Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blumat irrigatiesysteem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blumat irrigatiesysteem

    Korting op 420shop
    Dag mede kwekers,

    nu kwam ik wat topics over het automatiseren van onze wiet planten tegen en las ik veel goeds over het Blumat systeem. Nu mijn vraag is welke ik best zou moeten bestellen.. die gewone of de XL voor toch heel de pot? Mijn potten zijn 11liter en de afmetingen zijn 23x23x26cm

    Mensen ervaring met dit systeem en me tips kunnen geven? Ik wil graag dit systeem toepassen aan mijn planten omdat ik vaak weekends weg ben van huis.

    of koop ik beter gelijk een volledig systeem gelijk dit:
    Als u op aarde gaat kweken dan moet u uw planten vaak water geven. Met dit Blumat irrigatiesysteem kunt u dat proces automatiseren.

    #2
    Je kunt beter op blumat.nl kijken, daar komen ze vandaan.
    Mijn ervaringen ermee staan in al m'n kweekverslagen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Klopt heb ik ook gedaan maar er zijn zoveel keuzes dat ik niet goed kan kiezen.. mijn voorkeur gaat naar de foto die ik upgeload heb. Moet dan alleen nog een watervat erbij kopen? En klaar?
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        Bij het set wat je gepost heb zit al een watervat
        Inclusief:


        • 5 x Blumat sensor
        • Watervat 47 liter
        • Vatdoorvoer met rubberen plug
        • Luchtpomp en bruissteen
        • Waterslangen & aansluitmateriaal

        Comment


          #5
          Ja klopt maar is op een externe website en niet op Blumat zelf. Zou die van de externe website het zelfste zijn? want op de originele site vind ik deze samenstelling niet.

          Comment


            #6
            Aan deze zou je genoeg moeten hebben voor potten tot 25 cm diep en met vat doorvoer https://www.blumat.nl/product/blumat...t-vatdoorvoer/
            Als vat kan je gewoon een vuilnisbak gebruiken van bv de action.

            Nu weet ik niet of 1 druppelaar tropf sensor volstaat voor 1 pot , anders zou je 2 van die setjes moeten regelen en of evt los de sensoren bijkopen
            Dat kan Q je wel vertellen of is terug te lezen in zijn topic .

            succes

            Comment


              #7
              Da's eigenlijk het beginnerssetje denk ik, alleen incl. watervaatje en pompje.

              Als je het alleen als backup-systeem gaat gebruiken, met alleen water, heb je genoeg aan dat Probeersetje van 20 euro.(voor 5 potten)
              Je kunt er natuurlijk altijd een paar losse bij bestellen als je er meer nodig hebt en dan heb je alleen nog een vaatje nodig. Pompje is overbodig.
              Als vaatje kun je vanalles gebruiken.

              Yep, wat Nonsense zegt.
              Eentje volstaat, ik gebruik de lange, een per 18L pot.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Hiermee zal het ook wel lukken zeker? Heb maar gewoon alles via Blumat besteld, dan krijg ik alles te samen aan.

                Als het mij bevalt zou ik dit systeem wel continu willen gaan gebruiken. Lets try!

                QnQ zal vanmiddag uw verslagen eens lezen dan zal ik wel al een pakje wijzer worden.
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Ik heb al een tijd terug afscheid genomen van Blumat. Vroeg of laat in de kweek stopt het systeem. Misschien ligt het aan mij maar ik vind het niet betrouwbaar.
                  Meer plezier heb ik van het simpele Gardena vakantiewatersysteem.

                  Comment


                    #10
                    Nu heb ik toch maar dat beginners pakket besteld met een ander blumat sensor voor mijn 6 planten. Nu maar hopen dat het systeem super is, want ik twijfel nog steeds of ik nu teveel of teweinig water geef.. heb me tevens ook maar plagron ph- gekocht, omdat ik eerste mijn water afzuurde met citroensap, maar die ph steeg dan ook weer de lucht in na een aantal uur, niet echt handig voor in het watervat.

                    Comment


                      #11
                      Je kunt beter op blumat.nl kijken, daar komen ze vandaan.
                      Niet alles hoor, ik koop alles van Blumat via een ander kanaal!
                      No Mercy Supply - No Mercy Shop

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door roy View Post

                        Niet alles hoor, ik koop alles van Blumat via een ander kanaal!
                        He roy, ik heb ook alles besteld via een andere site, waar ik met Paypal kon betalen ^^
                        ben je trouwens tevreden van het systeem?

                        Comment


                          #13
                          ben je trouwens tevreden van het systeem?
                          Ik verkoop het alleen maar, ik hoor van klanten dat het een prima systeem is. Het enige is dat je het even goed moet afstellen.
                          De Tensiometer die je erbij hebt genomen gaat je daar goed bij helpen.

                          Succes!
                          No Mercy Supply - No Mercy Shop

                          Comment


                            #14
                            Heb er geen tensiometer bij besteld, kan ik het ook afstellen zonder? Anders besteld ik deze er ook maar rap bij!

                            Comment


                              #15
                              Kan ook wel zonder hoor. Ik zag alleen op een afbeelding die je gepost had dat er een Tensiometer bij stond.

                              Wat mij betreft de beste meter om je watergift onder controle te hebben
                              No Mercy Supply - No Mercy Shop

                              Comment

                              Bezig...
                              X