Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

probleem met rekken of stretching

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    probleem met rekken of stretching

    Korting op 420shop
    ik had met mijn vorige grow nogal last dat de plant vanaf het begin al zich sterk uitrekte. ik heb dan een nieuwe lamp aangeschaft, de philips master son-T pia plus 400W en ik heb het met mijn plant die ik onlangs daaronder gegrowd heb ook gehad alhoewel ik een nieuwe lamp heb gekocht en nu momenteel met mijn plantje dat al een maand staat is het ook weer van hetzelfde...

    voor de rest is er helemaal NIKS veranderd aan de growkast of setup/voeding/water. kan iemand me helpen pls??? ik weet echt niet waardoor het rekken komt, ik hang de lamp altijd zo'n 40 cm boven de plant..
    dit geeft me trouwens veel lagere opbrengsten dan vroeger.
    ik grow autoflowers (white shark) en normaal had ik 50-70 gram per plant en nu maar 30-35 dus bijna de helft maar en ik gebruik het medicinaal voor een paar serieuze zaken dus het is echt te hopen dat iemand me kan helpen of het word pijn hebben...

    ik zet ook altijd maar plantje omdat het toch enkel voor mezelf is en ik geen wettelijke problemen wil!

    #2
    foto zou welkom zijn.........

    Comment


      #3
      Strekken komt alleen voor als de lamp te hoog hangt, soms in combinatie met te nat staan.
      De enige reden dat een plant strekt is omdat ze meer licht wil ontvangen.
      Vanaf je het zaadje in de grond doet mag de lamp erboven, en ook meteen op de goeie hoogte. (400W: 40-50cm)
      Als de plant zonder problemen tot 30cm van de lamp komt ga je 'm pas hoger hangen.
      Eerder, als de karteltjes van het blad omhoog gaan staan.

      Misschien een voor de hand liggende vraag, maar je gebruikt wel een VSA of EVSA om de lamp op aan te sluiten, toch ?

      En je hebt verder helemaal niets veranderd....
      Maar als je van een -iknoemmaarwat- 100W lamp naar een 400W lamp gaat dan zal het toch wel een flink stuk warmer worden.
      Dan zul je toch het een en ander moeten veranderen denk ik ?

      _ nu volgt overig geneuzel _

      Dat gezegd hebbende is 400W natuurlijk helemaal niet zo rendabel met 1 plantje, 250W is al meer dan genoeg.
      Zeker met autoflowers, ik begrijp niet zo goed waarom je daarvoor kiest, die zijn juist 'moeilijker' binnen.
      Ze hebben veel langer licht nodig, kost meer elektriciteit dus, want minimaal 16-18 uur per 24 de lamp aan, van begin tot eind.

      Een niet-autoflower kun je wat langer in de groei houden waardoor ze wat groter worden en meer opbrengen.
      Die heeft alleen 18 uur licht nodig tijdens de groeiperiode. Je hebt meer controle als kweker dus.
      Als je wil dat ze gaan bloeien zet je de lamp op 12 uur licht voor een week of 10-11-12

      De Great white shark cbd van Greenhouse (ik weet niet welke je hebt) heeft 9 weken bloei nodig.
      Da's net zolang als een niet-autoflower.
      Je autoflower staat in die tijd op 18 uur licht, en de niet-autoflower op 12 uur.
      63 dagen x 6 uur stroom = 380 uur.
      Met 400W hps is dat zo'n 167 KWh alleen al tijdens de bloei.
      En als verrassing gaat de niet-autoflower nog veel meer opbrengen ook.

      Voor meer hulp heb ik meer details nodig. De exacte soort, potten, tijden, temperaturen, grond, voer, water, foto's etc etc....
      Is de strain die je gebruikt wel stabiel bijvoorbeeld ?
      Als je andere kweekverslagen bekijkt zie je die soort altijd even groot, even goeie opbrengst, zelfde groei, zelfde bloei ?
      90% van de zaden die verkocht worden zijn niet stabiel.
      Als je 100 zaadjes zou planten krijg je soms wel 10 verschillende soorten planten.
      Zoiets kan natuurlijk ook altijd meespelen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • jimmy belg
        jimmy belg commented
        Editing a comment
        WOW bedankt voor de informatiebom! probleem is dat doe ik dus altijd, de lamp op zo'n 40cm boven de plant hangen en naargelang de plant groeit de lamp hoger hangen telkens. en ja natuurlijk gebruik ik een VSA met de lamp en idd verder niks veranderd.

        de reden dat ik een 400W setup heb is omdat ik in 2012 begonnen ben met growen toen ik al het materiaal overkocht van een kennis die ermee stopte.
        ik heb altijd al een 400W lamp gebruikt. ik zette vroeger wel 2-3 plantjes maar dat was gwn TEveel voor mezelf en kheb ook wat bang voor wettelijk gezeik dus normaal kom ik met 1 plantje toe voor een 2-4tal maand. nu zit ik dus zonder en als trigeminus neuralgie patient ga ik door een "hel"

        ik ben me bewust van alle voordelen van een niet-autoflower plant maar mijn kweekruimte is niet volledig lichtdicht en dus zal een gewone plant niet in bloei willen gaan. ik ben aan het sparen voor een growtent zodat ik wel gewone plantjes kan zetten maar voorlopig moet ik nog effe verder met mijn huidige setup. kwou dat het anders was maarja roeien met de riemen die je hebt zeker..

        details: de exacte soort is het huismerk van wietzaadjes.nl, 14L pot, 18/6 qua tijdsklok, temp rond de 24 graden, grond is de batmix van plagron, voeding koop ik alles van atami, water is ook hetzelfde sinds 2012 al. foto volgt in onderstaand bericht.
        speciaal daarom heb ik deze soort aangeschaft nadat mijn vorige grow zich rekte (vorige was NY diesel) want met die white shark huismerk zaadjes kreeg ik vroeger altijd een kleine 80 gram en de plant was altijd hetzelfde, tot nu met deze grow. je zal het wel zien op de foto, plant is precies een tandenstoker....

        ik wou toch nog ff verduidelijken, de eerste keer dat dit gebeurde was vorig jaar met mijn oude lamp,de voorkant van dat plastic buisje zag zwart en ik kreeg de raad om een nieuwe lamp te kopen, wat ik dus gedaan heb en het is precies nog slechter met de nieuwe lamp.

      #4
      deze is trouwens overgeplant naar die 14L pot de 5de februari.

      als je nog foto's nodig hebt van iets anders, vraag maar gerust

      kzal mss nog vermelden welke lamp ik vroeger gebruikte: philips master greenpower.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #5
        belangrijkste zijn de eerste weken na ontkiemen dan moeten de zaailingen hun wortelgestel maken
        ik zaai in 600ml potjes en die zijn na 2/3 weken volledig volgeworteld voor ze in mijn 11L of 18L gaan
        mss is daar iets misgelopen van te nat gestaan mss en je wortels verdronken

        Comment


        • jimmy belg
          jimmy belg commented
          Editing a comment
          mijn laatste 2 grows het rek probleem gehad met zeer weinig opbrengst (men laatste 3 grows als je de huidige meetelt) en ik heb de wortels gezien toen ik de potten leegde na oogst en deze zagen er hetzelfde uit als anders dus ik neem aan ook evengoed als de laatste 6 jaar dat ik grow.

        #6
        Ahja, kijk dat verklaart een hoop, die omstandigheden.
        Zo zie je maar, het is toch altijd anders dan je denkt.
        Vaak komt dat in een eerste post niet zo duidelijk over.

        Tja, je kunt ook gewoon pech gehad hebben met het zaadje natuurlijk.
        De ene soort brengt natuurlijk ook meer/minder op dan de andere.
        Er kan wel een meter verschil tussen de ene en andere soort zitten.

        Strek is het gevolg van te weinig licht, meer kan ik er niet van maken.
        Heb je wel de juiste vsa erbij ? (400W staat erop als 't goed is)
        Zat er niet per ongeluk een verkeerde lamp in het doosje ? (het wattage staat ook op de lamp zelf)
        Ik heb verder geen verklaring eigenlijk.

        Je kunt eventueel overwegen om de stam halverwege te kneuzen/knijpen/masseren en de plant dan horizontaal te buigen.
        De nodes/topjes gaan altijd weer naar het licht groeien dus dat komt dan weer goed.

        Mooi zoldertje. Ik zie wel mogelijkheden.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • jimmy belg
          jimmy belg commented
          Editing a comment
          wat bedoel je met "Ahja, kijk dat verklaart een hoop, die omstandigheden."?

          mja maar het is nu met 3 verschillende zaadjes gebeurd waarvan 2 white sharks en 1 NY diesel dus dat het aan het zaad ligt kan eigenlijk al uitgesloten worden.

          ja tuurlijk heb ik de VSA van 400W. ik heb nog eens gecheckt omdat jij het vroeg en ik heb me ook laten wijsmaken dat als het niet de juiste wattage was van VSA dat de boel dan zou ontploffen of in brand vliegen in combo met een verkeerde lamp. of dat waar is laat ik in het midden.. op de lamp zelf ook gekeken wat erop geprint staat. alles gecheckt wat ik menselijk kan checken ook.

          ik vind het zelf ZEER lasti want ik heb het op 6 jaar tijd, stuk of 20 grows nooit gehad en dan opeens out of nowhere begint die zooi.

          het knuezen/knijpen/masseren wat jij beschrijft ken ik niet en durf ik eerlijk gezegd ook niet doen bij mijn enige vorm van pijnbestrijding. zal toch maar een gram of 20-30 opleveren maar beter dat dan niks en als ik eraan begin te rommelen en per ongeluk kapot maak...

          thx! ja dat zoldertje heeft idd wat mogelijkheden om uit te breiden of toch een betere setup te maken als dat ik nu heb maar ik mankeer een "leermeester" denk ik.
          de community hier helpt wel maar is niet hetzelfde als iemand die je echt komt helpen he. ik zou het liefst gewoon een tentje zetten met alles ingebouwd zodat ik "echte" planten kan zetten

        #7
        Met omstandigheden bedoel ik bijvoorbeeld dat je kweekruimte niet lichtdicht is en dat dat de reden is dat je auto's kweekt.
        Nah, er gaat niks ontploffen, het is alleen niet zo goed voor de lamp.

        Heb je misschien die wand zwart gemaakt voor dit begon ?
        Reflectie scheelt ook veel, en zwart reflecteert ongeveer niks.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • jimmy belg
          jimmy belg commented
          Editing a comment
          nee dat was al zo als ik begonnen ben 6jaar geleden. kheb ook de lampenkap is schoon gemaakt of toch het deel dat zorgt voor de reflectie.

        #8
        Als ik zo die foto zie komt de volgende vraag naar boven en,, dat zal alles verklaren!!

        Heb je nu een foto van je kweekruimte gemaakt met het deurtje open richting de plant............

        Comment


        • jimmy belg
          jimmy belg commented
          Editing a comment
          de deur van de kast staat idd open maar ik begrijp niet goed wat je bedoelt met richting plant? de deur opent naar buiten en niet naar binnen toe.is gwn de deur van de kleerkast die open staat om de afgebakende (verborgen) ruimte te tonen. normaal gezien is de deur dicht tenzij ik moet water geven of foto trekken
          de witte zijkant die je daar ziet aan de rechterkant is gwn de binnekant van de kleerkast. lijkt op de deur naar binnen op de foto maar is niet zo.

          MAAR ik kweek hier al zonder probleem sinds early 2012 dus zou zo niks mogen zijn van de kamer zelf.

        #9
        Ik bedoel er mee te zeggen of je die foto genomen hebt toen de plant ik de kweekruimte stond?
        Als jij daar zes jaar zonder problemen gekweekt hebt, en nu dit resultaat zou ik maar eens terug denken.

        Dat het aan het zaad ligt lijkt me sterk zoals gezegd is, denk niet dat het daar aan ligt, heb je soms nog meer veranderd??
        Ik wil niet negatief zijn maar van deze afjes hoef je niet veel meer te verwachten....sorry
        Ik kweek zelf ook vele jaren afjes en heb daar nooit geen problemen mee...

        Veel en veel te weinig licht gehad anders strekken ze niet zo, andere mening heb ik niet maar hoop het beste voor je...
        Bij de volgende kweek maak bv. de binnenkant wit en zeker als de lamp uit is moet het ''echt'' donker zijn!!
        Hang er een temperatuur metertje in, ik neem sterk aan dat het ook aan de koude kant was als de lamp uit was..

        Comment


        • jimmy belg
          jimmy belg commented
          Editing a comment
          ja tuurlijk stond ze in de kweekruimte, ik dacht dat het licht dat nogal duidelijk maakte.
          wat bedoel je met als je daar 6j znder problemen hebt gekweekt en nu dit zou ik maar eens terug denken??

          va dat zaad ben ik het helemaal met je eens aangezien ik 3 different soorten heb geprobeerd sinds september en telkens strechten ze.
          voor de rest 0.0 veranderd! ik zit ook al met schrik dat ik er niet veel moet van verwachten en ik wil niet blijven nieuwe planten zetten zonder te weten waar het probleem ligt of ik smijt mijn geld qua zand en voeding ook gewoon in de vuilbak... ik heb echt GEEN zin om terug oxy (morfine) te moeten beginne gebruiken als ik zonder weed val...

          veel te weinig licht? ik had het 1x met mijn vorige lamp en toen direct een nieuwe gekocht op eugardencenter.nl en sinds dien 2 grows (deze included) en het probleem is alleen verslecht inplek van te beteren. het is toch een goeie lamp dat ik gekocht heb he?
          bedankt voor je beste wensen
          ik heb temp meter en ik hou de temp altijd constant rond de 24 graden. nu met de extreem koude periode hier de laatste 2-3 weken zal die wrs iets kouder gestaan hebben als de lamp uit was ja maar met mijne vorige grow in herfst 2017 was de temp constant en was het ook rekken.
          ik zit echt met de handen in het haar

        #10
        Koop toch gewoon een tent en laat je plant in de breedte je ruimte volgroeien?

        Toch zonde zoveel stroom te verbruiken als je er met 1 teelt in jouw geval een jaarvoorraad kunt uithalen, mits je goed boert.

        Comment


        • jimmy belg
          jimmy belg commented
          Editing a comment
          ik ben momenteel financieel niet in de mogelijkheid om dat te doen. ik heb maar rond de 600 euro per maand en veel medische kosten dan nog alsook medicatie.
          ik ben aan het sparen voor een tentje ofwel zo een bonanza kast maar dat zal maar pas tegen volgend jaar zijn dat ik genoeg opzij heb gespaard voor een tentje en dan kan ik ook EINDELIJK 1-2 gewone plantjes zetten en zoals jij zegt een jaarvoorraad hebben.

          maar dan blijft wel het probleem: van waar komt die rek opeens? kheb er speciaal een nieuwe lamp voor gekocht en dan blijft het nog. en het is niet alsof ik een noob ben, ik grow al sinds 2012 met telkens zeer goeie opbrengsten voor een autoflower (50-75 gram per plant)

        #11
        jimmy belg Hoe zeker ben je dat je echt een nieuwe lamp gehad hebt ?
        Je zal niet de eerste zijn die ze een oude lamp proberen te verkopen.
        Het lijkt bijna de enige mogelijkheid.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • jimmy belg
          jimmy belg commented
          Editing a comment
          99.99% zeker. kwam van eugrowshop.nl ( hun nieuwe naam is eugardencenter.nl) ze zag er mij ook nieuw uit. als ik dan kijk naar mijn oude lamp die ik gebruikte sinds ik in 2012 begonnen ben, daar zie je echt dat die gebruikt geweest is.. en het lijkt mij sterk dat die winkel waar ik ze gekocht heb zoiets zou flikken. het is toch 1 van de betere online growshops. word door berschillende mensen aanbevolen op deze site.

          ik vinb het echt ROT. kzou echt niet weten wat anders het probleem kan zijn.... ik heb dit al de jaren hiervoor NOOIT gehad en ik growde nochtans met dezelfde lamp van in 2012 tot ik deze vervangen heb in september 2017 omdat mijn laatste grow toen dat rekken deed en het buise in de lamp zwart begon te zien.
          kmoet wel zegge nu ze eindelijk defttig begint te bloeien is ze bijna een kleine 2 meter hoog. hoofdtop komt tegen het plafond zelfs. heb ik zelden maar gehad zo een grote.
          opbrengst zal wel niet zo goed zijn als ik de plant nu bekijk. kzal mogen blij zijn als het 30-40 gram is.

          tmoet echt in orde komen of ik moet weer oxycontin rommel gebruiken voor de erge pijn
          als je nog een ander idee moest hebben laat het dan weten pls? dank bij voorbaat
          Last edited by jimmy belg; 28 March 2018, 14:28.
      Bezig...
      X