Osmocote?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Rox
    Retired
    • Jul 2010
    • 14

    #1

    Osmocote?

    Korting op 420shop
    Dear all knowing oracles!

    Ik ben voor het eerst 3 plantjes aan het groeien en heb al veel kennis opgedaan
    op dit forum, bedankt hiervoor!

    Vandaag heb ik de 2 grootste overgepot in een emmer.
    Gisteren heb ik bij een bouwmarkt plantvoeding gekocht dat Osmocote heet.
    Normaal 8 euro, nu 2. Op de verpakking staat dat het speciaal voor groene planten is,
    dus ik dacht dat het misschien wel goed zou zijn.

    Nu is mijn vraag of iemand met deze voeding ervaring heeft en of ik hier goed aan doe.

    Ik wilde de foto's van het product plaatsen, maar ze zijn zo groot!
    Ze staan hier: http://tw33ts.blogspot.com/

    Advies, kritiek ; Ik hoor het graag!

    Jah Bless!
  • Oz
    Expert Stoner
    Member
    • Jun 2010
    • 85

    #2
    Re: Osmocote?

    Hey Rox,

    Welcome!

    Ik ben zelf ook nog een beginner, maar is dit voeding voor EETbare planten ?
    Daar moet je vooral op letten, aangezien je het plantje toch gaat nuttigen.

    Op de foto kan ik het niet goed uitmaken, of bedoelen ze dat juist met groene planten ? (kan mss ook sierplanten zijn.. en die eten/roken we niet)

    One love

    Oz
    Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

    Comment

    • Rox
      Retired
      • Jul 2010
      • 14

      #3
      Re: Osmocote?

      Oz, thanks! Ik heb nog even alles gelezen wat er op het zakje staat en er staat niets over eetbare planten of sierplanten
      Wel dat het 3 voedingselementen bevat (stikstof, fosfaat en kali) die onontbeerlijk zijn voor de groei en gezondheid van planten.
      De afgifte van de stoffen is alleen afhankelijk van de bodemtemperatuur. Bij hoge geeft het meer voeding, bij lagere minder.

      Ik probeer het bij 1 plant en dan weet ik het voor de volgende keer.
      Maakt het echt uit of de voeding voor eetbare of sierplanten zijn?

      Comment

      • Oz
        Expert Stoner
        Member
        • Jun 2010
        • 85

        #4
        Re: Osmocote?

        Hey Rox,

        Ik zou het niet proberen als ik jou was als er niets opstaat dat het geschikt is voor eetbare planten.

        Er kunnen dan giftige stoffen inzitten, en de kans dat je die binnenkrijgt bij het roken ligt dan best hoog!
        en misschien zal de smaak van je wiet ook niet te pruimen zijn ... en dat lijkt me zo zonde ook maar je gezondheid is belangrijker!

        Cheers!
        Oz
        Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

        Comment

        • schevelien
          Retired
          • Jul 2010
          • 29

          #5
          Re: Osmocote?

          idd keep it safe

          Comment

          • Rox
            Retired
            • Jul 2010
            • 14

            #6
            Re: Osmocote?

            Alright! Ik zal ze niet gebruiken. Bedankt voor het advies

            Comment

            • belladonna
              Guru of all Growers
              Lucky Member
              • Aug 2008
              • 10674

              #7
              Re: Osmocote?

              Eet jij jou planten op ?
              God was never on your side..

              Comment

              • nothorius
                Expert Stoner
                • May 2010
                • 76

                #8
                Re: Osmocote?

                of je kans eens bij de growshop passeren,is er voor gemaakt

                grtzN

                Comment

                • Rox
                  Retired
                  • Jul 2010
                  • 14

                  #9
                  Re: Osmocote?

                  @ Belladonna; Ik eet mn planten niet op, tenminste, ik was niet van plan cake te maken van de tweets.

                  @ N; Ik ben eens wezen kijken bij de growshop en alles is best prijzig, terwijl ik tot nu toe alleen maar planten bij
                  vrienden gezien heb die het heel goed deden zonder speciale voeding uit de growshop. Ik wilde mijn planten
                  gewoon een klein beetje extra geven.
                  Of bedoel je dat ik het daar moet vragen? Je geeft niet echt een antwoord op mijn vraag over osmocote, meer een "duuuuuh!!"
                  Ik ben een n00b op het gebied wiet kweken, dus vandaar dat ik dan misschien domme vragen stel. Maar als ik ze niet
                  stel, dan leer ik het nooit.
                  Last edited by Rox; 31 July 2010, 12:16. Reden: zinsopbouw haha

                  Comment

                  • nothorius
                    Expert Stoner
                    • May 2010
                    • 76

                    #10
                    Re: Osmocote?

                    de prijs van voeding uit de growshop of één of ander doe het zelf zaak zal niet zo ver uit elkaar liggen denk ik
                    persoonelijk geef ik toch liever wat meer uit aan voeding die er voor gemaakt is
                    je kan ook effe opzoeke welke waardes je nodig hebt en dan effe bij de doe het zelver gaan halen wat er dichtst bij in de buurt komt

                    grtz N

                    Comment

                    • Rox
                      Retired
                      • Jul 2010
                      • 14

                      #11
                      Re: Osmocote?

                      Thanks Nothorius! Ik snap et Deze voeding-dingen waren afgeprijsd van 8 naar 2 euro, daarom dacht ik ah das wel leuk!
                      Er staat ook op dat het speciaal voor groene planten is en groener dan een wietplant kan bijna niet
                      Gelukkig dat dit forum er is!

                      Comment

                      • Oz
                        Expert Stoner
                        Member
                        • Jun 2010
                        • 85

                        #12
                        Re: Osmocote?

                        Hi Rox,

                        Je plantjes zien er inderdaad GROEN uit
                        maar gaat goed zo te zien

                        Keep up the good work !
                        Oz
                        Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

                        Comment

                        • Timmeeeh
                          Retired
                          • Apr 2010
                          • 24

                          #13
                          Re: Osmocote?

                          Ik ken eigenlijk niet zoveel planten die niet groen zijn.
                          Maar je kan toch ook de laatste paar weken alleen water geven?
                          Grtz

                          Comment

                          • Rox
                            Retired
                            • Jul 2010
                            • 14

                            #14
                            Re: Osmocote?

                            Timmeeeeeeeeeh! (sorry ik ben echt fan van Timmeeeeeeeeh, hij's cool)
                            Maar idd, veel planten zijn groen en anders groenig..
                            Ik geef mijn plantjes altijd al water uh.. Maar je bedoelt alleen water en geen extra voeding?

                            Comment

                            • Timmeeeh
                              Retired
                              • Apr 2010
                              • 24

                              #15
                              Re: Osmocote?

                              Jep, die bedoel ik. Heb er zelf verder geen ervaring mee (eerste kweek nog in bloei), maar volgens mij zorgt het dat je wiet niet naar voeding smaakt, dus ik denk dat er dan ook slechte stoffen worden verwijderd. Ik gebruik zelf voeding van gamma voorlopig, maar ga volgende keer toch voor voeding van de GS. Zelfde verhaal hier, liep er langs en dacht he das goedkoop.
                              Je kan ook hier kijken:

                              staat een goeie uitleg over curen.

                              Comment

                              Bezig...