Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

contactor - timer vraag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    contactor - timer vraag

    Korting op 420shop
    high ,

    Ik heb een tijd geleden een contactor gekocht (zo een met 2 stekkers ) waarvan 1 stekker in het stopcontact gaat en de ander in de timer en dan in het stopcontact .
    Mijn vraag is : ''moet'' er perse een timer in het stopcontact op dit punt ?dus : stopcontact ---> timer ---> contactor ---> lamp , en ik wil het zo hebben stopcontact ---> contactor ---> timer ---> lamp . Kan dit ??? bvd . ~ kaaiman ~

    #2
    reden hiervoor is dat als mn timer zit waar ie nu zit , de heleboel word uitgezet na 12 uur , inclusief mn ventilator en afzuiging en die moet ik vanaf nu (stank , rot) aanhouden .

    Comment


      #3
      Nee, dan is die contactor toch overbodig ?
      Die staat dan 24/7 aan, en de timer schakelt het hele vermogen.

      Het is juist de bedoeling dat de timer alleen de contactor laat schakelen.
      De timer voorziet de spoel van de contactor van spanning.
      De (veel hogere)stroom voor de lampen wordt geschakeld door de contacten van het relais.
      Even een snelle paintjob :

      rellllioo.jpg

      Het hele ventilatiecircuit moet niet op dat relais. Gewoon aparte wandcontactdoos, zodat die 24/7 aan staat.
      Eigenlijk zou je die het liefst zelfs op een andere groep plaatsen, zodat die blijft draaien als de stroom eens uitvalt op de groep waar je verlichting op staat.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        ok ik snap wat je bedoeld , het is nu de timer die de boel om schakelt . op zich moet dit toch geen probleem zijn want het is een heavy duty grow timer , de timer schakelt alleen een ballast en 400w lamp , dit is een tijdelijke oplossing todat ik een dubbele contactdoos heb gehaald , ik heb maar 3 contact punten in mn slaapkamer en 2 daarvan zijn bezet door de contactor en de 3e is voor mn voorgroei hok , als ik het voorgroei hok niet had dan had ik die gebruikt voor de afzuiging en de rest van de apparaten die 24/7 aan moeten blijven .

        dus ik kan die contactor er beter uit halen en gewoon de timer in de muur en daar dan mn lamp in , en de rest van de apparaten in het stopcontact ernaast ? ik heb helaas geen beschikking over een andere groep dat word te lastig en te zichtbaar .

        Comment


          #5
          hahahah kaaiman nog wakker^^

          Comment


            #6
            Beter laat je die contactor tussen je klok en Lamp zitten Q heeft het hieronder goed uitgelegd
            Er kan wel 3500 watt op je klok staan en zal echt wel een paar keer werken maar er komt een dag dat hij vastbrand of uitbrand .

            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Nee, dan is die contactor toch overbodig ?
            Die staat dan 24/7 aan, en de timer schakelt het hele vermogen.

            Het is juist de bedoeling dat de timer alleen de contactor laat schakelen.
            De timer voorziet de spoel van de contactor van spanning.
            De (veel hogere)stroom voor de lampen wordt geschakeld door de contacten van het relais.
            Even een snelle paintjob :

            rellllioo.jpg

            Het hele ventilatiecircuit moet niet op dat relais. Gewoon aparte wandcontactdoos, zodat die 24/7 aan staat.
            Eigenlijk zou je die het liefst zelfs op een andere groep plaatsen, zodat die blijft draaien als de stroom eens uitvalt op de groep waar je verlichting op staat.
            Last edited by Nonsense; 16 June 2017, 06:43. Reden: KAMP = LAMP

            Comment


              #7
              Als je gaatjes tekort komt:

              verdeelenheers.jpg
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                bedankt voor de reacties , ik ga het vanavond meteen in orde maken en zo'n verlengstuk kopen , wist niet zeker of die dingen wel veilig waren maar gezien je ervaring QnQ neem ik dit aan , ik had trouwens het idee bij een contactor dat apart van het schakelen ze er ook voor zorgen dat als je bijvoorbeeld op je snoer stapt de boel meteen word uitgezet en de stroom word omgeleid door die 2e stekker , als ik dit mis heb dan hoor ik dat graag . Nonsense dan heb ik wel mazzel gehad , ik heb die contactor nog niet zo heel lang en heb zo dus 7 maanden gedraaid , volgens de growshop zou deze timer voldoende zijn om tot 600w ladingen te schakelen zonder problemen , omdat ik maar een 400w heb maakte ik me dus niet meer zorgen dan normaal , ik vraag me ook af of er verschil zit in antwoorden op dit soort vragen als je in het buitenland woont , wat bij mij het geval is , en dan bedoel ik de maten van de bekabeling de verschillende soorten stekkers en de hoeveelheid stroom die er doorheen gaat . als ik het goed herinner dan gaat er in NL 220v doorheen en hier is het 240v.

                Comment

                Bezig...
                X