Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gewicht probleem (resultaat valt tegen)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gewicht probleem (resultaat valt tegen)

    Korting op 420shop
    Ik zit met een probleem met opbrengst.

    Vorige kweek had ik van 10 Cream Caramel planten die 3 weken voorgegroeid hebben 250g. Kwaliteit uitstekend.
    Deze maal heb ik 8 Critical 2.0 plantjes staan en nog paar Indigo Berry Kush en Sweet Afghans.
    Sinds gisteren is mijn critical droog. ( andere zijn er later bijgezet en moeten nog paar weekjes staan)
    Het gewicht daarvan is 120g.
    Dat is 15g per plant wat toch echt wel weinig is.
    Het is wel nog maar de helft van de planten dus die klaar is maar ik verwacht toch maar 300 g van de volledige kweek.
    Zoals gezegd zijn de plukken echt wel compact en goed, het is enkel het gewicht dat tegenvaltl.

    Ze staan in 1.5x1.5.2m tent onder 600w HPS.
    Ik heb cooltube, extractor en een extractor die verse lucht rechtstreeks van buiten in de tent blaast.
    Kweek op aarde in 11L potten en voeding Canna Vega, Flores, Rhizo en PK 13/14.

    Water is uit flessen en telkens met ph van 6.0.
    LV tussen 47 en 55.
    Temp met lamp aan 24 a 25 graden, nachts 3 graden koeler.

    Kan iemand mij tips geven of zeggen wat ik mis doe?

    Bedankt
    Attached Files

    #2
    Als je volgende keer wat meer de toppen op 1 hoogte probeert te houden kan de lamp lager en krijgen ze allemaal wat meer licht.
    De zijtakken lijken me ook wat onderontwikkeld, hadden ze misschien toch nog wel 1-2 weekjes extra groei kunnen hebben ?

    Heb je weleens overwogen om te gaan scroggen ?
    Dan heb je wel het hele oppervlak bedekt met toppen.
    Het is ook wat meer werk/tijd natuurlijk.

    Toppies zien er wel super uit!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Burundanga
      Burundanga commented
      Editing a comment
      Thanks.
      Is er een manier om ze op dezelfde hoogte te krijgen zonder te scroggen?
      Heb wel zo een net maar is moeilijk water geven voor mij zonder ze eruit te halen.

    #3

    Comment


      #4
      Telkens eruit halen met water geven vinden ze sowieso niet fijn, beter kom je er zo min mogelijk aan.

      Ik heb een stuk pvc elektra buis met daarin gestoken een trechter. Zo kun je overal bijkomen met water geven.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #5
        Yep, wat Danny zei, zo kan het. Stammetje even knijpen zodatie wat soepel wordt en dan leg je ze zo plat.
        Of je buigt ze wat naar beneden en zet ze met een elastiek vast, als je echt knakken te eng vindt
        Zoveel manieren om te binden, meestal komt er touw bij kijken en verder komt het aan op wat fantasie.
        Yeah, 't zal niet meevallen als je wat moeilijk de tent in kunt komen.
        Dan zou ik het in eerste instantie vooral zoeken in wat langer op 18/6 laten en een keer toppen, dat gaat allicht wat schelen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #6
          Ik top bijna nooit.
          Uw vierkante meter is gewoon niet volgroeid. Veel open stukken. In principe staat daar op de foto maar een halve vierkante meter volgroeid.
          ​​​​​​
          Ik groei een dikke maand voor en eens onder de hps vinden de zijscheuten hun weg naar het licht om de meter op te vullen.
          Wanneer er ene boven de rest uitschiet knak ik die of trek ik die naar beneden met binddraad.

          Als ik 4 planten in 30L potten plaats top ik wel en ga ik voor de breedte. Maar dan groei ik ook langer voor. Ik doe dat alleen met haze.

          Comment


            #7
            Waar zijn de fanleaves op die eerste twee foto's?

            Comment


            • Burundanga
              Burundanga commented
              Editing a comment
              Die zijn eraf gehaald paar dagen voor oogst om wat tijd te besparen tijdens knippen.
              Foto staan namelijk wat door elkaar.
              Op sommige foto staan er zelf paar nieuwe bij

            • Burundanga
              Burundanga commented
              Editing a comment
              die heb ik paar dagen voor oogst af gehaald om wat tijd te besparen tijdens knippen.
              Foto staan namelijk nog wat door elkaar.
              Op sommige foto staan er zelf wat nieuwe bij

            #8
            lijkt mij een veel te open canape
            ik zou inderdaad voor supercrop,monstercrop,lollypop,en toppen opteren (google that shit!)

            Comment

            Bezig...
            X