            Plagron lightmix???
            Probeer volgende x echt gold label of de atami light mix..
            of zelfs in een tentje van 1 op 1 2 hoog daar zet ik maximum 1 plant 600w en gegarandeerd dat ge dikke toppen en ne plant met veel opbrengst gaat hebben .
            Minder straf als ze u pakken, nu pakken ze u met 5 planten ipv 1.
            Vergeet niet, een growshop moet ook verkopen he
            Deze kweek is meer als experiment, ik ga met deze kweek kijken of ik er net zoveel kan afhalen als met normale fem seeds + amnesia moet normaal best lang staan. deze amnesia afjes zijn ongeveer na 80 dagen klaar als ze boven komen.
            de buis op de grond is de aanvoer van verse lucht. bovenin de tent hangt de filter. Ik ben benieuwd hoe groot ze gaan worden, de 2 grootste in de tent zijn al begonnen aan de voorbloei de 2 kleinere gaan nu net pas de voorbloei in en de kleinste die heeft in het begin te weinig licht gehad om te groeien die loopt heel wat achter.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
              Leg nog eens uit wat nu dat pony......gebeuren is ???
              ponytailen doe je om te zorgen dat de ondergelegen delen van de plant meer lichtinval krijgt zodat de plant wat breder wordt en meer zijvertakkingen krijgt zodat ze uiteindelijk meer soortgelijke hoofdbuds krijgt, kijk eens op YouTube en tik in ponytailing auto's van growpotcheaply die gast is een baas op het gebied van afjes.

              Comment


                #8
                Nu leg je me uit wat het is ...... Maar hoe ga je dat doen? wat doe je ?
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  ik begrijp er ook ni veel van, kijken ga ook ni doen :p... toppen zal wel ong hetzelfde zijn neem ik aan.
                  maar zoals je zelf al zegt dat er eentje achterstaand heeft door te weinig licht dan gaat het al e wa foutjes gaan, auto toppen om nog meer licht inval te krijgen terwijl ze al zo klein blijven. je gaat me nooit vertellen dat zo een auto 100 gr aan 1 stengel van 50 cm gaat krijgen. als ge topt of of nog maar ietsje teveel knipt dan gaan ze sowieso een weekje uitlopen door recuperatie en dat met manne die automatisch in bloei schieten... bwaa zegt me niet veel, ik zet nooit nog auto's in een tent ook al zet je dubbel zoveel ...

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                    Nu leg je me uit wat het is ...... Maar hoe ga je dat doen? wat doe je ?
                    In de groeifase vanaf de 3de of 4de internode bind je de bovenste scheuten met chenille draad, dat doe ik zo'n 8 al 9 uur voordat de lamp uitga, ik probeer dat een week te doen.

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Grills View Post
                      ik begrijp er ook ni veel van, kijken ga ook ni doen :p... toppen zal wel ong hetzelfde zijn neem ik aan.
                      maar zoals je zelf al zegt dat er eentje achterstaand heeft door te weinig licht dan gaat het al e wa foutjes gaan, auto toppen om nog meer licht inval te krijgen terwijl ze al zo klein blijven. je gaat me nooit vertellen dat zo een auto 100 gr aan 1 stengel van 50 cm gaat krijgen. als ge topt of of nog maar ietsje teveel knipt dan gaan ze sowieso een weekje uitlopen door recuperatie en dat met manne die automatisch in bloei schieten... bwaa zegt me niet veel, ik zet nooit nog auto's in een tent ook al zet je dubbel zoveel ...
                      dit is tevens mijn eerste kweek met afjes, voor mij is het ook allemaal nieuw, afjes toppen belemmerd de groei en dat is niet gunstig omdat ze relatief klein blijven. ik probeer er alles uit te halen wat er in zit.

                      Comment


                        #12
                        Maar voor de lampen uit gaan bind je de toppen bij elkaar ? en dan als de lampen aan gaan ?
                        Ik snap er nog steeds geen Hol van hoor
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #13
                          Je bindt de bovenste takjes bij elkaar omhoog, als een soort van paardestaart (ponytail) waardoor er meer licht op de onderste takken valt. Dit doe je tijdens de groeiperiode. Men hoopt dan vollere onderste takken te ontwikkelen met uiteindelijk grotere toppen daarop. Zo heb ik het begrepen..
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            #14
                            Pony tailing dient dus enkel voor meer licht inval en zorgt er dus niet voor dat alle takken op dezelfde hoogte komen? Dat doet me denken aan experimenten waarbij ze extra licht gaven aan de zijkant van de planten. Als ik mij goed herinner had dit niet veel effect.

                            voor zover ik weet maakt een plant altijd de dikste toppen aan aan de hoogste takken, aangezien ze in de hoogte meer kans maakt om de bevrucht te worden. En dat is wat ze wil, niet?
                            Last edited by Kalimero; 7 March 2017, 17:00. Reden: typo

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                              Maar voor de lampen uit gaan bind je de toppen bij elkaar ? en dan als de lampen aan gaan ?
                              Ik snap er nog steeds geen Hol van hoor
                              het is gwn normaal nederlands hoor, 8 a 9 uur voordat de lamp UITGA dan bind ik de bovenste scheut in een soort van staart. net voordat de lamp uitgaat haal ik de staart er weer uit.

                              Comment

                              Bezig...
                              X