Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Licht blijven branden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Licht blijven branden

    Korting op 420shop
    Hey growers!

    Vandaag kwam ik thuis en merkte op dat mijn HPS nog steeds aan het branden was...
    De planten staan nu 3.5 weken in effectieve bloei.
    de lichten gaan aan om 19:00 's avonds tot 07:00 in de ochtend. Wat doe ik het beste, licht uit of ze nog even tot morgenvroeg laten doorbranden?...
    ​​​​​​
    Aan de technische kant snap ik het totaal niet, het is een gloednieuwe timer die nog op het juiste uur stond die enkel een stuurstroom stuurt naar de (1 jaar oude) relais.
    Toch maar eens nieuwe timer kopen, dus dat lossen we wel op.

    #2
    Licht zo rap mogelijk uit. En ik zou binnen een week al maar beginnen checken op stressballen. Zoiets veroorzaakt in 9 op de 10 gevallen herma's.

    Comment


      #3
      Normaal beginnen ze nu te branden, dus jij zegt uitdoen ipv cyclus voltooien en terug op schema zitten morgenvroeg om 7?

      Comment


        #4
        Sowieso aantal uren uit ja. Hoe langer ze blijven branden, des te nadeliger.

        Comment


          #5
          Licht is uit, bedankt voor de snelle hulp in deze donkere () tijden!

          Comment


            #6
            Is de kans op herma nu zo hoog bij stabiele genetica? Als de lamp te lang blijft branden reveggen die toch gewoon? En zelfs dat vraagt dagen/week de tijd. Geen paar uurkes he

            Ik laat mijn lamp de laatste dagen bloei soms langer branden om sneller meer oranje stampers te hebben.
            Ik doe ook 12h15 min licht en 11h45min donker. Of ik hiermee tijd win kan ik niet met zekerheid zeggen.


            ​​​​​​

            Comment


              #7
              Geen idee, het is Amnesia Lemon van Barneys in scrog. Als ze herma gaan zal ik het hier posten!
              Het probleem lag trouwens aan het 16A relais dat bleef kleven door de te grote opstart- en uitschakelstromen. Dus maar een nieuw tijdsklokje en 25A relais gekocht.

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Organisch View Post
                Is de kans op herma nu zo hoog bij stabiele genetica? Als de lamp te lang blijft branden reveggen die toch gewoon? En zelfs dat vraagt dagen/week de tijd. Geen paar uurkes he

                Ik laat mijn lamp de laatste dagen bloei soms langer branden om sneller meer oranje stampers te hebben.
                Ik doe ook 12h15 min licht en 11h45min donker. Of ik hiermee tijd win kan ik niet met zekerheid zeggen.


                ​​​​​​
                Vanaf een bepaald aantal donker uren begint wiet bloeihormonen aan te maken. Dat proces is nu onderbroken en ontregelt heel die plant. Er is niks onnatuurlijker dan dat, in de natuur komt die situatie nergens voor, nooit, zonder uitzondering. Vandaar dat ik aanraadde om zo snel mogelijk het licht uit te doen ipv het te laten branden tot de cyclus terug rond is. Monty of Bobo heeft dat proces hier eens beschreven, hoe dat in zijn werk gaat. Je schakelt dat proces uit om het direct terug op te starten. Ja, dat is een ramp voor herma's, ook bij stabiele genetica. En met feminised zaad is er in principe geen sprake meer van stabiele genetica want je begint met twee vrouwen. Dit is een situatie waar je in 99% stressballen zal zien en als je ze niet ziet dan heb je ze gemist.

                Comment


                  #9
                  Bedankt voor de duidelijke uitleg over deze materie. Ik zal maar beginnen met inspecteren en hopen dat het niet zo is...

                  Comment


                    #10
                    De beloofde update: De eerste toppen zijn geoogst en goedgekeurd! Geen enkel zaadje te vinden, dus ik ben bij de gelukkige.

                    Comment

                    Bezig...
                    X