2 Plantjes uit één zaadje...

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Skywalker
    Stoner
    Member
    • May 2015
    • 23

    #1

    2 Plantjes uit één zaadje...

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Vorige week vrijdag heb ik een nieuwe ronde opgestart met 6 x Super lemon haze,
    Dit is niet mijn eerste keer met deze soort, ik heb er zeer goede ervaringen mee.
    De 6 zaadjes werden op een schaaltje gelegd tussen twee lagen nat keukenpapier en stonden op de vensterbank boven een radiator.
    De warmte bevorderd het ontkiemen want na 36 uur waren er al 5 van de 6 zaadjes ontkiemd zie foto 1. (het 6e zaadje ontkiemde niet en werd ondertussen al succesvol vervangen door een ander zaadje)

    Het viel me op dat er uit één van de zaadjes 2 worteltjes uitkwamen (foto 2) ik schonk er weinig aandacht aan en heb het zaadje net als de andere geplant in een cocos potje.
    Tot mijn verwondering kwamen er uit dit zaadje 2 plantjes (foto 3 en 4).

    Ik weet nu niet of ik hiermee moet blij zijn...

    Zijn er nog mensen die dit al meegemaakt hebben? Hoe ontwikkeld zo'n plant zich?
    Ik veronderstel dat hier 2 volwassen planten uitkomen en dat men moet opletten dat de planten elkaar niet teveel storen met vertakkingen of bladergroei...

    Alle info en ervaringen zijn welkom, ik hou het forum zeker op de hoogte van verdere ontwikkelingen.

    Luke

    20170503 foto 1.jpg20170503 foto 2.jpg20170503 foto 3.jpg20170503 foto 4.jpg
    Attached Files
    inzet x motivatie = resultaat
  • belladonna
    Guru of all Growers
    Lucky Member
    • Aug 2008
    • 10674

    #2
    Mijn god wa denk jij doe maar beetje aarde er in ofzo
    God was never on your side..

    Comment

    • Skywalker
      Stoner
      Member
      • May 2015
      • 23

      #3
      Geen zorg, ik doe het altijd zo, enkele dagen na het uitkomen worden de plantjes dan opgehoogd.
      De andere plantjes zijn al opgehoogd, de tweeling is nog niet hoog genoeg en zal morgen of overmorgen wel opgehoogd worden met extra teelaarde.
      inzet x motivatie = resultaat

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Dus je gaat ze eerst laten strekken en daarna ga je dat weer verhelpen met een lapmiddeltje ?
        Interessant.
    • Morgen Zonder Zorgen
      Advanced Grower
      MemberLucky Member
      • May 2013
      • 1133

      #4
      snap ik voor de strek( lange stengel) weg te werken! Beetje raar vind ik.

      Wel erg grappig je siamese tweeling, want dat is het(denk ik) Ik heb het nog nooit gezien Je kan natuurlijk altijd 1tje gewoon bij de stengel weg knippen. Maar het is volgens mij wel bijzonder dus misschien is het ook wel leuk om te laten staan.

      Maar wat ben je van plan met je planten?? Buiten of zijn ze voor binnen?
      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

      Comment

      • Skywalker
        Stoner
        Member
        • May 2015
        • 23

        #5
        Dit is het sub forum "binnen wiet kweken" dus deze kweek is bedoeld voor in een kweektent

        Dit is mijn set-up:
        tent 1m x 1m x 2m
        Thermo- en vochtigheidsmeter
        400 watt lamp
        Buisventilator 350 m3/h
        Koolstoffilter 425m3
        Fan controller + thermostaat
        Clip ventilator (19 cm)
        inzet x motivatie = resultaat

        Comment

        • odyssee
          Son of the Bong
          MemberLucky Member
          • Feb 2011
          • 416

          #6
          Zal een toffe tweeling worden dat een zaadje. Deze topic blijven volgen ben nieuwsgierig wat het zal geven in de toekomst

          grtt en succes
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ey, welkom terug
        • Morgen Zonder Zorgen
          Advanced Grower
          MemberLucky Member
          • May 2013
          • 1133

          #7
          aha, binnenkweek. Dan snap ik niet dat je het zaadje laat strekken in de vensterbank!!
          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

          Comment

          • odyssee
            Son of the Bong
            MemberLucky Member
            • Feb 2011
            • 416

            #8
            Ik doe dit ook zaadje laten ontkiemen. Dan in cocobakje die 1/2 opgevuld is aarde en ik laat het ook strekken en dan vul ik het cocobakje op met aarde en dan de bloembak erin. En lukt mij voor 100 procent.

            Betreffende de Siamese tweeling intussen ook beetje zitten opzoeken op het internet en veel topics erover vind je niet.
            Blijkbaar gebeurd dit zelden uit 1 zaadje een tweeling.

            Hopelijk help je deze URL's

            Meer vind ik er niet erover.

            Persoonlijk laat ik de tweeling staan gewoon uit nieuwsgierigheid naar het resultaat.
            Maar van al de forums gebruikers is er iemand die dit ook al meegemaakt geeft?

            grrt en su6 met je start
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

            Comment

            • thugz
              Amazing Grower
              420 MemberMemberLucky Member
              • Jun 2013
              • 4284

              #9
              Ik heb het zelf ook a gehad. Kan perfect. Gewoon laten meegroeien en eens de wat groter zijn LST toepassen.

              Thugz


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
              Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
              Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

              Comment

              Bezig...