Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te laat met oogsten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Te laat met oogsten?

    Korting op 420shop
    Hoi,

    ben bezig met mijn eerste kweek. Deze is redelijk ongelukkig begonnen. Vond wat zaadjes in een zakje en heb ze in een potje gestopt zonder veel verwachtingen eigenlijk.

    Ben uiteindelijk over een periode van 3 weken zo'n 7 zaadjes tegen gekomen en heb die geplant mee dat ik ze vond. Dit was richting eind December. Tussen de eerste en de laatste zat een week of 3. Stonden gewoon achter het raam. Na een week of 2 kwam ik een kweeklampje voor kruiden tegen bij de Ikea en heb ze toen daar onder gezet.

    Werd vrij snel duidelijk dat dat niet echt voldoende licht was. Na een week of 2 een tent en lampen gehaald. Begon over de tijd ook te hopen op redelijk wat besparing. M'n vriendin heeft erg veel last van migraine de laatste tijd en brengen geregeld rond de 400 euro in de maand naar de shop de laatste tijd. Kunnen dat niet vol blijven houden.

    Zit een scrognet in, maar niet veel mee gedaan. Planten zijn toen ik ze bloei zette (dwz de klok aangepast) nog 1,5x groter geworden. Was aanzienlijk wat meer dan ik verwachtte (en in veel sneller tempo ook).

    Anyhoe, er gebeurt al een paar weken niet veel anders dan dat de bladeren steeds geler worden. Toppen beginnen bij sommige planten nu door te hangen. Plantje helemaal rechts had te weinig licht vermoed ik. Hangt meer licht boven (al een maand...), maar die plant lijkt niks te doen. Gewoon echt niks. Toppen worden niet groter, blijft even groen als ie was. Lijkt ook niet te sterven dus, lijkt wel in winterslaap. Geen idee wat de oorzaak is. Nu hangt daar bijna niks aan, dus die plant boeit me ook niet zo.

    Ben ik nu te laat met oogsten? Meeste trichomen zijn wel melkachtig volgens mij. Amber zie ik niet echt (wel de draden, maar niet de trichomen). Zie nog niet veel bruin (paar toppen wel, maar bij de meeste zijn de draden allemaal nog wit). Moet hierbij wel met klem aanmerken dat ik aanzienlijk kleurendeficient ben. Wellicht had ik al lang moeten oogsten.

    Heb ook moeite met de hoeveelheid water. Staan in grote 19L gronest aqua fabric potten (http://gronest.com/product/fabric-po...iters-gronest/). Bovenste laag is na paar uur al kurkdroog en erg lastig om aan de onderkant te voelen. Geen idee of er veel water onderin blijft hangen en ik ze te veel geef (blaadjes krullen geregeld beetje, maar niet helemaal zoals met uitdroging het geval zou zijn). Beetje krullen zou water overschot zijn, maar dat rijmt moeilijk met de kurkdroge grond aan boven- en zijkanten. Kan wel langs de zijkant m'n hand naar beneden steken, maar daar lucht het natuurlijk en is het ook erg droog over het algemeen. Bijna bij de bodem voelt het meestal wel licht vochtig. Alsin er blijft wat zand aan m'n vingers plakken, verre van zeiknat in ieder geval. Durf niet goed ruw m'n vingers in het midden naar beneden te werken, bang dat ik de wortels dan compleet verniel.

    Heb wat foto's, paar heb ik proberen te schieten door een lensje. Alle advies is meer dan welkom .

    Zaden voor de volgende ronde liggen er al. Ben er erg benieuwd naar, wel jammer dat je iedere keer zo lang moet wachten. Er is nog zo veel wat ik wil proberen . De volgende ronde wordt
    2 * OG Kush (wietzaadjes.nl huismerk)
    2 * Strawberry Cake (Heavyweight Seeds)
    2 * Mazari Grape (Medicann Seeds)
    2 * Blue Mountan Durban (Medicann Seeds)

    Kijk vooral uit naar die laatste, al zijn die laatste 2 door m'n vriendin uitgezocht voor met name d'r migraine. Die ronde zal wel een stuk beter beginnen in ieder geval .

    Alvast bedankt voor alle hulp .
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 7 photos.
    Last edited by SmokingJoop; 27 April 2018, 13:23.

    #2
    ik oogst als de helft van de haartjes bruin zijn,die van jouw zien er aardig bruin uit denk dat je de zooi nu wel moet kappen
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Je bent nog niet te laat, maar lang zou ik niet meer wachten. Als je te laat oogst dan zijn de trichomen al heel erg donker, zelfs geen amber meer.
      Je volgende kweek zal wel beter gaan want dan heb je goed zaad om mee te beginnen. Succes!

      Comment


        #4
        Heb je die led driver weleens beetgepakt als die een uurtje aan staat ?
        Denk dat het niet slim is om die zo weg te duwen tussen het zeil.
        Beter hou je zoveel mogelijk elektra buiten de tent.

        Ahja en oogsten maar.
        Meer gaat het niet worden.

        Nog even snel wat kweekverslagen lezen voor je de volgende in de grond duwt zodat je niet weer beginnersfouten maakt. 😀



        !(◎_◎)
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          LED driver is tussen de 50-60 graden als ie tijdje aan staat. Draait op 60% capaciteit ongeveer. Levert momenteel ongeveer 60W per COB. Kan tot 115-120W schat ik. Vol open trok ie met 2 COBs ongeveer 250 uit het stopcontact.

          Kon het licht niet verdragen in test. Had dr een doos hondenvoer voor gezet op centimeter of 5 afstand om licht tegen te houden maar die begon na 6 seconden te roken haha.

          Zal het met deze driver en koelblokken nooit halen, maar kunnen 360W per stuk hebben.

          Al redelijk wat verslagen gelezen, maar pas mee begonnen toen ik al een maand onderweg was ofzo. Kan veel nog niet rijmen ook, wellicht ook met slechte start te maken. Bijv. met de bladeren, had meerdere verschijnselen, de een duide op voeding te kort, de andere te veel. Best lastig als je dat met 1 plant hebt.

          Bedankt voor de antwoorden.

          Wat ik overigens ook vreemd vind is dat sommige toppen vooral uit allemaal groen ingekapselde rondjes lijken te bestaan terwijl ik op anderen alleen blaadjes en bloeidraden zie. Wellicht verschil in soort. 5 gevonden in White Widow zakjes en 2 in Santa Maria. Of het altijd ook echt dezelfde wiet is is ook nog maar de vraag. Kwaliteit wisselde hevig bij die shop in die periode.

          Comment


            #6
            Het is overigens nog wel de bedoeling om die drivers te verplaatsen. Wil nog iets van hoekprofielen hebben en daar 2 koelblokken/lampen + de driver opschroeven. Driver stuurt er toch maar 2 aan (niet meer, niet minder - heb Citizen CLU058 1825's nu, 56V is niet heel handig voor serieel schakelen met die dingen). Hangt ie nog wel in de tent. De 0,5mm draad die er bij zit is redelijk kort en wat ik bij de bouwmarkt vind aan 0,5mm mag over het algemeen maar heel laag voltage hebben. Nu weet ik eigenlijk niet of er verschil tussen AC en DC zit qua capaciteit van de draad. Wat ze aangeven is voor AC. Zit ie in ieder geval niet meer ingewikkeld echter en houd de fan om de planten steviger te maken ook een beetje op de blokken gericht. Scheelt heel veel qua temp, zal de drivers dan ook licht koelen.

            Het is me ook niet precies duidelijk hoeveel die koelblokken kunnen hebben. Werden verkocht als 105W. Zijn aanzienlijk groter dan de blokken van bijv. Rubol welke 150W per COB kunnen hebben. Gevraagd aan die Chinezen, maar kreeg niet helder bij ze of het 105W op de COB of 105W aan hitte betreft. Als ~70% omgezet wordt in hitte zou 150W op de COB geen probleem mogen zijn, zit dan op 105W hitte. Maar goed, met fan d'r op kunnen ze meer hebben natuurlijk. Kan ze makkelijk vast blijven houden nu, zonder de fan werd het na seconde of 6 onprettig.

            Comment

            Bezig...
            X