Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe aankoop.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuwe aankoop.

    Korting op 420shop
    Hallo, na een lange tijd van inactief zijn in het kweken ga ik weer beginnen. Ik gebruikte hiervoor altijd HPS, aangezien de stroom prijzen hier flink aan het stijgen zijn maar overschakelen naar LED. Ik heb namelijk nog nooit eerder led gebruikt dus ga ik maar oefenen met mijn klein tentje 60x60x120. Nu heb ik recent deze lamp aangeschaft en zou er graag wat informatie over krijgen/ervaring van andere kwekers met deze lamp. Lamp: http://ledspectraunit.com/1/solarlsu...ial-iii-start/

    Nu, nog een vraag was aangezien ik overschakel naar LED verwacht ik ook minder hitten? Dat betekend waarschijnlijk dat ik de lamp dicht op mijn dames kan hangen, iemand die mij misschien wat informatie kan bezorgen over de minimum afstand wat ik moet aanhouden tussen mijn dames en de lamp?
    & Hoeveel plantjes zou je mij aanraden om onder deze lamp te zetten?


    Groetjes van een noobje in het LED milieu.
    Last edited by GrowndFlow; 3 August 2017, 16:19.

    #2
    Ik denk in de groei zo'n 45cm en in de bloei zo'n 30cm boven je toppen. Maar de vraag is wel hoe groot de stralingshoek is. Dat moet je uitproberen. Je moet wel het hele oppervlakte van je planten beschijnen.
    In de groei kun je alleen het groeilicht aanhouden in het begin. Daarna alles aan en zoveel mogelijk licht geven.
    4 plantjes en dan snel overschakelen naar 12/12 moet in een scrog lukken denk ik.

    Het is maar 90 watt dus stel je niet teveel voor. Een scrog om alle topjes evenveel licht te geven is de enige optie.
    Als je vier 30X30 potten neerzet past dat precies maar die zijn ook 30 hoog. Daar komt nog iets van 50cm van je plant in de scrog bij. Als je dan je lamp strak tegen het plafond hangt heb je 40cm tot aan je toppen.
    Dus misschien moet je kleinere potten nemen maar dat zou ik dan weer zonde vinden. Veel grond scheelt namelijk een hoop in resultaat straks.

    Dus de hoogte gaat je grootste uitdaging worden....

    Succes, Ron
    Last edited by Ronthebudman; 3 August 2017, 17:14.

    Comment


      #3
      Hoezo verwacht je minder hitte ?
      Zou even een paar uur test draaien voor je vanalles erin gaat zetten.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman View Post
        Ik denk in de groei zo'n 45cm en in de bloei zo'n 30cm boven je toppen. Maar de vraag is wel hoe groot de stralingshoek is. Dat moet je uitproberen. Je moet wel het hele oppervlakte van je planten beschijnen.
        In de groei kun je alleen het groeilicht aanhouden in het begin. Daarna alles aan en zoveel mogelijk licht geven.
        4 plantjes en dan snel overschakelen naar 12/12 moet in een scrog lukken denk ik.

        Het is maar 90 watt dus stel je niet teveel voor. Een scrog om alle topjes evenveel licht te geven is de enige optie.
        Als je vier 30X30 potten neerzet past dat precies maar die zijn ook 30 hoog. Daar komt nog iets van 50cm van je plant in de scrog bij. Als je dan je lamp strak tegen het plafond hangt heb je 40cm tot aan je toppen.
        Dus misschien moet je kleinere potten nemen maar dat zou ik dan weer zonde vinden. Veel grond scheelt namelijk een hoop in resultaat straks.

        Dus de hoogte gaat je grootste uitdaging worden....

        Succes, Ron
        Hmm, ja ik dacht eerder om het met 1 of 2 plantjes te proberen aangezien ik nog nooit eerder LED's heb gebruikt, ik kan de tent ook hoger maken, heb zelf profielen gemaakt die ik op de originele profielen van de tent kan vast zetten + een geisoleerd wit doek voor er rond.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Hoezo verwacht je minder hitte ?
          Zou even een paar uur test draaien voor je vanalles erin gaat zetten.
          Ik verwacht minder hitte omdat HPS toch meer warmte geeft dan LED licht of ben ik mis daarin?

          Comment

          Bezig...
          X