Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koolstoffilter + Verluchtingsvraag

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Koolstoffilter + Verluchtingsvraag

    Oorspronkelijk geplaatst door Greenherb
    Ik ben ook van west vlaanderen, dus kan ik je wel een handje komen helpen als je dat wilt.

    gr,
    Oh zo onfair! Er is een growshop superdicht bij de grens aan West-Vlaanderen.


    , Michiel
    grow da weed, smoke it's buds

    Comment


      #17
      verluchting

      Hallo,
      Vraagje over de verluchting.
      Moet de ventilator in de tent en de ventilator voor de lucht toevoer 24uren werken of enkel zolang als de lampen branden?

      Comment


        #18
        sommige verkopers adverteren met m3 capaciteit van de filter zelf (effectieve m3/h) anderen adverteren met de capaciteit zonder aftrek van de +/_ 30% capaciteits verlies na montage van de koolstoffilter.

        voorbeeld

        can2600 max 250m3 hiervan hou je 10% speling endus neem je geen afzuiger die meer doet dan 230m3

        na montage van de filter en eventueel slang is het dan afzuiger 230/100 = 2,3 keer +/- 65% restcapaciteit endus 149m3 REAL

        @@ dus ja dat komt helemaal goed jona

        greetz,
        sensie

        Comment


          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door nicky View Post
          Hallo,
          Vraagje over de verluchting.
          Moet de ventilator in de tent en de ventilator voor de lucht toevoer 24uren werken of enkel zolang als de lampen branden?
          Je verluchting moet CONSTANT werken maar daarom niet op volle toeren. Een fancontroller laat hem sneller of minder werken naarmate de temperatuur te hoog of te laag is. Snachts hebben je planten nood aan CO2 en dat moet aangetrokken worden uit verse lucht, door je verluchting namelijk. Dus het is duidelijk dat hij aan moet blijven. Als je je verluchting immers constant op volle toeren laat draaien en hij zuigt lucht aan die heel koud is (neem dat je kamertemperatuur 17graden is) dan gaat je box wat te koud worden... Dus dan moet hij iets zachter draaien. Het is wikken en wegen daarmee... Ervaring leert! Zeg ik altijd
          Als je lampen branden (zeker bij 400W of hoger) hou je best je verluchting goed draaiende want deze lampen geven hels veel warmte af. Je moet maar eens voelen (niet doen dus, ben er per ongeluk met mijn hoofd tegengestoten en er was wel wat verschroepering merkbaar ). Opletten dus he . Hang misschien een thermomentertje in je box en check regelmatig de temperatuur, zo weet je wat je moet gaan doen met je verluchting wat capaciteit betreft .

          Greetzzz

          Jona

          Comment


            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
            Ben niet van de domste, verre van. Maar als je geen fluit van electrische bedrading afweet dan kan je maar hopen dat er een deftige handleiding bij alles wat ik ga kopen zit. . Enkele draadjes moet wel lukken. Maar al die kleurtjes ... Wordt heel zwaar lachen als ik daar ga aan beginnen! Hopelijk ontploft de boel niet voor ik goed en deftig begonne ben ^_^.

            En over die gloeilamp vervangen...Heb ik nog nooit gedaan eigenlijk! Kan niet moeilijk zijn . Ja, ik kom van enorm ver...

            Greetzzz en ik hou je zeker op de hoogte van de grappigheden die zich gaan voordoen aanstaande zaterdag omtrent installatie e.d.

            EDIT: Van waar ben je eigenlijk afkomstig Buizerd?

            kleurtjes doen niet terzake in elektriciteit, want deze zijn eigenlijk zelf gekozen door de installateur of jezelf... al proberen we ons een beetje aan normen te houden zodanig we elkaars schakelingen wat kunnen verstaan zonder eerst 6 keer gesnokt te zijn :p

            ver heb je in de elektriciteit voornamelijk een gesloten kring nodig, waarin liefst een verbruiker aanwezig is om je stroom te beperken (i=u/R met i stroom, u spanning en R weerstand)

            het probleem bij natrium lampen is dat deze niet branden bij een spanning van 50hz 230V, omdat het gas die erin zit een te hoge weerstand kent bij deze lage spanning, maar als je spanning hoog genoeg is (ik dacht 17 000V of 17KV) dan gaat dit gas geleiden en een andere weerstand krijgen, waarna het zal opwarmen en meer licht produceren. om aan die hoge spanning te komen gebruiken we een voorschakelapparaat/transfo/ballast

            op het moment dat je gas zal gaan doorslaan (beginnen met geleiden) zal hij eerst een zeer lage weerstand vormen, bijna te vergeleiken met een gewone koperdraad om het simpel te houden, waardoor je dit bijna kan verglijken met een kortsluiting (je fasen* kortsluiten) fase: je lijn L1 en N of L1 en L2,... dus gewooon je net (stopcontact)
            het moment dat je die bijna kortsluiting krijgt trek je dus een zeer grote stroom... helaas staat bij de meeste mensen hun timer in serie met de lamp waardoor die bijna kortsluitsroom of piekstoom ook door die timer waardoor hij vroeg of laat zal stukgaan (meestal blijven plakken)

            tot zover basis elektriciteit deel 1

            Comment


              #21
              Ben ondertussen al bezig met een kweekje, dus misschien volgende keer de datum van de beginpost bekijken.

              Tot zover de realiteit op JDforum Deel 1

              Comment

              Bezig...
              X