Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Inschatten hoe lang het nog duurt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Inschatten hoe lang het nog duurt

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Wat is er mis met je ogen dan ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Ik zie kleuren heel anders dan de meeste andere mensen En een hoop kleuren mogelijk geheel niet, maar das lastig inschatten. Kan niet zien wat een ander ziet.

      Comment


        #4
        Ahja, dan is het een stuk lastiger.
        Dan zul je misschien de bloeiweken in de gaten moeten houden.
        Die begin je te tellen vanaf je plantje kleine topjes begint te maken.
        Niet vanaf de eerste sprietjes, maar als er echt al een kudde bij elkaar zit dat je denkt daar gaat een top komen.
        Een vrij snelle soort heeft wel zo'n 8 weken bloei nodig, en de iets langzamere soorten toch wel 9-10 weken.
        Bij bijv. een echte Amnesia (SSH) kan dat weleens oplopen tot 12-14 weken of zelfs nog langer.

        Daarmee heb je een aardige indicatie, en verder blijft het een beetje gokken, ook als je alle kleuren wel goed kunt onderscheiden
        Ik zit ook weleens mis, en dan duurt het verkleuren van de trichomen gewoon een week of 2 langer dan ik dacht.
        Het voordeel is dat een weekje meer, of zelfs twee of drie weken niet zo heel erg is, zolang de plant verder gezond is.
        Ik ben van mening dat de wiet alleen maar beter van smaak wordt naarmate ze wat langer op alleen water staan aan het eind.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Bedankt voor de tips weer QnQ .

          Het is mijn eerste, dus uit ervaring kan ik niet putten, maar van wat ik las is dat die trichomen van transparant -> melkwit -> amber gaan. Zodra het meerendeel amber is zou je moeten oogsten (als je stoned wil worden dan, melkwit was beter voor CBD of high iirc). Maar begreep daar ook dat je vanaf dat punt niet te lang meer moest wachten want dan ging de potentie (van de THC iig) ook weer (hard) achteruit.

          Maar als ik je goed begrijp valt dat wel mee dus en is het niet zo'n ramp als het 1-2 weken te lang staat dan?

          Zouden ze nog een beetje groeien denk je (de toppen dan - de planten zijn al te groot)? Niet het idee dat er nog veel gebeurd de afgelopen 2 weken.

          Comment


          • Ipie
            Ipie commented
            Editing a comment
            Anders laat je tegen die tijd maar een foto zien.
            Vele kunnen wel een indicatie geven, niet echt 100%, maar komt redelijk in de buurt hoor!
            Last edited by Ipie; 7 April 2018, 09:55.

          #6
          Hoi ik wil ook beginnen met mijn eerste kweek, maar ik wil led lamp van 200watt gebruiken is dit verstandig of zal ik met 60wat beginnen aangezien 25wat 1cent per uur verbruikt,
          alvast bedankt

          Comment


            #7

            Comment


            • Ipie
              Ipie commented
              Editing a comment
              Teveel licht bestaat dat?
              Ik heb wel van verkeert licht gehoord........

            • SmokingJoop
              SmokingJoop commented
              Editing a comment
              Je kunt je bladeren verbranden o.a. van wat ik gelezen heb. Moet wel serieus veel licht hebben dan of er heel dichtbij zitten.

              http://www.growweedeasy.com/too-much-light

            #8
            De stroomkostencalculator
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...
            X