Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED kweek met de Budmaster XG-9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED kweek met de Budmaster XG-9

    Korting op 420shop
    Goedenavond dames en heren,

    Allereerst zal ik mij even voorstellen, ik ben thespacer001, een echte genieter van ons heerlijke wietje.
    Mijn vraag aan jullie is eigenlijk of er mensen zijn met ervaring met de Budmaster led lampen. Ik kan er eigenlijk niet heel veel informatie over vinden en ben eigenlijk benieuwd of die zo goed is als the kweker en de fabrikant zeggen. Het is een flinke aanschaf dus het zou zonde zijn als die lamp niet doet wat ze zeggen.

    Waarom ik voor de budmaster xg9 wil kiezen:
    -ik wil zoiezo op led kweken ivm energiekosten besparing.
    -geeft aan 300 watt te verbruiken en iets van 460 watt uit te stoten.
    -fabrikant geeft aan dat de lamp hoog kan blijven hangen de gehele kweek.

    Dat zijn enkele punten waarom ik voor de budmaster zou willen gaan alleen kan ik er weinig ervaring over terug vinden.

    ik hoor graag jullie mening.

    groeten, Thespacer001
    Last edited by Thespacer001; 7 March 2017, 08:09.

    #2
    Ik zou heel wat gaan lezwn in het led gedeelte hier

    Budmaster ken ik persoonlijk niet maar ik weet wel dat wat fabrikanten vaak aangeven onzin is...
    Oa van verbruik en uitstoot en al helemaal van de bewezen effecticiteit

    Comment


      #3
      ze moeten hun product ook verkopen he, mijn ervaring dat ik zie bij andere is meestal dat ze verwarming bij moeten zetten waardoor uw factuur terug hoog komt te liggen, dusss euh , ge kunt uw kamer dan isoleren enzo maar da brengt dan ook weer kost mee....
      ne de zomer komt eraan , duss wss dat je er de zomer mee door komt maar de winter is andere poep.
      wat wil je bereiken
      1gr per wattage opbrengst
      hoeveel planten ga je zetten op opp.
      om de hoeveel tijd kan je kijken om te corrigeren
      liever 10 planten op een klein ruimte en heel veel knippen en veel beetjes bij beetjes water geven
      of gewoon 2 a 3 lekker groot , minder knippen gemakkelijk te wateren en easyer om onder controle te houden...
      its your choice ...buds that's the question ...
      Last edited by Grills; 7 March 2017, 16:43.

      Comment


        #4
        Het wattage is wat uw lamp trekt uit de muur. Je kan geen 300 watt verbruiken en er 460 'uitstoten', dat slaat nergens op. Alsof je op de weegschaal zou gaan staan en 80 kg wegen, maar er 120 uitstoten? Dus dat mag in het onzin rijtje. En 1000 euro voor een armatuur met diodes, tsja. Je zou zot zijn zoiets te kopen. Enkel cobs zijn efficienter dan hps,

        Als je wil besparen op elektriciteit neem je een lager wattage. In dat opzicht is een 250 hps beter dan die budmaster.

        Comment


          #5
          Ja dat soort reclames heb je niet veel aan. Doorgaans bespaar je ook helemaal geen stroom met dat soort led armaturen. Het is waarschijnlijk gewoon vergelijkbaar met de hoeveelheid licht die 300W aan HPS zou opleveren.

          Voor een fractie van die prijs bouw je heel simpel zelf een led armatuur wat echt werkt.

          Vroeger had ik een handtekening waar wat links in stonden, maar dat werkt blijkbaar niet meer op het nieuwe forum. Ik heb een tijd terug zelf wat gebouwd en daar foto's en uitleg bij gegeven. Er is ook een thread over het zelf bouwen van een Cree led armatuur. Zijn inmiddels een heel stel kwekers hier die zelf zoiets in elkaar gezet hebben.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Weinig aan toe te voegen. Lees jezelf eerst goed in over het zelf maken voor je zoiets koopt!
            Het is echt niet moeilijk en je spaart er veel geld mee uit. En je hebt iets dat daadwerkelijk werkt!
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

            Comment

            Bezig...
            X