Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe planten vastmaken aan scrogrek?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hoe planten vastmaken aan scrogrek?

    Korting op 420shop
    Hoe maken jullie je planten vast aan het scrogrek? Met bindtouw of tie-raps of iets anders...
    eventueel heeft hier iemand een detailfoto van hoe strak/los je vastmaakt?

    #2
    Er zijn allerlei bindmiddeltjes te koop in het tuincentrum.
    Ik gebruik meestal die plastic clipjes, of soepel rubber binddraad is ook erg fijn spul.

    In de kweekverslagen van andere kwekers kom je dat soort dingen tegen.

    Hieronder een paar fotootjes uit mijn kweekverslagen.
    Excuus voor de grootte, maar dat gaat niet anders.

    Zo staan er honderden kweekverslagen op JD waar je allerlei handige tips uit kunt halen



    binddraad.JPG













    .
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Niemand020
      Niemand020 commented
      Editing a comment
      Je laat ze er gewoon doorheen groeien, dan maak je ze vast en laat je de klemmen zitten correct?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Gedurende de groei verschuif ik ze weleens een stukje van plaats, maar ze blijven zitten tot de oogst, ja.

    #3
    Ok, duidelijk.
    Dank je wel QNQ

    Comment


      #4
      Je kan ook broodzakclips gebruiken, maar die moet je later wel verwijderen!!
      Attached Files

      Comment


        #5
        Heb net mijn eerste scrog gedaan met van die haarspeldjes, in de zeeman 60 eurocent voor 10stuks, heb wel al ondervonden dat ze soms wat "hard" knijpen en de planten wat gekneld worden maar het werkt wel.
        heb hier een foto van de hema maar deze is groter de gene die ik gebruik zijn ongeveer 1cm
        Een haarklem van kunststof. Breedte 4,5 cm.

        Comment


          #6
          Ik doe het ook sinds kort met haarklemmetjes, gemakkelijk en herbruikbaar. En ik denk dat tijdens het groeien van de plant het klemmetje nog kan openbuigen dus ik denk niet dat het te hard knijpt naar mijn mening. Proberen en ervaring opdoen zal je antwoorden geven.

          Comment


            #7
            mackowacko en GanjaMan1
            let wel op dat de steeltjes niet in de verdrukking komen en gaan knellen want dan belemmer je de doorstroming.
            Neem iets wat losser zit, zoals wat qnq gebruikt, bij de Welkoop vandaan 2,79 voor 40 in 3 formaten, heb je minder ellende!!!

            Comment

            Bezig...
            X