Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stroomvoorziening binnenkweek: Welke generator?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Stroomvoorziening binnenkweek: Welke generator?

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Binnenkort ben ik van plan een binnenkweek te starten op een nieuwe locatie. Het betreft een kelder van 3.2 x 4.4 m (~14m2) met een effectieve kweekruimte van 9m2. De bedoeling is dat deze kweekruimte wordt voorzien van 5x 810W Ledverlichting (http://www.kweekverlichting.nl/led/s...--groei--bloei), waar hydrofonisch wordt gekweekt. Samen met de overige apparatuur (denk aan fans, warmte- en vochtigheidsregulator, metertjes, waterpomp voor de druppelaar) schat ik op zo'n 5000W aan totaal vermogen te komen. Alles boven de 5000W gaat aan het stroomnet, alles tot aan de 5000W gaat aan een, jawel, aggregaat.

De reden doet er niet toe, de enige mogelijkheid voor stroomvoorziening is een aggregaat. Deze zal op diesel moeten draaien en minimaal (5000/0.75)= ~6.5kVa aan energie op moeten wekken bij een toerental van 1500 rpm. De reden hiervoor is dat een 3000 rpm aggregaat niet gemaakt is om dag in dag uit gemiddeld 15u te draaien. De enige mogelijkheid is dus een dieselaggregaat die draait op 1500 rpm. In verband met geluidsoverlast zal de aggregaat maximaal 65 decibel mogen produceren, alles daarboven krijg ik niet geïsoleerd. Het liefst maximaal 55 decibel, dan weet ik zeker dat ik hem 100% kan isoleren.

Mijn grootste zorgen liggen bij het verbruik. Ik ben aggregaten tegengekomen die 4L/u gebruiken. Dat zou betekenen dat er gemiddeld dagelijks voor 60L aan diesel doorheen gaat. De hoeveelheid is echter het probleem niet, het systeem om dit ongemerkt te vervoeren en over te hevelen ligt al klaar, maar het gaat hem voornamelijk om de kosten. Ik zoek een aggregaat die naast stil ook nog eens zeer zuinig is. En juist hier zou ik graag hulp van jullie krijgen!

Samenvattend:

De aggregaat moet voldoen aan de volgende eisen:

Brandstof: Diesel
    Toerental: 1500 rpm
    Geluidsproductie: Voorkeur 50 - 55 decibel, maximaal 65 decibel
    Vermogen: 6.5 - 9 kVa / cont.: 5000W - 6750W (liefst > ~7.5kVa =~ 5500W)
    Gewicht: Niet belangrijk
    Afmetingen: Niet belangrijk
    Verbruik: ZO ZUINIG MOGELIJK
    Kosten: <€10.000,-

Ik hoop dat jullie me zouden kunnen helpen zoeken naar een geschikte aggregaat en hopelijk zit er ook iemand tussen met ervaring die eventueel nog meer tips & trics heeft!

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Berichten over volumes groter dan logischerwijs voor eigen gebruik zijn hier niet gewenst

Comment

Ik heb de regels van het forum netjes doorgelezen voordat ik aan mijn post begon, maar ben niet iets tegengekomen wat in tegenstrijd is met mijn vraag. Zou je voor mij kunnen toelichten waar ik het tegendeel kan vinden?

Ik wil graag benadrukken dat ik altijd gekweekt heb voor mezelf en vrienden, alleen omdat mijn huidige locatie niet meer voldoet ben ik genoodzaakt te verhuizen naar een andere locatie waar de stroomvoorziening in beperkte mate beschikbaar is.

Omdat ik niet van plan ben onveilige situaties te creëeren (teveel vermogen uit een groep) of stroom af te tappen (lees stelen) is mijn enige mogelijkheid een aggregaat. Ik ben erg gesteld op veiligheid en op een eerlijke manier aan de benodigde energie komen dus vandaar dat ik het zo probeer op te lossen.

Comment

Kweken met 4000W doe je niet voor jezelf.
        Goodbye.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
        X