Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gram per watt per maand

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gram per watt per maand

    Korting op 420shop
    Hoeveel gram per watt produceren jullie bij welke veg lengte? En welke lamp gebruik je?



    Met andere woorden hoeveel gram per watt per maand (g/w/m).

    #2
    Nja, ik weet niet of ik dat zo interessant vind om te delen.
    Gaat niemand wat aan toch, dat ik een loods vol wiet heb op de werft ?
    Dat moet je niet persoonlijk opvatten, maar ik ben hobbykweker, dus meestal weeg ik het niet eens.
    Ik vind de kwaliteit veel belangrijker om in de gaten te houden.
    Als ik het weeg doe ik dat om in m'n kweekverslagen te schrijven, als afronding.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      hier telt kwaliteit en geen kwantiteit
      ik heb liever 10 gr heerlijke oogst dan 1000 gr shopwiet
      iedere plant (van dezelfde soort) is anders
      iedere kweek verloopt anders
      dus hierop kan niemand een zinnig of duidelijk antwoord geven zoals QnQ hierboven ook al aangeeft

      Comment


        #4
        Gram per kwh vind ik persoonlijk eigenlijk veel interessanter, maar uiteindelijk is het meer een zelfbevlekkingscijfertje dan dat het praktisch nut heeft als je voor de hobby kweekt. Het is hoogstens leuk om dat cijfertje in de loop der tijd te zien stijgen, dan weet je dat je steeds minder dingen verkeerd doet tijdens je kweekjes.

        Comment


          #5
          Ik wil het vooral weten om lampen te kunnen vergelijken. Stug zijn jullie!

          Comment


            #6


            Tussen wat voor lampen twijfel je dan?

            Ik begrijp ook niet zo goed waarom je de veg-tijd erbij betrekt, want korter veggen betekent dat je waarschijnlijk meer plantjes nodig hebt per vierkante meter. Dat is in de regel duurder dan een of twee weken langer veggen, tenminste, als je zaad gebruikt...

            Comment


              #7
              In optimale omgeving moet je er vanuit gaan..1 watt per gram max.
              Zijn hier kwekers die er meer vanaf halen maar die moeten nog een opleiding knippen en drogen volgen denk ik ........

              Buiten dat is dit forum bedoelt voor mensen die het leuk vinden en '' niet'' voor het gewicht!
              Hoop dat ik duidelijk ben geweest!.......................................... .................................................

              Comment


              • beowulf
                beowulf commented
                Editing a comment
                Ik zal dat eerste maar negeren zeker? Zat vorig jaar met men cobs bijna aan 1,6 en ik denk dat ik wel weet hoe ik moet knippen en drogen.

              • Ipie
                Ipie commented
                Editing a comment
                Zeldzaamheid!!
                Hier moet je een tv. programma van maken of
                misschien een andere weegschaal kopen?

              #8
              Oorspronkelijk geplaatst door zeitgeistmovement View Post
              Ik wil het vooral weten om lampen te kunnen vergelijken. Stug zijn jullie!
              Nee hoor!

              We zijn niet stug maar vriendelijke mensen die normaal antwoordt geven!
              Staan hier honderden lampen en een ''ieder''doet het op zijn manier.........!!

              Comment


                #9
                Strafbaarstelling voorbereiding illegale hennepteelt

                via een website een handleiding aanbiedt om hennep te telen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #10
                  Als je, je lamp op je plant laat vallen heb je opeens 0 gram.

                  Comment


                    #11
                    Ipie, wedden voor een bak duvel dat ik komende winter weer losjes over die 1 gram per watt ga? Je mag me zelf een weegschaal opsturen. Wietefras doet net hetzelfde, vrij consequent al een aantal kweken op een rij. Kennis en cobs doen het hem keer op keer. Ergens droom ik van 2 gram per watt en dat moet realiseerbaar zijn onder ideale omstandigheden met de beste genetica.

                    Comment


                    • Flip Hasjkip
                      Flip Hasjkip commented
                      Editing a comment
                      En zo zijn er meer, resultaten worden steeds beter.

                    • Wietefras
                      Wietefras commented
                      Editing a comment
                      Ja, de g/W gaat natuurlijk automatisch omhoog als je minder watt nodig hebt om dezelfde hoeveelheid licht te produceren.

                      Als je bijvorbeeld uit een 400W led lamp net zoveel licht op de planten krijgt als uit een 600W HPS en je haalt 0,7g/W met die HPS dan ga je over de 1 g/W met leds.

                    #12
                    Okay, bedankt voor de reacties.

                    Comment

                    Bezig...
                    X