Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Complete kweektent set of zelf samenstellen? + vraagje over EVSA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Complete kweektent set of zelf samenstellen? + vraagje over EVSA

    Korting op 420shop
    Beste stoners,

    het is voor mij alweer een hele tijd geleden dat ik me op dit forum bevindt. Door jointjedraaien heb ik het kweken van ons geliefde plantje geleerd, met als resultaat dat ik nu in staat ben om elke zomer met een buitenkweek met gemak meer dan een kilo binnen te slepen. De wiet die ik buiten kweek is (beetje afhankelijk van de soort) echt hele goede buitenwiet, maar ondanks dat het voor buitenwiet wel goede wiet is, ben ik toch wel eens klaar met buiten kweken. Ik heb nu namelijk de mogelijkheid om een droom van mij te verwezenlijken, namelijk binnen in een tentje kweken zoals velen van jullie waarschijnlijk al doen. Toch is dit, (op 1 mislukte poging toen ik 14 was en 1 15 watt spaarlamp gebruikte ,) voor mij grotendeels nieuw. Ik heb genoeg topics en kweekverslagen etc. gelezen om over het algemeen wel te weten wat ik nodig heb. Toch wil ik geen fouten maken door misschien inferieure kwaliteit te kopen of te veel voor iets te betalen.

    Ik heb een hok beschikbaar waar ik kan kweken, het is er in de zomer warm genoeg om zonder verwarming te kweken weet ik bijna wel zeker. Voor de winter zal ik nog wel een oplossing moeten zoeken. Maar goed, in dit hok kan ik een tent van maximaal 1,2 x 1,2 x 2 plaatsen. 1 x 1 x 2 kan ook, maar die 0,44 m2 extra lijkt me de extra opbrengst wel waard. Mijn bedoeling was om hier een 600 watt HPS in te hangen, dat kan prima toch? Het idee was om hieronder 4 plantjes te laten groeien en deze te gaan scroggen om een mooi veldje vol toppen te kweken. Hebben jullie toevallig ook nog suggesties voor mooie 'scrog-geschikte' soorten?

    Het leek mij handig om een complete kweektent set te kopen, zodat ik gelijk klaar ben en (denk ik) alles nodig heb om een kweek succesvol af te ronden. Maar is dit een slimme keuze of kan ik toch beter (met advies van jullie bijvoorbeeld) zelf een vergelijkbare goedkopere of misschien zelfs een betere set samenstellen?

    Ik zit namelijk ook met nog een 'probleem'. Ik heb 0,0 verstand van het aansluiten van kabeltjes voor de VSA en degene die de ruimte beschikbaar stelt wil een garantie dat het 100% brandveilig is. Is de oplossing hiervoor een evsa? En als dat zo is, is het dan een plug-and-play kwestie? Kan een esva ook in de fik vliegen? Als jullie beter advies hebben, laat het me weten.

    Stel, alles wat ik denk klopt en het is toch handig om een complete set (met esva) te kopen, is dit dan wat? Of is dit qua prijs/kwaliteit verhouding niet ideaal? Betere suggesties worden heel erg gewardeerd.
    https://www.greensell.nl/a-30187731/...w/#description

    Degene die me (het meest/compleet) helpt en advies geeft beloof ik op z'n minst een lekker topje van de oogst als die klaar is.

    Alvast heel erg bedankt en sorry als ik misschien wat veel overbodige informatie heb verteld. Amfetamientjes laten je altijd zo erg doortikken .

    Hele fijne stonede dag nog toegewenst allemaal. Na al dit typen vedien ik wel een .

    Peace

    Mijn joints verzekeren tegen brandschade.

    #2
    Ik vraag me vooral af, hoe kan jij iemand 100% brandveilig garanderen als je niet inleest in brandveiligheid?
    Zelfs als geeft iemand hier een persoonlijk brandveilig zegel met fanfare en extra glimmende sticker, overtuigt jou dat? en waarom?

    In je eigen ruimte kan je nog enigsinds met onwetendheid wegkomen, maar zou het bij iemand anders niet aangaan.

    Ik zou eventjes gaan googelen en zoveel mogelijk informatie opnemen als je kunt, geen kritiek perse, maar sommige dingen moet je gewoon zelf weten en durven leren

    Begin bv bij http://www.cnnbs.nl/binnen-wiet-kwek...ligheid-eerst/

    Comment


      #3
      Niks op elektriciteit is 100% brandveilig, een defecte koelkast lag aan de basis van die brand in Londen... Alleen als je alles deftig opstelt en kwaliteit koopt dan is het risico verwaarloosbaar. Die lumii set heb ik gehad, dat is deftig materiaal.
      Enfin, als ik een kilo buiten kon oogsten dan ging ik niet naar binnen. Spaart je minstens 1000 euro uit. Al ben ik is verslagen van u gaan bekijken en als je begin oktober oogst en begin januari is alles al op dan was het wsl geen kilo...

      Comment


        #4
        Bedankt voor de reacties. De eigenlijke vraag was of die kweekset een goede set is en of het niet (veels te dure) rotzooi is. Daarnaast of dit met de kap en esva die erbij zit gewoon plug and play is? Brandveiligheid is natuurlijk wel iets, maar dat was eigenlijk niet het onderwerp van mijn bericht, wel of het gebruik van een evsa veiliger is ten opzichte van een vsa. Geloof me, buitenwiet ben je aardig snel klaar van als je een jaar dezelfde paar soortjes rookt waar je al super erg aan gewend bent. Daarom wil ik binnen kweken, betere kwaliteit wiet en ik kan eindelijk mooie soortjes kweken die ik niet buiten kan kweken. Ik ga nu gewoon voor 50 euro in de week naar de coffeeshop terwijl hier nog genoeg buitenwiet is, voel er alleen niks meer van na zo lang.

        Maar bedankt voor de berichtjes, kan iemand me nou nog vertellen of die set goed is?
        Mijn joints verzekeren tegen brandschade.

        Comment


          #5
          Een EVSA is hoe dan ook veel beter, als je een reflector koopt met een IEC stekker eraan is het inderdaad plug en play.
          Ik zou de complete set zelf samenstellen. Bij die complete setjes zit altijd wel iets wat ik anders zou adviseren.
          No Mercy Supply - No Mercy Shop

          Comment


            #6
            Letterlijk vanop de beschrijving van greensell. Breed straal reflector kap plug and play. Met die lumii ging ik voor het eerst naar 1 op 1. Had al gepost dat dat kwaliteit was he. Er zit een davin bij, dus die set is effectief ook compleet en de moeite.

            Comment


              #7
              Letterlijk vanop de beschrijving van greensell. Breed straal reflector kap plug and play.
              Aha dat had ik even gemist, wel handig dat je dan zelf niets aan hoef te sluiten. Stekker erin en klaar

              No Mercy Supply - No Mercy Shop

              Comment


                #8
                Zijn er uberhaupt evsa's die niet plug and play zijn? Die hebben volgens mij allemaal die standaard C13/14 connectors. Je zou gek moeten zijn om die in een set te steken met standaard hamerslagkap
                Met wat geluk kan je zelfs kiezen uit de drie kappen die lumii aanbiedt. Ik had zelf de dieptestraal denk ik. Ook die socket is zoveel beter dan die goedkope hamerslag van 10 euro. Zoiets zouden ze uit de handel moeten halen.

                Comment


                  #9
                  Alle Evsa's zijn wel plug en play, volgens mij heet dat een IEC stekker, zo 1 die ook achterin je pc zit.
                  Heel jammer dat niet elke reflector een kabel met zo'n bewuste stekker heeft. Dat zou het een stuk makkelijker maken.

                  No Mercy Supply - No Mercy Shop

                  Comment


                    #10
                    Bedankt voor alle informatie, ik heb toch maar besloten gewoon de set aan te schaffen. Als me later iets niet bevalt vervang ik dat onderdeel wel gewoon.
                    Mijn joints verzekeren tegen brandschade.

                    Comment


                      #11
                      Hoi hoi. Ik kweek zelf in een tentje. Ik heb zelf jaren gekweekt met lampen met een vsa. Maar daar ben ik vanaf gestapt. Ik gebruik nu alleen nog led. Als je gaat praten over brandveiligheid zou ik je adviseren om led lampen te gebruiken. In de ruimte waar ik heb gekweekt 10 jaar aan een stuk met 2 600 watt lampen kreeg ik op een gegeven moment kortsluiting. Ik had alles op geruimd en de monteur laten komen. Die heeft t een en ander nagekeken. Ik heb de kabels gezien die naar mijn zolder gingen. Dat zag eruit. Isolatie weg gesmolten. Hij kom ook gelijk vertellen dat dat kwam door langdurig stroom verbruik. Wat ook heel belangrijk is is dat je een hele goede timer gebruikt die de kracht van de stroom aan kan. Anders is die zo kapot. Wat ook een oplossing is is dat je een relais gebruikt om je lampen aan te laten gaan. Je lamp gaat rechtstreeks in het stop contact. Je knipt de kabel door en plaatst daar het relais tussen. Je relais sluit je aan op je timer. Dan heb je ook niet zo'n dure timer nodig. Relais aanschaffen is simpel. 230v en 16 ampere. En is ook niet zo duur. Werkt prima. Een andere keus om voor led te kiezen is de warmte in je tent. Led produceert lang niet zoveel warmte als een lamp met vsa. Ik heb een tent van 1 bij 1 bij 1.8 m en ik gebruik een afzuiger van 250 kubike meter met een fan control. Werkt prima. Ik hoef mijn afzuiger niet zo hard te zetten. En wat voor mij ook een belangrijke reden is geweest om voor led te kiezen is dat er tegenwoordig steeds meer slimme meters geplaatst worden. Op die slimme meter kunnen ze precies aflezen hoeveel stroom je verbruikt op elk tijdstip. En op die meter zijn de piekspanningen van het opstarten van je lamp met vsa te zien. Veel succes

                      Comment


                        #12
                        Uw leds hebben ook een piekspanning. Als je nog steeds 1200 watt aan leds hebt hangen dan is het op die slimme meter nog steeds duidelijk te zien dat je wiet kweekt.

                        Comment


                          #13
                          1200 watt uitstraal of 1200 watt afname aan stroom?

                          Comment


                            #14
                            Ik heb 2 lampen hangen van 300 watt uitstraal en een verbruik van 85 watt per lamp. Maar bijna alles wat electrisch is heeft een piek spanning met aan zetten. En je hebt gelijk het is ook zichtbaar op de slimme meter. Maar ik denk dat 200 watt per uur niet zo opvalt dan 1200 watt per uur.

                            Comment


                              #15
                              Slimme meters zijn niet heel slim hoor, een slimme thermostaat (zoals TOON ) moet je mee oppassen. ook kan je bij je energieleverancier op afstand uitlezen van de meter uit laten zetten. Een energieleverancier is ook niet bezig met opsporen, als je gewoon je rekening betaald zal het ze worst zijn hoeveel en waarvoor je het gebruikt. bestaat het vermoeden van diefstal dan gaan ze verder kijken/onderzoeken. als je voor eigen gebruik kweekt zal je bij je leverancier niet opvallen.

                              groetjes

                              Comment

                              Bezig...
                              X