Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is er aan de hand???

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Wat is er aan de hand???

    Nog 3 weken en dan kunnen we oogsten tenminste volgens de planning.
    Gister een beetje kalk toegevoegd en nu maar uit laten bloeien. Hopen dat het probleem een beetje opgelost is.
    Een ding heb ik wel geleerd bij deze kweek: volgende keer ga ik zeker ph en ec meter gebruiken .

    grtz

    Fallas

    Comment


      #17
      Re: Wat is er aan de hand???

      Oorspronkelijk geplaatst door fallas
      Nog 3 weken en dan kunnen we oogsten tenminste volgens de planning.
      Gister een beetje kalk toegevoegd en nu maar uit laten bloeien. Hopen dat het probleem een beetje opgelost is.
      Een ding heb ik wel geleerd bij deze kweek: volgende keer ga ik zeker ph en ec meter gebruiken .

      grtz

      Fallas
      Maar man, ik sta nog steeds versteld van die heerlijke top daarzo! Echt mooi is die. Sjonge jonge!Volgende keer, als je met een meter werkt, minimaliseer je de kans van dergelijke problemen wel, luister naar de raad van Bobo en z'n kompanen hier en het komt goed
      Goed materiaal is de helft van het werk zeg ik altijd, vandaar dat ik ook niet ga besparen op materiaal die als 'eenmalige' kost doorgaat. Meters kan je blijven gebruiken he... En als je nu zonder meters te werk gaat en je plant sterft midden in de bloei (en je loopt bvb een 100tal gram mis) dan snap je wel wat ik bedoel met 'voorkomen is beter dan genezen'.
      Fingers crossed voor je oogst!!!
      Good luck

      Comment


        #18
        Re: Wat is er aan de hand???

        Indeed wat een mooie plant
        Last edited by Jointjedraaien; 15 May 2011, 18:43.
        Schutto In tha house

        Comment


          #19
          Re: Wat is er aan de hand???

          Hallo allemaal

          Hier weer ff een update
          Met de plantjes gaat het nog goed ze blijven mooi groen op een paar blaadjes na dan en de toppen worden ook steeds dikker.
          Alleen heb ik op 1 plantje wat grauwe aanslag en weet niet of dit nou meeldauw is of niet
          Hier ff een paar foto's de eerste is een blad met die aanslag

          Comment


            #20
            Re: Wat is er aan de hand???

            Nog een paar

            Comment


              #21
              Re: Wat is er aan de hand???

              Wat een dikke vette toppen heb jij daar man :o .
              Mag ik niet eens komen kamperen in je tent voordat je ze oogst?

              Lekker man, ik wens je een grote oogst toe!

              Peace

              Comment


                #22
                Re: Wat is er aan de hand???

                Oorspronkelijk geplaatst door fallas
                Alleen heb ik op 1 plantje wat grauwe aanslag en weet niet of dit nou meeldauw is of niet Hier ff een paar foto's de eerste is een blad met die aanslag
                Dit is idd het begin van meeldauw , kijk even of je op je stamen meeldauw ziet en kijk even naar je grond of die niet te vochtig is blijven staan. Zoja geen water meer geven tot je oogst.

                Je planten zullen de meeldauw overleven, maar hou alles wel goed in de gaten nu en vanaf je ziet dat er een topje besmet geraakt, de plant oogsten.

                Je kan preventief nu in de laatste weken het besmete blad zachtjes tussen twee vochtige doekjes mooi wrijven. Altijd je handen goed wassen als je van het besmete deel naar de rest gaat.

                Voor de rest zien het er mooie knallers uit en je zal aardig scoren .

                Grtz

                Comment


                  #23
                  Re: Wat is er aan de hand???

                  Thx Bobo voor het snelle antwoord heb net gelijk alles schoon gemaakt.
                  Heb ze daarstraks water gegeven en de grond was goed droog.
                  En op je toppen hoe kan je dat zien dan als ze stijf staan van de THC beetje lastig voor mijn nog niet zo getrainde oog

                  Maare ff wat anders

                  Wil bij me volgende kweek gaan scroggen
                  Ga 10 zaadjes laten ontkiemen en dan voorgroeien in me hok.
                  Om later de 4 beste eruit te halen om dan mee te scroggen.
                  Nu lees ik overal dat je de planten tijdens de groei moet scroggen en niet tijdens de bloei.
                  Ik wil natuurlijk geen mannetjes erbij hebben maar de planten tonen pas hun geslacht als ze in de bloei zitten toch
                  Nu is mijn vraag:

                  Moet ik alles tijdens de groei scroggen en dan later de mannetjes eruit halen waardoor ik lege plekken krijg.
                  Of moet ik wachten tot ik het geslacht weet en dan pas beginnen met scroggen waardoor me ruimte dan volgens mij niet helemaal mooi volgroeit. Wil trouwens Mad.s van sannie gaan kweken

                  Grtz

                  Fallas

                  Comment


                    #24
                    Re: Wat is er aan de hand???

                    met stekken werken of vrouwelijk zaad is het gemakkelijkst

                    scrog je netje maar mooi 2/3 vol en gooi dan de klok op 12/12 dan moet je normaal bij ongeveer een vol net uitkomen
                    als je niet met female zaad wil werken kan je ook altijd met eigen moeder planten werken, zaad ontkiemen ze laten groeien, stek nemen en op 12/12 zetten en zo sorteer je de mannen eruit en van de vrouwkes kunt ge uw hok vullen

                    grtz
                    a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                    Comment


                      #25
                      Re: Wat is er aan de hand???

                      Maar moet ik die dan ook niet eerst laten bloeien voordat ik er stekken van neem anders weet ik het geslacht niet en kan ik nog steeds stekken van een mannetje pakken natuurlijk.

                      Comment


                        #26
                        Re: Wat is er aan de hand???

                        Female zaad is altijd vrouwelijk. Je kan dus je ruimte onder je netje vol zetten met vrouwelijk zaad. Laat ze rustig groeien op 18/6 en bind je de plant vast aan het netje. Als je netje voor twee derde gevuld is met je planten ga je over naar de bloei 12/12.

                        Of je selecteerd uit zaad een vrouwelijke plant en maak je moederplant van en laat je groeien op 18/6 tot je vier stekjes kan nemen. Deze methode neemt echter wel een pak tijd in beslag. En als je selecteerd uit regulier zaad, wat aan te raden is ben je nog langer bezig. Dus ff bekijken hoe je het zou aanpakken

                        Grtz

                        Comment


                          #27
                          Re: Wat is er aan de hand???

                          denk dat ik dan beter die zaden kan bewaren voor een volgende keer en nu gewoon opzoek moet naar stekken voor me scrog
                          Oorspronkelijk geplaatst door fallas
                          En op je toppen hoe kan je dat zien dan als ze stijf staan van de THC beetje lastig voor mijn nog niet zo getrainde oog
                          en Bobo ff over die meeldauw weet jij dat misschien waar moet ik op letten??

                          Comment


                            #28
                            Re: Wat is er aan de hand???

                            Oorspronkelijk geplaatst door fallas
                            En op je toppen hoe kan je dat zien dan als ze stijf staan van de THC beetje lastig voor mijn nog niet zo getrainde oog
                            Thc zie je niet dat zit in je plant, de meeste telers kijken naar de kleur van hun trichomes om te oogsten.

                            Oorspronkelijk geplaatst door fallas
                            ff over die meeldauw weet jij dat misschien waar moet ik op letten??
                            Heb ik je toch zes posts terug uitgelegd .

                            Grtz
                            Last edited by Jointjedraaien; 30 May 2011, 20:38.

                            Comment


                              #29
                              Re: Wat is er aan de hand???

                              ja sorry maar ik bedoel op de toppen want die zijn vrij wit en dan is het natuurlijk lastig om te zien of daar ook meeldauw op zit aangezien dat ook vrij wit is

                              Comment


                                #30
                                Re: Wat is er aan de hand???

                                Oorspronkelijk geplaatst door fallas
                                ik bedoel op de toppen want die zijn vrij wit en dan is het natuurlijk lastig om te zien of daar ook meeldauw op zit aangezien dat ook vrij wit is
                                Zolang de meeldauw je toppen niet raken via het blad zal de bloem niet besmet worden. Maar nomaals het kan soms ineens hard gaan dus hou ze dubbel in de gaten. Anders is heel je roker verpest en zal hij muf smaken.

                                Grtz

                                Comment

                                Bezig...
                                X