Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED kweken

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal! ik lees al een tijd mee en heb maar besloten een account aan te maken!

    Ik heb een aantal vragen over LED kweken, ben bekend met HPS en weet wat dat kan opbrengen.

    ​​​Nu ben ik al een tijdje aan het rondkijken voor LED verlichting, maar zie heel veel verschillende reviews.. De beste die ik zie staan zijn geloof ik de KIND LED, Optic LED en Black Dog Led... Ik heb (helaas) niet genoeg aan 1 lamp en die zijn toch wel erg prijzig.. ze moeten toch wel gelijkwaardig zijn aan de 600w HPS lampen... Nu is mijn oog gevallen op de VIPARSPECTRA V600... Iemand toevallig bekend met LED kweken en met name de Viparspectra? Doel is om gewoon de 1 gpw te halen!

    Fijne avond

    #2
    kijk hier eens naar vele van ons zijn op deze leds al over gestapt de cob led kan je max 1.8gpw halen
    je kan hier veel kweek verslagen vinden waar ze al gebruikt zijn en meeste hele goeie gewichten halen
    https://www.todogrowled.com/gb/tgl-l...t-tgl-220.html

    1 van de beste leds dat er zijn ze zijn natuurlijk niet goedkoop maar is zeker geen disco led
    kijk eens op die link je hebt verschillende leds starten vanaf een 109 euro stuk
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

    Comment


    • BennJii020
      BennJii020 commented
      Editing a comment
      He top, bedankt voor je reactie! Ik heb ze idd zien staan... Die 1.8 gpw is dat gebaseerd op de 220w led? (1.8x220) of op een 600hps? Van die, zou ik er dan 8 nodig hebben en komt dan alweer rond de 3000 euro uit... Ik ga zeker wat reviews bekijken! Nogmaals bedankt

    #3
    te zien hoe groot uw kast is ik heb een 1.20x 1.20x200 staan
    daar hangen nu 4x TGL star 60 in als je kijkt naar de opp dat ze bereiken zouw het genoeg moeten zijn
    growing area ( groei area ) 80x80
    flowering area ( bloei area) 60x60

    60x60 kunnen mooi 4x 11 liter potten onder staan en das al 1/4 van de kast ( 11 liter pot is 25x25 cm )zo dan heb je nog beetje plaats om ze niet tegen elkaar te zetten
    maar er komen ook nog eens 2 unites bij later van tijd nu eerst zo werken want het kost allemaal serieus wat geld

    voordeel is ze gaan lang mee en je heb zeer goed matriaal en je zit op led weinig verbruik
    en in de zomer heb je geen last van veel warmte in je tent want led geeft bijna geen warmte af zo gaat makelijker zijn om in de zomer ook kweekje binnen te doen

    3000 euro waar haal jij dat nu uit ik heb er 8 besteld 4 voor ik en 4 voor iemand anders 109 x 8 komt op 872 euro
    heb ik even gemaild naar daar voor te vragen als ik er 8 in 1x koop ik korting kon krijgen
    heb een 72 euro korting gekregen en 800 euro rond betaald en denk een kleine 10 dagen dat ik ze al thuis had
    800 euro is natuurlijk serieus bedrag maar dan zit je wel goed voor de volgende jaren met je verlichting die zeer goed werkt en weinig verbruikt
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

    Comment


      #4
      Ik heb idd gekeken naar de TGL 220.. Wij hebben een 2,40x2,40 dus dan zou ik er ongeveer 16 van de star nodig hebben... Is ongeveer 2500 euro...

      Wij hebben altijd met 11L gewerkt inderdaad .. Zijn nu voor het eerst bezig met een SCROG en het ziet er mooi uit! Hoop ook dat het yield zoals k hoop!

      Over de korting, dat is best netjes.. Vind het ook niet erg om ongeveer 1500/2000 uit te geven, maar dan wil ik natuurlijk wel zeker van mn zaak zijn..
      Voordat ik eventueel bestel, ook maar een mail sturen!

      Bedankt voor je tijd weer
      ​​​​​​✌️

      Comment


        #5
        Ik heb er ook besteld.

        4 x star 60 en 100 euro korting gekregen.
        Even je best Spaans boven halen dus

        Comment


        • BennJii020
          BennJii020 commented
          Editing a comment
          Haha gelukkig is spaans niet al te lastig hier, maar bedankt!

        #6
        Sorry foute info, heb 40 euro korting gekregen.
        10 euro per lamp.
        Heb gewoon 100 euro minder in totaal moeten betalen omdat ik de tax erop niet moet betalen.

        Comment


          #7
          Of je vijst ze zelf in elkaar en je betaalt de helft. Hoef je ook niet te bedelen achter korting.

          Comment


          • BennJii020
            BennJii020 commented
            Editing a comment

          • Burundanga
            Burundanga commented
            Editing a comment
            Of je vijst ze in mekaar en bedelt nog altijd achter korting.

            Als je ze voorgemaakt koopt en ze zijn kapot heb je volgens mij meer kans dat je nieuwe krijgt indien ze nog in garantie zijn.
            Als je ze zelf in mekaar prutst zullen ze waarschijnlijk zeggen dat het je eigen fout is.

          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            Euhm, als het effectief je eigen fout is dan ziet je cob wsl zwart. Als greensell de kit verkoopt dan zit daar gewoon twee jaar garantie op.

          #8
          Je wil minimaal 1:1 draaien en denkt dus 3000W nodig te hebben.
          Is 12 kilo wiet per jaar niet een beetje veel om weg te roken?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #9
            Haha 1:1 is dan toch 3kilo? Maar buiten dat, doe ik het samen met iemand en ikzelf rook gemiddeld 5 gram per dag, ik heb epilepsie en het helpt mij een hoop..

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Wel apart dat je dan het risico neemt met zo’n grote setup.
              Met zoiets kom je er niet vanaf met een taakstraf.
              Maar ik vind het een mooi verhaal.

              5 gr per dag is nog geen 2 Kg per jaar.
              Ik zou dat verdelen over 3 rondes dan is het risico iets minder groot dat je op straat komt te staan als het fout gaat.
              Last edited by QnQ; 20 October 2018, 17:33.

            • BennJii020
              BennJii020 commented
              Editing a comment
              Het is inderdaad wel een flink risico.. Gelukkig staat het niet thuis We hebben er een tijd gewoon 100 ingehad in 11L.. Nu zijn we voor het eerst met een SCROG bezig.. Met maar 5 in 90L... Wel tijd bezig geweest met veg, hoop dat het t uiteindelijk wel waard is.

            #10
            voor 319 euro heb je 4 degelijke COB's je hoeft juist een frame te maken
            dus in jouw geval 4 maal 319 = 1276 euro Vanwaar kom jij met die 2500 euro?
            https://www.greensell.nl/a-52636492/...b/#description

            Comment


            • BennJii020
              BennJii020 commented
              Editing a comment
              He bedankt, dat ziet er best netjes uit.. En 1 zo een setje is te vergelijken met een 600w hps? Een frame zou opzich best mogelijk zijn met wat hulp van mn maat... Toevallig een verslag van deze cob's?

            • beowulf
              beowulf commented
              Editing a comment
              Nee zo 1set is niet te vergelijken met 600 watt hps, 2 wel. Het zijn geen mirakel leds.
          Bezig...
          X