wie weet een goedkope stille afzuiger voor in een tent

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • joremkrank
    Cronic Grower
    Lucky Member
    • Oct 2015
    • 3260

    #1

    wie weet een goedkope stille afzuiger voor in een tent

    Korting op 420shop
    weet dat een softbox erg stil is maar is ook weer zwaar en neemt een hoop ruimte in,wie weet een stil en licht ding?
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam
  • groot
    Son of the Bong
    MemberLucky Member
    • Jun 2016
    • 429

    #2
    Softbox is inderdaad wat zwaarder maar met een variac hoor je alleen de luchtstroom. Weet niet welk formaat maar ik heb een 500m3+variac gekocht voor �115. Waarom niet op de tent leggen, of lijkt mij een dunne plaat tussen de tentstokken en doek schuiven en dan alles eraan hangen voor een betere kracht verdeling. Staat bij mij praktisch naast mijn bed.

    Komt wel nog materiaalkosten bij overigens.

    Comment


    • Hoeloes
      Hoeloes commented
      Editing a comment
      Hier idem
  • beowulf
    Exquisite Grower
    MemberLucky Member
    • Nov 2008
    • 6495

    #3
    Die nieuwe prima klima. Kost wel 200 euro.

    Comment

    • joremkrank
      Cronic Grower
      Lucky Member
      • Oct 2015
      • 3260

      #4
      ventilatoren-expert.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, ventilatoren-expert.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

      iemand ervaring mee?
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment

      • roy
        Son of the Bong
        MemberLucky Member
        • May 2010
        • 433

        #5
        G-Tools heeft een nieuwe geluiddemper die op een buisventilator 125mm past die het geluid terugbrengt naar 45dB
        Misschien een optie??

        No Mercy Supply - No Mercy Shop

        Comment

        • beowulf
          Exquisite Grower
          MemberLucky Member
          • Nov 2008
          • 6495

          #6
          45 db brom hoor je 's nachts nog tot in heel het appartementsblok. Veel lawaai maakt dat niet, maar het draagt gewoon heel ver. Doet die demper helaas niks aan.

          Comment

          • roy
            Son of the Bong
            MemberLucky Member
            • May 2010
            • 433

            #7
            Ik heb die ook online staan, wel een goeie maar wel flink aan de prijs. Voor dat geld heb je ook een softbox. Dan weet je zeker dat het stil is.
            No Mercy Supply - No Mercy Shop

            Comment

            • beowulf
              Exquisite Grower
              MemberLucky Member
              • Nov 2008
              • 6495

              #8
              Voor mij ook geen softboxen meer in ieder geval. Lomp zwaar ding en je moet er nog steeds een dimmer bij kopen die 99/100 de brom van de buisafzuiger wegneemt. En echt tevreden was ik van die thorin niet, had hem wel tweedehands gekocht maar lang heeft die niet geleefd. Die PK is geweldig duur ja, maar muisstil.

              Comment

              • Meglow
                Expert Grower
                MemberLucky Member
                • Jun 2011
                • 1374

                #9
                Niet helemaal hetzelfde, maar ik heb een TD-Silent 350/125 van S&P aangeschaft. Behoorlijk stiller dan mijn vorige budget afzuiger, maar mijn ervaring is dat het debiet harder terugviel door de weerstand van mijn filter en buizen. Hij is als ik het me goed herinner niet dimbaar met mijn Davin en draaide alleen op de hoogste stand...(?), ik heb hem er in ieder geval tussenuit gehaald. Daarentegen zitten er standaard twee standen op (via de aansluitingen, dus als je zelf wilt schakelen moet je aan de bak). Ik ben er dus zowel positief als negatief over. Stiller, geen enkele laagfrequente brom, maar alleen op de hoogste stand kan hij net alles een beetje op temperatuur houden, wat met mijn vorige geen probleem was.

                Als ik de grafieken vergelijk van http://www.ventilatoren-expert.nl/nl...ENT-serie.html en een qua maximum debiet vergelijkbaar maar meer lawaai gevend model http://www.ventilatoren-expert.nl/nl...-TT-serie.html dan zie je dat de stillere variant veel minder druk kan opbouwen, dus mijn bevinding lijkt te kloppen. Mijn advies is om niet te vergelijken op maximum debiet maar op vermogen.

                Comment

                • Ronthebudman
                  Senior Grower
                  MemberLucky Member
                  • May 2015
                  • 916

                  #10
                  Je ventilator in rubbers ophangen en een goede geïsoleerde slang eraan. Hier thuis hoort niemand meer iets.

                  Comment

                  • roy
                    Son of the Bong
                    MemberLucky Member
                    • May 2010
                    • 433

                    #11
                    Voor mij ook geen softboxen meer in ieder geval. Lomp zwaar ding
                    Lomp wel maar zwaar niet hoor, ze zijn tegenwoordig van 12mm multiplex wat best nogal wat lichter is die van MDF.

                    een TD-Silent 350/125 van S&P
                    Dit is absoluut de stilste buisventilator die er te koop is. Maar wel fors aan de prijs.

                    No Mercy Supply - No Mercy Shop

                    Comment


                    • Meglow
                      Meglow commented
                      Editing a comment
                      inderdaad ook fors aan de prijs, dat minpunt was ik vergeten te vermelden....
                  • joremkrank
                    Cronic Grower
                    Lucky Member
                    • Oct 2015
                    • 3260

                    #12
                    thanks voor de info heren
                    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                    Comment

                    Bezig...