Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aliexpress Ledkweeklamp 3600watt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aliexpress Ledkweeklamp 3600watt

    Korting op 420shop
    Beste Forum leden,

    ik kwam nu per toeval bij een LED lamp uit op aliexpress van 3600watt, ik had op het forum hier gezocht maar kwam hierover niks tegen.

    heeft iemand ervaring met deze lampen?

    1 stks Volledige Spectrum LED Licht Groeien 2700 W Lamp voor Bloem Plant Groeiende Indoor Kweeklampen Tuin Kas Hydrocultuur systemen
    http://s.aliexpress.com/R3yauqAB
    (from AliExpress Android)

    #2
    Hey!

    Ik ben een week geleden begonnen met een 1200W Led Lamp. Deze komt ook van AliExpress. Link
    Qua ervaring kan ik je niet wijzer maken, het is mijn eerste binnenkweek ooit.
    Wat ik je wel kan zeggen is dat mijn 1200W eigenlijk 315W verbruikt. Dus ik ga uit van een 315W kweeklamp.
    Die info vond ik ook terug bij de 2700W-3600W.
    2700W > 410W
    3600W > 549W

    Ik ga dit volgen en hoop dat ik er ook wat uit leer

    Hier kan je mijn kweekverslag vinden: Link


    Comment


      #3
      Die Chinese armaturen zijn altijd nogal twijfelachtig. Waarom is het bijvoorbeeld een 3600W lamp als die daadwerkelijk "maar" 549W verbruikt?

      Je hebt eigenlijk geen idee hoeveel bruikbaar licht ze nou daadwerkelijk produceren. Een lumen waarde heb je niet zoveel aan met paars licht.

      Het stikt ook van die dingen op die Chinese sites. Allemaal verschillende modellen/wattages, dus de kans dat je een kweekverslag vindt met precies het model wat je gevonden hebt is vrij klein.

      Het probleem met "led" is dat er zo'n enorm breed scala aan opties zijn. Je kunt relatief goedkope armaturen hebben die nauwelijks efficienter zijn dan een TL. Tot hele dure die enorm efficient zijn tot wel twee keer zo efficient als HPS. Helaas zitten er dan ook weer modellen tussen die wel duur zijn en toch inefficient (KIND Led/Spectrum KING etc).

      Dus kweken met "led" is eigenlijk net zo breed als kweken met "kunstlicht". Dat de ene lamp het doet wil nog niet zeggen dat de andere het net zo goed doet.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #5
        Die TGL-220 heeft wel 4 COBs erop in plaats van 2 die dat Chinese armatuur erop heeft. Ik zou dus eerder zeggen dat dat armatuur uit China te duur is. Daar zit waarschijnlijk ook een bagger kwaliteit voeding op terwijl die TGL-220 er een echte Mean Well op heeft zitten.

        Buiten dat, als je een CXB3590 draait op 100W dan is die nauwelijks efficienter dan een HPS. Wat is dan nog het nut van een led armatuur?

        Een CXB3070 is niet "minder" dan een CXB3590. Hooguit kleiner en goedkoper. Eerlijk gezegd is de CXB3070 een beter match voor dat 4-COBs TGL-220 armatuur dan de CXB3590. 50W is eigenlijk te weinig voor een CXB3590 en precies goed voor een CXB3070.

        Als je geld wilt besparen kun je sowieso beter voor Citizen gaan. COBs zijn net zo goed, maar voor dezelfde hoeveelheid licht bij hetzelfde stroomverbruik ben je de helft kwijt voor de COBs. Al heb je dan wel nog steeds de kosten voor drivers, koelers, bevestiging, frame, bedrading etc. Dus op het geheel valt het verschil nog wel mee.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #6
          Ja die lampen draaien op een hogere wattage, dat betekend zeg maar dat er meer stroom/volt doorgaat?

          Als het dan richting HPS gaat heeft het vrij weinig nut voor mij in ieder geval.

          Voor zover ik kon lezen zit er op die van ali ook een MeanWell voeding op. Ze zijn er ook los te koop.

          Ja kijk ik wil zoiets wel zelf maken, alleen als ik die zelfbouw LED zie, zoe ik overal draden etc... als ik draden los zie dan denk ik direct afblijven krijg je sluiting door.... en wil ik dan voor 100eu minder zo gaan prutsen.... ik beleef er ook geen extra plezier van om het zelf te maken en als ik lees dat mensen er achteraf veel langer bijzitten dan gedacht. Als ik eraan begin wil ik het ook afmaken, daarom wil ik er heel goed over nadenken voordat ik er aan begin.

          Mijn voorkeur is toch plug en play, alleen waar te krijgen met de goedkopere citizen leds?

          Google brengt me niet heel veel verder met citizen....

          Edit: na wat zoeken nog deze gevonden die ik niet wil onthouden: http://ledgardener.com/diy-guides/

          Misschien is zo'n zelfbouw toch niet zo heel ingewikkeld en aardig wat goedkoper met idd citizen leds
          Last edited by NieuweTeelt; 30 May 2017, 23:05.

          Comment


            #7
            Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
            Een CXB3070 is niet "minder" dan een CXB3590. Hooguit kleiner en goedkoper. Eerlijk gezegd is de CXB3070 een beter match voor dat 4-COBs TGL-220 armatuur dan de CXB3590. 50W is eigenlijk te weinig voor een CXB3590 en precies goed voor een CXB3070.
            .
            Hallo, Interessante uitspraak. Dus als je voor de duurdere versie zou gaan (CXB3590) zit je alleen je eigen in je zakken. En je heb totaal geen betere opbrengst. Waar komen dan die verhalen vandaan, dat als je de nieuwe COB's neemt je 20 gram per plant betere opbrengst heb????????

            Comment


              #8
              Oorspronkelijk geplaatst door Scilla View Post

              Hallo, Interessante uitspraak. Dus als je voor de duurdere versie zou gaan (CXB3590) zit je alleen je eigen in je zakken. En je heb totaal geen betere opbrengst. Waar komen dan die verhalen vandaan, dat als je de nieuwe COB's neemt je 20 gram per plant betere opbrengst heb????????
              Ik weet niet wat voor verhalen je hebt gelezen, maar de CXB3590 is gewoon een grotere COB dan de CXB3070. Niet nieuwer of beter.

              Als je een bepaalde hoeveelheid licht wilt produceren dan heb je 25% a 30% meer CXB3070 COBs nodig dan CXB3590. Aangezien de CXB3590 ook navernant duurder is maakt dat dus uiteindelijk niet zoveel uit

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #9
                Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                Ik weet niet wat voor verhalen je hebt gelezen, maar de CXB3590 is gewoon een grotere COB dan de CXB3070. Niet nieuwer of beter.

                Als je een bepaalde hoeveelheid licht wilt produceren dan heb je 25% a 30% meer CXB3070 COBs nodig dan CXB3590. Aangezien de CXB3590 ook navernant duurder is maakt dat dus uiteindelijk niet zoveel uit
                Ja, maar waar zit dan het verschil in lumen in?????? Een CXB3590 geeft wel meer lumen.

                Comment


                  #10
                  Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                  Die TGL-220 heeft wel 4 COBs erop in plaats van 2 die dat Chinese armatuur erop heeft. Ik zou dus eerder zeggen dat dat armatuur uit China te duur is. Daar zit waarschijnlijk ook een bagger kwaliteit voeding op terwijl die TGL-220 er een echte Mean Well op heeft zitten.
                  Ik weet niet of er ervaringen zijn met de leverancier van dit merk. Een vriend van mij kon vertellen dat het allemaal maar "houtje touwtje" er aan toe gaat. Geen telefoonnummer of adres en je kan het ook niet afhalen, beetje riskant

                  Comment


                    #11
                    Als je bij de originele verkoper van de TGL wil afhalen moet je wel met het vliegtuig denk ik, anders ben je 4 dagen onderweg.
                    Ik denk als je daar bestelt het wel meevalt met het risico. (maarrr...geen ervaring mee)

                    Mjah, je kan het ook gewoon zelf maken heh...
                    Er schijnt hier op JD een heel uitgebreid topic over te zijn.
                    Kost je alleen een paar avonden lezen
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #12
                      Capellen aan den IJssel die dit merk gaat voeren in Nederland. Op zich wel een mooie site maar alles per mail, beetje vreemd. Geen adres geen telefoon wat gebeurt er als je niet geleverd krijg. Ik geloof dat je beter in dit soort handel vertrouwen kan kweken dan bekijk je meer.

                      En ja wat krijg je dan, dat steeds meer mensen het zelf gaan maken, wat na een klein beetje inlichtingen best te doen moet zijn. Alleen nu nog de goeie materialen op de kop zien te tikken.

                      Comment


                        #13
                        Die uit NL zit/zat hier ook op het forum.

                        Ik heb in Spanje besteld, maatje van mij al 2 x. Verliep perfekt. Je wordt goed op de hoogte gehouden van het verloop van je bestelling.

                        Wil in de toekomst een identieke lamp zelf in elkaar knutselen, moet wel te doen zijn.
                        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                        Comment


                          #14
                          Oorspronkelijk geplaatst door Scilla View Post

                          Ik weet niet of er ervaringen zijn met de leverancier van dit merk. Een vriend van mij kon vertellen dat het allemaal maar "houtje touwtje" er aan toe gaat. Geen telefoonnummer of adres en je kan het ook niet afhalen, beetje riskant
                          Tsja het zijn allemaal wel een beetje hobbyisten die een graantje mee proberen te pikken van het feit dat niet iedereen even handig is in het boren van een paar gaatjes en het inschroeven van wat schroeven.

                          Eerlijk gezegd zou ik er niet over piekeren om twee keer zoveel te betalen voor iets wat je zo makkelijk ook zelf kan maken, maar als je geen zin of tijd hebt om het allemaal uit te zoeken dan zijn dat soort kant en klare hobby armaturen toch ook best aardig.

                          Ik heb wat verslagen gezien met die TGL lampen op een andere forum en er is inderdaad Nederlandse importeur, maar ook een paar Nederlanders die die dingen na maken en onder eigen naam verkopen.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #15
                            Ik wil ze zeker zelf gaan maken, maar weet nog geen goed adres voor de losse onderdelen. Heb gelezen dat er veel fout spul tussen zit. De drivers zijn gewoon in Nederland te bestellen, dat schijnt het probleem niet te zijn. Het is alleen de COB's en de koel-elementen.

                            Comment

                            Bezig...
                            X