Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnen kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste binnen kweek

    Korting op 420shop

    Hello iedereen ik heb aantal vragen over binnen kweek ik heb veel gelezen op internet volgens da heb ik mijn kweek tent opgesteld maar ik heb aantal vragen aantal problemen waar me da ik wast zit hopelijk kan me iemand helpen

    info: problemen:

    -in de eerste week hebben ze geen verse lucht gekregen omdat de buisventilator nog niet aangekomen was en ik wou zo snel mogelijk beginnen met de kweek
    -de ph waarde van het water was te hoog, ik ben vergeten te kijken voor da ik de aarde nat gemaakt had , maar nu gebruik ik regen water met ph waarde van 6,5

    vragen :

    -Volgens me groeien ze beetje te traag kan da omdat in de begin niet goede water kon geven of omdat ze niet genoeg verse lucht hebben gekregen ?

    -Normaal gezien ging ik na 14 dagen met Plagron groei voeding beginnen geven maar ik denk dat ze nog te klein zijn dus mijn vraag is zou ik nu beginnen met voeding te geven of zou ik nog wachten

    -Heb ik nog iets te kort ? zou nog iets verandert moten worden ?


    image_306242.jpg image_306238.jpg image_306241.jpg
    image_306244.jpg image_306240.jpg image_306239.jpg
    Attached Files
    Last edited by Peti6544; 1 May 2018, 19:37.

    #2
    Ik zie geen foto's dus kan er niet zo veel over zeggen.
    Langzame groei komt vaak door te nat staan, en als je denkt dat ze te klein zijn voor voeding, dan geef je geen voeding eh....easypeasy

    Een zaadje uit wiet wordt hermafrodiet. (meestal)
    Die moet je heel goed in de gaten houden of er geen ballen aan komen.

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Met da heb ik nog problemen ik weet niet precies hoeveel water is genoeg ik heb hier op de forum paar topic gelezen maar ik ben nog altijd niet heel zeker tot nu heb ik ongeveer 2x per week water gegeven is da te veel ?

      Comment


        #4
        Idunno...dan til je zo'n pot even op, dan weet je alles.
        Als-ie zwaar is staan ze te nat, en als-ie niks weegt staan ze te droog.
        Ideaal hou je het daar tussenin.
        Als je ze meteen allemaal even een paar cm van de grond tilt merk je misschien ook onderling verschil, zo ga je dat vanzelf aanvoelen.
        De grond lijkt wat groenig, dat wijst op alg of mos, daar zou je aan kunnen zien dat ze wat nat staan.

        Foto's zie ik nu ook.
        Niks mis met de plantjes toch ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          cooltube met een kap tijd niet geziendigitale weegschaal voor het hok,plantjes een voor een erop,en als ze lichter worden weer watergeven,denk aan de algengroei te zien dat ze wat te nat staan
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ik denk dat je beter geen digitale weegschaal in de buurt van je hok hebt.
            Mocht het verkeerd gaan is er altijd wel zo'n idioot bij die dat meeneemt als bewijsmateriaal voor verkoop.

            -- yeah mooie UK cooltube

          #6
          let er wel op dat je uw inlaat (softbox 750m3) niet te hoog zet want afzuig moet hoger zijn dan inlaat
          beter omgekeerd werken met zwaardere afzuig en lichtere inlaat want tent moet lichtjes vacuum trekken
          af's niet zo gelukkig binnen maar ik behaalde toch 250gr in tent 120x120x215 en HPS 600 watt
          succes

          Comment


            #7
            nu zit ik in dag 33 en nu geef ik ze all 1 week plagron grow voeding 1ml/l
            -een plant die van rechts achter / laaste foto heft beetje lichter kleur geel achter hoe zou da komen ?
            -en is da normaal dat de tak zo dik is maar de plant is niet zo groot ?
            -ik heb nu een 220m3 afzuiger en een 170m3 inlaat maar ik zal de afzuiger vervangen met 495m3 en de inlaat 220m3 plaatsen
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 3 photos.

            Comment


              #8
              hoe zijn je temps?
              een 220 afzuiger voor een 600 lamp is vragen voor problemen he .. zeker met de zomer aankomende

              Comment


                #9
                tis rond 20-25graaden is die 220m3 afzuiger niet genoeg misschien ?

                Comment


                  #10
                  ik heb zo een besteld voor afzuiger : https://www.eugrowshop.eu/nl/luchtte...-m3-kunststof/
                  en de oude afzuiger zal ik plaatsen als inlaat

                  Comment


                    #11
                    Die zal minder drinken dan die ernaast staat.
                    Misschien per ongeluk evenveel water gegeven waardoor de kleinere iets teveel krijgt ?
                    Dikke stam, da's mooi.
                    Daar kan veel doorheen, dan krijg je grote toppen.

                    Je zou ook een apart systeem voor de lamp kunnen maken als je twee afzuigers hebt. (zo hoort het ook eigenlijk met cooltubes)
                    Eentje alleen voor de lamp. Je zuigt dan lucht van buiten de tent, door de fan, door de lamp, en weer naar buiten.
                    Daar hoeft geen filter op dus.
                    De andere afzuiger gebruik je dan op je filter, als normale afzuiger van de tent.
                    Qua inlaat moeten dan wat raampjes open in de tent, die is dan passief.

                    Of wat jij zei.
                    Maar 20-25 graden is niks mis mee.
                    Zolang je maar tussen de 0 en de 30 blijft.

                    Heb je gezien dat de flens van die afzuiger 150mm is ?
                    Is dat dezelfde diameter als je slangen en filter momenteel zijn ?
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #12
                      ik heb gezien dat 150mm is de mijn cooltobe is ook 150mm
                      ik wil van de filter naar de cooltube 125mm houden en van de cooltube naar de afzuiger 150mm doen ik weet nog niet als ik apart afzuiger ga gebruiken voor de filter

                      Comment


                        #13
                        Dag 43
                        -ik heb nu 495m3 afzuiger en 220/360m3 inlaat
                        -de planten krijgen nu 3ml/l plagron grow voeding
                        -een plant is nog altijd beetje ziek kan dat door dat te veel voeding krigt ?
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 2 photos.

                        Comment


                          #14
                          Dag 47
                          -op de achterste planten is all weed all begonnen te groeien maar ik zit nog in groei fase want de andere planten zijn nog redelijk klein
                          -zou ik ze nog laten in groei fase ? ga ze nog groter groeien ?
                          -ze krijgen nu 4ml/l grow voeding
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 3 photos.

                          Comment


                          • DannyDeVito
                            DannyDeVito commented
                            Editing a comment
                            autoflowers kan je niet in bloeifase zetten die beginnen automatisch te bloeien na X aantal weken
                            auto's niet zo interessant voor binnen omdat je ze niet op 12/12 (bloeifase) kan zetten en op 18/6 moeten blijven draaien tot op einde (dat scheelt in elektriciteitsverbruik)
                            uw dames staan duidelijk in bloei nu en mogen stilaan bloeivoeding krijgen maar ze zullen wel al geoogst zijn nu zeker want op 31 mei stonden ze reeds 7 weken en we zijn nu 12 juli dus das 13 weken
                            ben wel benieuwd naar je oogst

                          #15
                          ik heb ongeveer 120g tis niet zo veel van 5 planten maar voor de eerste keer is ga oke voor me ik heb veel bij geleerd dus volgende keer zal zeker beter lopen
                          en ik wil nog bedanken voor de hulp van jullie
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 3 photos.

                          Comment


                          • DannyDeVito
                            DannyDeVito commented
                            Editing a comment
                            probeer eens gewone gefemeniseerde zaden die laat je 4 tal weken voorgroeien en 1 maal toppen en dan op 12/12 en zal je het verschil wel zien bij oogst en elektr rekening
                        Bezig...
                        X