Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x 600 watt in een flat, wel of niet doen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2x 600 watt in een flat, wel of niet doen?

    Korting op 420shop
    Hallo medekwekers,

    ik zit een beetje in twijfel, ik kan van een goede maat een complete tent van 150x150 incl. toebehoren en 2x 600 watt hps voor een prikkie overnemen.
    De ruimte is geen punt, ik woon op de bovenste etage (3) en heb een enorme zolder.
    maar ik vraag me af of het niet net wat te veel van het goede is ivm energieverbruik.
    Nou werken mijn vriendin en ik allebij overdag dus dat scheelt natuurlijk wel.
    Ik kweek momenteel met een 600 watt in een 100x100, deze gaat dan wel de deur uit.

    Zijn er misschien meer mensen op dit forum die op een verelijkbare locatie kweken met 2x 600 watt?

    Groeten Smokeypaf


    #2
    als je je laat schatten weten ze nooit je meterstanden of je moet een slimme hebben.2 keer 600 in tent van 150 bij 150 is zonde ,600 watt beschijnt 120 bij 1 meter goed,dus je moet een tent van 120 bij 240 regelen
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        2x 600W hps verbruikt 1320W.

        En inderdaad, ik snap dat ook niet. Met 2x 600W kun je een ruimte van 150x150 niet effectief 100% verlichten.
        Die tenten zijn gemaakt voor 1x 1000W HPS.

        Met een slimme meter hoef je geen aandacht te vragen, dat is een kwestie van een paar tikken op een keyboard en alle grote verbruikers die meerdere weken 12 uur per dag aanstaan komen eruit rollen.
        (het gaat om de 12 uur belasting achtereen waarop ze eventueel kunnen zoeken, niet het stroomverbruik)

        Er zijn hier niet zoveel kwekers die met 2x600 kweken, omdat je dan toch naar de risicogroep gaat.
        Een kilo wiet rook je ook niet zomaar even weg.

        btw. Mijn maten weten niet dat ik wiet kweek.
        Dan weten hun maten het ook niet en loop ik daardoor minder risico.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Niemand020
          Niemand020 commented
          Editing a comment
          Kun je dat mbt de slimme meter toelichten, thanks.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Dat is afgelopen jaren in andere topics wel voldoende ter sprake gekomen denk ik.

        #5
        Zou die zolderraampjes maar heeeel goed afdekken.
        Die HPS - verlichting zie je op honderden meters afstand!

        Comment


          #6

          Comment


            #7
            Gavita pro 750 is meer dan genoeg voor 150 op 150. Kan het echt niet goedkoper ivm een 1000 watt lamp is vragen om miserie. Die kern wordt los heet genoeg om vuur te maken en de piekspanning dat dat trekt is ook niet om te lachen.

            Comment


              #8

              Comment

              Bezig...
              X