Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zaadjes ? , hoe kun je de kwaliteit aan de buitenkant zien ?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    zaadjes ? , hoe kun je de kwaliteit aan de buitenkant zien ?

    Korting op 420shop
    Ik heb een vraag , hoe kun je zien aan de buitenkant of jouw zaad goed is , wat
    bv de kiemkracht is , want ik heb een beetje moeite met het feit dat je bv voor 10
    zaadjes blueberry 80 euro betaalt maar geen enkele garantie hebt of ze kiemen , want misschien als je het aan de buitenkant vn het zaadje kan bepalen dan weet je of je het goede zaad koopt .

    #2
    Re: zaadjes ? , hoe kun je de kwaliteit aan de buitenkant zien ?

    Sommige zaden zijn donker van kleur en andere zaden zijn meer naar de groene kant op, sommige zijn gespikkeld en andere niet , ...
    Kortom ze zijn allemaal verschillend. Je kan enkel hopen dat het zaad dat je koopt/hebt goede kiemers zijn. Daarom voor zaad een goede zaadbank uit kiezen. .

    Als je zelf zaad hebt, kan je ze testen door ze tussen twee vingers te nemen en een lichte druk op uit oefenen. Zijn ze hard zijn ze kiemkrachtig , duw je ze plat de vuilbak binnen. Hier heb je alvast een mooie link goede-zaden-t91.html en bij algemene informatie staat ook nog mooie uitleg over zaden .

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: zaadjes ? , hoe kun je de kwaliteit aan de buitenkant zien ?

      dus het ligt een beetje aan de zaadbank , want ik wil denk ik wat kopen van
      de flying dutchman ( blueberry of edelweis ) en big bang van de green house ook hoor ik wel
      possitieve reacties over sannies seeds
      iemand ervaring met green house of flying dutchman

      Comment

      Bezig...
      X