Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ernstig blad probleem deel 2 met foto's

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ernstig blad probleem deel 2 met foto's

    Korting op 420shop
    wiet 001.jpgwiet 002.jpgwiet 004.jpgwiet 003.jpgwiet 005.jpg
    dit is mijn probleem ze groeien ook bijna niet en ik heb echt geen idee wat het is kan iemand mij vertellen wat het probleem is want ik moet er wel lekker van kunnen roken

    #2
    Re: ernstig blad probleem deel 2 met foto's

    lijkt me dat er vanalles en nog wat mis is,
    geef even wat meer info..

    Comment


      #3
      Re: ernstig blad probleem deel 2 met foto's

      lijkt me een PH probleem, meet je bodem PH eens na.
      De pH bepaalt immers hoe de voedingselementen die in de grond zitten zich zullen gedragen. Bij een bepaalde pH vormen sommige voedingselementen andere verbindingen die niet meer opneembaar zijn voor de plantenwortels. Daardoor ontstaan er gebreksverschijnselen. Andere elementen zoals mangaan (Mn), aluminium (Al) en ijzer (Fe) worden bij een te lage pH te sterk opneembaar voor de Hierdoor kan er een vergiftiging ontstaan, door een te grote opname van deze elementen.

      Comment


        #4
        Re: ernstig blad probleem deel 2 met foto's

        ja ik heb nog geen ph meter dus ik die het gewoon zoals het op de fles staan en de eerste 4 keer ging dit ook redelijk goed komt dit mischien door te veel voeding ofzo hoe kan ik dit verhelpen zonder ph meter.? ik weet dat ik zon ding nodig heb maar die kosten ook zo 100 euro

        Comment


          #5
          Re: ernstig blad probleem deel 2 met foto's

          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...impele-testkit

          Comment


            #6
            Re: ernstig blad probleem deel 2 met foto's

            heb zelf ondernomen dat het erg belangrijk is om je ph te meten anders gaan je plantjes kapot en dat zou zonde zijn toch?
            There is a moment for wiski, there is a moment for red whine. Give us a moment for high time!

            Comment


              #7
              Re: ernstig blad probleem deel 2 met foto's

              Oorspronkelijk geplaatst door Grande View Post
              ja ik heb nog geen ph meter dus ik die het gewoon zoals het op de fles staan en de eerste 4 keer ging dit ook redelijk goed komt dit mischien door te veel voeding ofzo hoe kan ik dit verhelpen zonder ph meter.? ik weet dat ik zon ding nodig heb maar die kosten ook zo 100 euro
              Wil je er niet teveel geld aan uitgeven:
              http://www.detectorshop.nl/meetinstrumenten/phmeter.php

              Comment


                #8
                Re: ernstig blad probleem deel 2 met foto's

                Hebben ze genoeg water?
                Waarom geef je voeding? ik zou daar als eerste mee stoppen en dan even alleen water geven en kijken wat er gaat gebeuren.
                je kan toch weekje alleen water geven..
                suc6
                groetjes Bella
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Re: ernstig blad probleem deel 2 met foto's

                  Heb er zelf ook niet enorm veel verstand van, maar navraag op mijn werk ( voordeel als je op een tuincentrum werkt, met collega's die er voor geleerd hebben...lol) leerde me dat inderdaad Ph belangrijk is. 2 van mijn 3 collega's vermoeden een ph probleem, gecombineerd met voedingsproblemen ( wat zoals eerder gezegd automatisch volgt bij verkeerde Ph). mijn 3de collega vermoedde dat je Ph van je grond te veel verlaagd wordt door het toevoegen van Perliet. (Hij zei klein beetje kalkwater toevoegen, maar ik zou daar mee oppassen). Weet niet of je dat (perliet toegevoegd aan je grond) gedaan hebt, te zien aan de wittige korrels die door je grond te zien zijn. Nogmaals ik zelf heb er niet zoveel verstand van, behalve het feit dat ik ook door het mengen van grond met perliet een te lage grond Ph kreeg . Hier kwam ik dus ook veeeeel te laat achter en heb toen mijn volledige opstelling kunnen wegmieteren, was niet meer te redden. Succes met het vervolg....
                  The Pot Paradox: An empty bowl needs to be filled, a full bowl needs to be emptied!

                  Comment


                    #10
                    Re: ernstig blad probleem deel 2 met foto's

                    Ik snap dat altijd erg slecht, een PH meter hoort gewoon bij een standaard kweekuitrusting en is niet weg te bezuinigen.
                    Wanneer je dat toch doet en je hebt bij toeval toch een prima oogst, dan koop je er daarna toch een?
                    Je zegt zelfs dat het 4 keer goed is gegaan, maar nog steeds heb je er geen gekocht. Daar betaal je dus nu de prijs voor.
                    Koop dus een meter en begin overnieuw is mijn advies, dit ziet er niet meer uit dat het nog gaat herstellen. Ze zien er "klaar" uit.

                    Comment


                      #11
                      Re: ernstig blad probleem deel 2 met foto's

                      nee hoor een ph meter hoeft er niet bij. ik kweek zelf op potgrond(standaard growshop grond) en kan 3 keer kweken op die grond. wel even aanvullen na het oogsten.
                      dat gaat prima en heb er nog nooit problemen om gehad. ieder heeft natuurlijk zijn eigen verfijning.
                      als je hydro gaat zou ik je er wel een aanraden

                      Comment

                      Bezig...
                      X