Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan ik hiermee scroggen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kan ik hiermee scroggen?

    Korting op 420shop
    Na enkele scrogs gezien te hebben ben ik zo goed als overtuigd. Het enige dat mij tegenhoudt is het onbekende. Onbekend onbemind.

    Ik ben van plan een frame te maken, daarop het net. Maar ik zou in die frame dan haakjes monteren om het met een ketting op te hangen aan de bovenste ijzeren staven van mijn tent. Dit maakt dat het net ineens op hoogte verstelbaar is.
    Enige onzekerheid: gaan die planten het net naar boven duwen of is deze constructie het proberen waard?
    Het zal nog geen 2kg wegen waaronder ik circa 6 planten zou plaatsen.

    #2
    Ik ga niet zeggen dat het niet kan, natuurlijk kan het.
    Bijna alles kan, ik heb scrogs gezien van Lego, van Knex, allerlei soorten slap draad, noem maar op.
    Maar het is makkelijker voor jezelf als de scrog stevig is en op hoogte vast staat, anders zullen de planten dat toch hier en daar omhoog gaan duwen denk ik.

    Ik vroeg me af waarom je de scrog in hoogte wil verstellen, dat is alleen handig als je nog niet bent begonnen.
    Daarna zitten de planten er vast op en kun je niks meer verstellen want dan trek je ze uit de pot
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Ik heb ook een zelfgebouwd scrognet die ik kan verstellen in hoogte. Zoals QnQ reeds aangaf is dat enkel handig om de hoogte te bepalen naargelang de plantjes.
      Maar de praktijk heeft me geleerd dat m'n scrognet eigenlijk steeds op dezelfde hoogte blijft hangen (17-tal cm boven potrand) Ik heb het ook bevestigd langs beide kanten aan de randen van m'n kweekkast zodat het zeker niet omhoog kan geduwd worden.

      Comment


        #4
        Bedankt voor jullie reacties. Ik zou ze graag in hoogte kunnen verstellen omdat ik aanneem dat niet alle soorten op dezelfde hoogte gescrogd worden? Of net wel? Ben op gebied van scrog een complete leek.

        Ik kan het inderdaad ook goed vastspannen aan de verticale ijzeren buizen van de tent zodat het net goed vast komt te zitten. Nu maar eerst eens naar de brico en gamma om wat klooigerief te kopen

        Comment


          #5
          Scrog hangt bij mij ook op een vaste hoogte, zo'n 30cm boven de potrand.
          Je hebt altijd wel iets onderling verschil als je verschillende soortjes hebt, da's niet zo heel erg.
          De snelste krijgt gewoon iets meer plek op de scrog dan die wat minder groeien.
          Het is natuurlijk wel handig als je geen uitersten bij elkaar zet. Een beetje soortjes bij elkaar zoeken.
          Een 100% Indica tegelijk kweken met met een Landras Sativa wordt 70% Sativa en 30% Indica op de scrog.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            QnQbeowulf
            Last edited by Organisch; 25 February 2018, 22:08. Reden: stoned

            Comment


              #7
              Als ik 1 plant volgroei op een vierkante meter, brengt dit dan evenveel op als ik 6 planten zou volgroeien op een vierkante meter in scrog?
              Yep, als je 1m2 vol scrogt (scrog als werkwoord ) kan je net zoveel oogsten als je die meter zou vol scroggen met 6 planten.
              Bij 1 plant heb je natuurlijk een langere groeiperiode nodig en liefst een flinke pot met lekkere grond eronder.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...
              X