Wat doe ik fout? hangende bladeren

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • schevelien
    Retired
    • Jul 2010
    • 29

    #1

    Wat doe ik fout? hangende bladeren

    Korting op 420shop
    Hallo , ik heb voor het eerst 3 zaadjes gekocht blue mistyc (royalqs)

    heb ook alles zo goed mogelijk proberen zelf in elkaar steken ( afzuiging en toevoer van lucht, ...) ++++ ZIE FOTOS

    heb een hps lamp van 600 watt die op minstens 50cm van men plantjes hangt
    men water is goed afgezuurd (ong6.0) maar heb soms wat moeite met de hoeveelheid water die ik men plantjes geef.(weet niet goed hoeveel)
    khou men ec waarde volgens men tabel.(1.6)
    het is dag 18 en de onderste bladeren van men plantjes worden geel en krullen op.
    ik d8 eerst dat ze voeding te kort hadden dus heb ik ze wat bijgegeven maar het helpt niet.

    Maar de fotos zullen waarschijnlijk meer zeggen dan woorden...
    alle hulp is welkom en hopelijk hoef ik me geen zorgen te maken

    Groetjes
    Attached Files
  • belladonna
    Guru of all Growers
    Lucky Member
    • Aug 2008
    • 10674

    #2
    Re: Wat doe ik fout? hangende bladeren

    Dorst pak je pot op en voel het gewicht geef water en pak je pot op als pot zwaar aan voel hebben je planten genoeg water
    en pas weer water geven als de potten lichter wegen.
    God was never on your side..

    Comment

    • schevelien
      Retired
      • Jul 2010
      • 29

      #3
      Re: Wat doe ik fout? hangende bladeren

      mar zijn die dan de normale grote voor 18 dagen oud te zijn ? ( van zaad tot ....)

      Comment

      • belladonna
        Guru of all Growers
        Lucky Member
        • Aug 2008
        • 10674

        #4
        Re: Wat doe ik fout? hangende bladeren

        Ja hoor
        God was never on your side..

        Comment

        • schevelien
          Retired
          • Jul 2010
          • 29

          #5
          Re: Wat doe ik fout? hangende bladeren

          Oorspronkelijk geplaatst door belladonna
          Ja hoor
          ah ok super alvast bedankt belledonna!!!
          kwas ongerust omdat sommige hier na 3 weken al met zo'n torenhoge plant staan.
          wanneer kan ik dan het best van groei naar bloei overschakelen.
          Het is nu dag 20 met 18/6 licht.

          Comment

          • CannaVis
            Banned
            • Jul 2009
            • 845

            #6
            Re: Wat doe ik fout? hangende bladeren

            schevelien,hoeveel liter zijn die potjes?

            Comment

            • schevelien
              Retired
              • Jul 2010
              • 29

              #7
              Re: Wat doe ik fout? hangende bladeren

              nu hebben ze een volume van 2.1 liter doorsnede 17cm

              Comment

              • Amili
                Son of the Bong
                420 MemberMemberLucky Member
                • Apr 2010
                • 418

                #8
                Re: Wat doe ik fout? hangende bladeren

                Ik weet niet zeker of ik het goed zeg en of het daar aan kan liggen maar.... volgens mij is een 2 liter pot gemaakt voor 2 weken groei... misschien verstandig om ze over te potten ?
                Het aantal liters kun je vergelijken met het aantal weken groei dat je wil geven. Je hoeft niet perséé de plant dan ook die weken groei te geven als ze in 35 L bakken staan...

                Snap je?

                Comment

                • schevelien
                  Retired
                  • Jul 2010
                  • 29

                  #9
                  Re: Wat doe ik fout? hangende bladeren

                  ah ok we hebben ze deze vriijdag pas overgepot naar deze 2.1 liter potjes , kheb nog een maat groter liggen , morgen pot ik ze over!!!
                  Thx emile

                  Comment

                  • Oz
                    Expert Stoner
                    Member
                    • Jun 2010
                    • 85

                    #10
                    Re: Wat doe ik fout? hangende bladeren

                    Hey Schevelien,

                    Volgens mij zul je een groot verschil zien qua groei als ze eenmaal wat meer ruimte hebben
                    Check mijn kweekverslag en kijk naar de foto van 17/06 en van 30/06, ik zag ze echt elke dag groter worden met een paar centimeter!
                    Ze zijn niet superhoog, maar wel breed omdat ik ze gefimt heb

                    Ik zou ze op zn minst nog zeker een weekje zo niet 2 in hun grotere pot geven alvorens op de bloei over te schakelen, zodat ze genoeg wortels kunnen ontwikkelen!

                    En don't worry in de bloei groeien ze ook nog redelijk door! (hangt ook van het soortje af..)

                    Veel succes!!

                    Oz
                    Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

                    Comment

                    • CannaVis
                      Banned
                      • Jul 2009
                      • 845

                      #11
                      Re: Wat doe ik fout? hangende bladeren

                      inderdaad schevelien,2 liter potjes zijn VEEL te klein.
                      ik zou ze nu in minimum 11 liter potten zetten,nog een week of 2 groei geven en dan de bloei inzetten.

                      je planten hebben niet genoeg ruimte onder de grond

                      Comment

                      • schevelien
                        Retired
                        • Jul 2010
                        • 29

                        #12
                        Re: Wat doe ik fout? hangende bladeren

                        ok thx heb ze overgepot en ik zie het verschil al !!!
                        blaren zien er gezonder uit en fitter!

                        thx!

                        Comment

                        • CannaVis
                          Banned
                          • Jul 2009
                          • 845

                          #13
                          Re: Wat doe ik fout? hangende bladeren

                          in hoeveel liter heb je ze gezet? en in wat voor grond staan die?
                          Last edited by CannaVis; 26 July 2010, 10:53.

                          Comment

                          • schevelien
                            Retired
                            • Jul 2010
                            • 29

                            #14
                            Re: Wat doe ik fout? hangende bladeren

                            10 liter potten en terra grond van grow shop (canna)

                            Comment

                            • CannaVis
                              Banned
                              • Jul 2009
                              • 845

                              #15
                              Re: Wat doe ik fout? hangende bladeren

                              goed zo,gaat helemaal goed komen nu dan

                              Comment

                              Bezig...