Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ontkiemen en Voorgroeien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ontkiemen en Voorgroeien

    Korting op 420shop
    Allo allo,

    Mijn planning is om mijn oude kleine tentje (80x80x180) Secret Jarden silverbox te gebruiken om te ontkiemen en voor te groeien.

    Heb nog een 250watt groeilamp (blauw spectrum) liggen voor dit projectje.
    Afzuiger: 500m3 softbox
    Koolfilter: 500m3
    2x 600 davin relaiskast voor de lamp
    Voor de afzuiger heb ik een speciale regelaar die je kan dimmen tot 30% zonder brom (weet de naam even niet meer)
    Dus temperatuur is zeker geen probleem.


    Wil feminised seeds gebruiken omdat het niet mogelijk is uit regulier nog een selectie te maken.
    Nu heb ik een mooi soortje op het oog (Indica) alleen vraag ik mij af hoeveel tijd het duurt voor ze ontkiemt zijn en gegroeid tot stek formaat?

    Heb in verleden ontkiemt en afgebloeid in deze tent met een 400watt maar heb niet gelet op tijdsduur tot stekformaat.

    Wil ze voorgroeien in aarde (speciale mix voor ontkiemen en voorgroeien),
    en gebruik per zaadje 0.55 liter potjes.

    Is het trouwens een probleem om deze 0.55 potjes (aarde) af te bloeien in cocus (potten)?

    Bij voorbaat dank,
    gr

    BigBellyGrower

    #2

    Comment


      #3
      Bedankt voor je snelle reactie!
      Ja heb eerder afgebloeit in deze tent maar het gaat nu puur om ontkiemen en voorgroeien.
      Wil ze afbloeien in een andere tent met 600watt en cocus als medium, vandaar me vraag of het problemen brengt als ik ze in die speciale aarde ontkiem en voorgroei?

      Wil ook niet hiervan stekken pakken, want daar zijn ze te klein voor en lijkt me sowieso niet bevordelijk met feminised seeds.

      Het gaat echt PUUR om hierin te ontkiemen en voorgroeien. Heb zojuist even foto's van toen bekeken + datum gelet met als conclusie:

      Zit ik in de buurt als ik zeg 3-5 dagen ontkiemen?
      # En 10-15 dagen tot ze ong: 2-3 vertakkingen hebben, en overgepot kunnen worden naar mijn andere tentje met als medium cocus?


      Gr

      BigBellyGrower

      Comment


        #4
        Bedoel je van aarde overstappen naar coco's?
        Persoonlijk zou ik kiemen in het medium waarin ge gaat groeien en bloeien. Dat is ook zo geen cultuurshock voor die plant als je overplant. Aarde blijft dus aarde en cocos blijft cocos. Maar daarmee zeg ik niet dat het niet mogelijk is.

        Kiemen kan 12h tot anderhalve week duren. En voor ze op stekformaat zijn ben je toch al ruim een dikke maand verder.

        Comment


          #5
          BBG

          ik kiem zaden tussen natte opengeknipte bruine koffiefilter die ik tussen twee op elkaar geplaatste (omgekeerd) borden leg en na 48u heb ik mooie kiempjes van 1cm die ik dan 1cm diep plant in potjes van 10cm doorsnee onder ledpaneeltje van 50 watt op 10cm hoogte
          na 2,5 a 3 weken plant ik over in 11l vierkante potten en gaan ze onder hps 600 en dan ben ik vertrokken
          en altijd 100% gekiemde zaden

          grtjes

          DannyDV

          Comment


            #6
            Ik ontkiem ze zelf tussen watjes, maar komt op zelfde neer denk ik. Had hiermee ook altijd veel succes.

            Ontkiemen en voorgroeien in cocus lijkt me beetje lastig en gezien ze speciale aarde hebben hiervoor "ontkiem voorgroei" lijkt me dit ook fijnste ivm voeding wat al in het medium zit.
            Iemand ervaring met voorgroeien in 0.55 L potjes aarde, en deze afbloeien in een andere tent met potten cocus? Zodra ze 2-3 vertakkingen hebben met mooie wortels, wil ik ze van 0.55 L omzetten in 11 L potten cocus
            Dus net als normaal overpotten, alleen dan niet in aarde maar in cocus. Zou toch geen probleem moeten zijn? (rekening houdend met "overpot-stress" van 1-2 dagen.)

            Dank voor de reacties!

            Comment


              #7
              Ik gooi mijn zaadje gewoon tussen hydrokorrel, water vernevel erop 24u. 100% succes tot nu toe. Maar om eerlijk te zijn werken de meeste manieren wel.
              Kies diegene die best voor jouw doel past.

              Ik ben wel gestopt met ontkiemen tussen papier enzo. Ik ontkiem tegenwoordig altijd in het medium, eerst nog in aarde, maar nu gewoon tussen de hydrokorrel.
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

              Comment

              Bezig...
              X