stroom kosten binnenkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • smokeybandit
    Advanced Stoner
    Member
    • Jan 2010
    • 64

    #1

    stroom kosten binnenkweek

    Korting op 420shop
    vraag me toch wel eens af wat je nu extra kwijt bent aan stroom kosten met een kweek lampje van 400 watt ,en de rest van het benodigde spul !

    volgens mij kun je het zo gek maken met als je wilt .


    laten we zeggen 1 400 watt lamp
    2 kleine ventilatoren en 1 grote
    elec radiatortje

    dat zo'n 3 maand lang .


    heeft iemand het wel eens berekent wat ie extra kwijt was voor zn kweek !


    grove schatting ???



    grtz
  • Poffertjesporem
    Advanced Grower
    MemberLucky Member
    • Jun 2010
    • 1113

    #2
    Re: stroom kosten binnenkweek

    Je kan het ook zelf berekenen: wattage=Voltage x Amperage

    Comment

    • smokeybandit
      Advanced Stoner
      Member
      • Jan 2010
      • 64

      #3
      Re: stroom kosten binnenkweek

      haha ... ik en rekenen ....


      Comment

      • Poffertjesporem
        Advanced Grower
        MemberLucky Member
        • Jun 2010
        • 1113

        #4
        Re: stroom kosten binnenkweek

        lol, afhankelijk van een aantal factoren, temperatuur snachts/aantal branduren lamp/aantal aanuit syclusen v/d lamp(startstroom).

        Je kachel zou zo maar 2.5kw/uur kunnen zijn.

        Comment

        • DVNO
          Senior Stoner
          Member
          • Apr 2010
          • 38

          #5
          Re: stroom kosten binnenkweek

          Hey,

          Wat is de ideale opstelling voor het kweken van wiet, lees hier over de ervaring van andere gebruikers of stel je vraag!

          Comment

          • smokeybandit
            Advanced Stoner
            Member
            • Jan 2010
            • 64

            #6
            Re: stroom kosten binnenkweek

            thnx dvno

            hier heb ik wat aan , nou nog iemand zoeken die kan rekenen ....

            Comment

            • DVNO
              Senior Stoner
              Member
              • Apr 2010
              • 38

              #7
              Re: stroom kosten binnenkweek

              Je rekenmachine kan rekenenen, berekeningen staan er allemaal, nie zo lui zijn.

              Comment

              • smokeybandit
                Advanced Stoner
                Member
                • Jan 2010
                • 64

                #8
                Re: stroom kosten binnenkweek

                lui ben ik zeker niet .......heb allen groot probleem met concentratie als ik cijfers zie ..... vliegt alles door elkaar !

                maar wees niet bang , ik zal het je niet vragen hoor



                grtz

                Comment

                • DVNO
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Apr 2010
                  • 38

                  #9
                  Re: stroom kosten binnenkweek

                  Ooh, watapadja.
                  Zou ik het even voor je doen.

                  lamp compleet 470 watt per uur.
                  -Stel dat deze 12 uur aanstaat per dag= 470x12= 5640 per dag
                  -5640 per dag x 7 (per week)= 39.480 watt per week.
                  -kwh = wattage : 1000.
                  -dus....39.480: 1000= 39,480kwh. x prijs (0,22)= 8.68 euro per week.
                  -dan dit x het aantal weken je bloeit...dus neem b.v. 12 weken
                  8.68 x 12 = € 104,16

                  Gebruik je geen afzuiger?

                  2 kleine ventilators + 1 grote = ± 65 watt ? hoeveel uur per dag?

                  En die elec radiator hoeveel watt is die ? en hoe vaak staat die aan?

                  Greetz.

                  Comment

                  • smokeybandit
                    Advanced Stoner
                    Member
                    • Jan 2010
                    • 64

                    #10
                    Re: stroom kosten binnenkweek

                    yoooo thnx man

                    wat afzuiging betreft heb ik 2 van die venti's die je in de muur kan plaatsen .( zie je wel eens in keukens , 15 cm dia )
                    het plan is om een hok te bouwen , met frisselucht aanvoer van onder (1 venti) en de 2e boven voor de afvoer , klein kamer ventilatortje voor de beweging van de plant !
                    het kacheltje zal niet continu branden , maar meer om snachts temp verschillen te voorkomen ...wil beetje een tropish klimaat creeren !
                    zit thermostaat op dusslaat vanzelf uit en weer aan !
                    zitten ook 2 standen op , tis zon klein radiatortje voor naast de bank swinters .. lol , max 1000
                    watt

                    maar je bent echt bedank , nu weet ik in grove lijn wel wat ik kan verwachten

                    thnx man

                    Comment

                    • Greenscene
                      Retired
                      • Aug 2008
                      • 138

                      #11
                      Re: stroom kosten binnenkweek

                      Ik kom op een 30euro per maand met 600w hps (rendabel dus^^)

                      Grtz

                      Comment

                      Bezig...