Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x 400watt hps in 1,20 bij 1,20 tent?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2x 400watt hps in 1,20 bij 1,20 tent?

    Korting op 420shop
    Goedendag Medehobbykwekers.

    een vraagje waar ik niet overuit kan komen,
    zouden er 2 400watt hps lampen in een kweektent van 1,20 bij 1,20 en 1,80 hoog kunnen?


    Royal Bull.


    #2
    Ja, maar met welk nut? "Teveel" licht in het midden, te weinig aan de rand. Ideale belichting heb je met 200 watt minder.

    Comment


      #3
      beowulf

      ik wou het juist voor de randen doen dus links eentje ophangen en rechts en zou het juist in het midden goeie verlichting zijn en de randen waarmee ik de planten in het geheel pak?

      is dit mogelijk? en zou ik hiervoor ventilatoren voor aanschaffen??

      Royal Bull

      Comment


        #4
        Denk dat je er het best aan doet een regelbare Evsa van 600W daarvoor te nemen. (als je HPS wil)
        Regelbaar, omdat 1.80 niet erg hoog is, en stel dat je hoogte tekort komt schakel je simpelweg de Evsa naar 400W en heb je 20cm gewonnen.
        Een Evsa is natuurlijk ook wat veiliger dan de oude magneetballasten.

        Met 2x400 heb je weliswaar ook dat hoogtevoordeel, maar met 800W totaal wordt de temperatuur moeilijk onder controle te houden denk ik.
        Ventilators veranderen daar niets aan.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          ik heb kweekruimte van 120x120x240 en werk met HPS 600 watt met dimbare EVSA 250-400-600-660 watt
          ik werk ook met azerwing medium kap en daar regel ik lichtoppervlakte zoals ik zelf nodig acht
          tot hiertoe mooie resultaten behaald
          succes en ik vind 2x400 watt ook overkill en 200 verloren watt die je uit de muur weggooit

          Comment


            #6
            idd dus ik zou er beter mee weg kunnen komen als ik 600watt hps neem met een evsa van 600watt?

            ik heb al een EVSA liggen 400watt lumatek paarse kleur dat is de reden dat ik er nog een bij wou halen en dacht idd,

            dat ik de temperatuur kon regelen met meerdere ventilators maar dat is idd overkill als ik er nu op kijk

            dan wordt het een 600watt hps lamp met 600watt EVSA

            Royal Bull

            Comment


              #7
              Als je naar de shop gaat kun je 'm waarschijnlijk wel inruilen als-ie d'r nog een beetje uitziet.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                ik betaalde voor dimbare evsa lucilux 600 watt plus HPS gavita 600 watt plus azerwing medium alles samen ong 250 euro

                succes

                Comment

                Bezig...
                X