Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ontkiemen in kokos pellets

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ontkiemen in kokos pellets

    Korting op 420shop
    Hey,

    Ik vraag me af of ontkiemen in kokos pellets goed werkt en of het misschien beter is dan ontkiemen in vochtig keukenpapier.
    Heb er hoopje gekocht in de Aveve omdat ik ook een warmhoudplaatje nodig had. Ik heb zo een plastic bakje ook meegenomen.
    Als ik wat opzoek online, zou dat wel goed moeten werken maar vraag het liever eens hier

    Ik heb 10 zaadjes White Widow van Royal Queen Seeds en zou er toch graag 6 goeie uithalen voor in mijn tentje van 1.2 op 1.2m (400watt lamp). De zaadjes zitten al enige maanden in de koelkast ook.
    Wou eigenlijk 6 maanden geleden starten maar lukte toen niet. Had toen zo een Plagron seedbox gekocht om ze te laten ontkiemen maar dat duurde erg lang eer er iets uitkwam en door omstandigheden te weinig mee bezig geweest. Had toen ook geen warmhoudplaatje en de zaadjes die uitkwamen, hadden allemaal heel lange stengels, wss omdat ze geen licht genoeg hadden. Vond het wel vreemd dat het tot een week duurde, als ik me goed herinner, eer er een zijn kopje boven stak. Nu heb het toen beetje zelf verknald. De keer ervoor was mijn eerste keer dat ik zaadjes ontkiemd had, en heb dat toen in vochtig keukenpapier op de vensterbank gelegd dicht bij de verwarming en toen waren ze allemaal uitgekomen. Ben nu wel verhuisd en geen verwarmingen onder vensterbanken meer Vandaar dat warmhoudplaatje maar twijfel of ik het best in die pellets doe of best weer ontkiemen in vochtig papier en dan direct in de potten. Heb ook geen seedbooster ofzo (zat wel in die Plagron seedbox)

    Plan is om zodra ze uitkomen, bakje onder het licht plaatsen en zodra ze tegen het bakje aan beginnen te groeien, te verplaatsen in hun finale potten direct. Heb 6 smartpots van 11,6L voorzien. Verder heb ik plagron light mix aarde klaarstaan en een plagron top grow box voor de voeding. Wat ik wel niet heb, is een ph en ec meter. Best aanschaffen zeker? Denk dat het tijdens mijn eerste kweek op het einde wat fout gelopen is door incorrecte voeding.

    Als er mensen ervaring hebben met kokos pellets. Moeten die eerst helemaal drogen vooraleer de zaadjes erin gaan of mag dat nog wat vochtig zijn? En kan ik dan die dingen gewoon in de potten met aarde steken als ze groot genoeg zijn of moet die zijkant ervan? Of andere zaken waar ik best rekening mee houd? Zal mijn 2e kweek zijn, vorige is 5 jaar geleden . Tent hele tijd niet kunnen gebruiken spijtig genoeg.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    #2
    Je gooit dat bakje vol water.
    Dan doe je die kokospellets erin en ga je thee drinken.
    Na de thee gooi je dat bakje leeg.
    De opgezwollen kokoswiegjes er terug in, zaadjes erin, kappie erop en onder een lamp.
    Zo gauw ze boven komen moeten ze onder serieus licht anders gaan ze strekken.
    Water geven is niet nodig gedurende dit proces.

    Qua voeding; zoek het schema op via de site van Plagron.
    Dat is een goeie richtlijn. Twee weken na het overpotten begin je daar mee.

    Leuk dat je weer begint, hopelijk gaat het dit keer echt lukken.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      vooral zorgen dat ze niet droog zijn.
      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

      Comment

      Bezig...
      X